Gå til innhold

Reservere 1 kr på kortet - hotell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg farter mye rundtomkring både i Norge og i andre land og jeg har aldri fått beskjed om å reservere 1 kr på kortet. Det fikk min samboer akkurat beskjed om. Jeg har booket og betalt hotell for han og kompisen denne helgen. Først sa de i resepsjonen at hotellet ikke var betalt. Jeg sendte deretter kvittering på kjøp, samt screenshot av min nettbank. De i resepsjonen sa de måtte reservere 1 kr på HANS kort "i tilfelle noe skulle skje". Bare jeg som synes det var litt spesielt(?). 

Dette gjelder Sas-hotell. Min sønn og jeg bodde på et sas-hotell for 2 uker siden og fikk ikke en slik henvendelse. 

Anonymkode: 20bd0...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig å registrere kredittkortet. De resterer vel 1 krone da. Også for deg

Anonymkode: 1167d...f8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Dette er en autorisasjon av kort, for å ha sikkerhet for betaling av eventuelle utgifter de belaster rommet (minibar, restaurant, herpet rom etc). Alle de store kjedene i Norge gjør dette. 
Autorisasjonen slettes ved utsjekk.

Anonymkode: 3441f...b3e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er MYE på jobbreiser, der jobben dekker reise og hotell, men likevel blir det alltid reservert 1,- fra mitt kredittkort hver gang. Det er pga. minibaren og eventuelle andre utgifter som ikke allerede er betalt. Det er helt vanlig at det gjøres slik. 

Anonymkode: 2b4fe...4c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser mye, i jobb og privat. Dette er en vanlig praksis. 

Anonymkode: e464e...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vanlig praksis. Ikke noe spesielt. Virker ikke som du har fartet så mye som du påstår.

Anonymkode: 0c11a...cd6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlig at det gjøres en reservasjon for å ha sikkerhet for f.eks minibar og bar. 
Men det gjøres ikke dersom det er en jobbreise hvor arbeidsgiver også garanterer for ekstra. En del hoteller reserverer heller ikke beløper for medlemmer. 
Da jeg jobbet i Thon reserverte vi ett beløp for sikkerhet kun på medlemmer på basic-nivå, alt over droppet vi reservasjon på. 

Anonymkode: 8c32c...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt vanlig. Og vært sånn i mange år. 

Anonymkode: 0084b...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig. Selv vanlige betalinger kan gå som reservasjoner hvis beløpet ikke går med en gang. Det kan skje i vanlig dagligvarebutikk og det, f.eks om terminalen mister kontakt med nettet osv. Hoteller gjør dette gjerne for å sikre seg at kortet er valid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...