Gå til innhold

Helsesekretær på legekontor-ræva lønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså dere gjør en kjempebra jobb, men jeg lurer på hvorfor det er såå krevende? Dere jobber 8-15:30.  Er det noen flere oppgaver enn telefoner og blidprøver som er krevende?  Det kan ikke være verdens vanskeligste jobb? 

Anonymkode: cca94...feb

Jeg har jobbet som sekretær på poliklinikk og nå er jeg jurist, og sekretær-jobben var definitivt mye mer belastende og kjip. Mas fra ende til annen, var helt tullerusk i hodet da jeg kom hjem fra jobb. 

Anonymkode: 8a050...2a9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 11.44):

Ikke helsesekretær, medisinsk sekretær. Altså ingen utdanning som kreves. Helsesekretær krever autorisasjon, det krever ikke medisinsk sekretær.

Anonymkode: d144c...6ff

For å sammenligne, så har man som advokatsekretær (som er et kurs på treider) + eksamen i marked og oppgjør, ofte over 600 000 i lønn. 

Se om du kan finne en annen sekretærjobb ts. 

Anonymkode: baccd...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å sammenligne, så har man som advokatsekretær (som er et kurs på treider) + eksamen i marked og oppgjør, ofte over 600 000 i lønn. 

Se om du kan finne en annen sekretærjobb ts. 

Seriøst? Det er det jeg har som jurist 😄

Anonymkode: 8a050...2a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme «light» utdannelse. Er jo bare vgs som en snekker eller kokk

Anonymkode: 28048...22a

Ok😂😂 Det er to helt forskjellige utdanninger med helt forskjellige arbeidsoppgaver. For å få fagbrev så må man ha fullført et yrkesfaglig utdanningsprogram og vært lærling i bedrift.

Blir litt komisk når folk sitter og snakker "ned" om utdanninger uten og i det hele tatt ha peiling.

Anonymkode: 8f230...4ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 20.26):

Hvorfor? Sykepleie er verdens enkleste bachelor. Attpåtil kan man tjene gode penger på tillegg, forhandlinger og kommuner som tilbyr ekstra for spl kompetanse. Vi trenger helsesekretærer, og de må helt klart ha penger å leve av. 530000 med full ans er lite i dag. Spl lønnen er imidlertid meget god, spes. sammenlignet med feks adm.ansatte med master. 

Enkleste syns jeg ikke noe om at du sier. Sykepleiere skal kunne mye om sykdommer, behandling, forebygging +++. Som sykepleier opplever man mye også, det er ikke for alle. Tror alle kan være enig i at ikke alle passer til å takle svært stressende situasjoner, se kriser og alvorlige sykdommer ramme mennesker, fra små barn til voksne. Å gi god omsorg og sykepleie er ikke for alle. For ikke å snakke om turnus, lav bemanning, lite verdsatt (ser jo hva folk skriver), og en lønn som ikke passer til ansvaret. 

Jeg har stusset over at det sies at det mangler helsesekretærer. Jeg bor i en storby og det er ikke ofte slike stillinger lyses ut. Sykepleiere kan også søke. Og har inntrykk av at dette er ettertraktede jobber for de som vil over på dagarbeid.

Anonymkode: 5aac0...b30

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Synes ikke det, kompisen min fullførte sykepleier i fjor og sa det like greit kunne vært en yrkesfaglig linje på vgs på 2-3år.

Nå er ikke jeg ansatt i helsesektoren men mitt inntrykk er også at sykepleier ikke er ett spesielt krevende studie og i forhold til utdanning er de vel overbetalt.

Persolig vil jeg se ett løft i lønnen til assisteneter o.l, for når jeg har vært innlagt så er det de som virkelig gjør de tunge oppgavene der.

Anonymkode: 01093...57b

Tja, jeg er ikke sykepleier, men jeg underviser på universitetet og bruker blant annet den anatomi og fysiologi-boka de bruker på sykepleien (til mine studenter som går et helt annet studium). Lykke til med å få en vgs-elev på yrkesfag til å lære seg den boka på ett semester, sier jeg bare. 

Anonymkode: a5daa...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 11.20):

Jeg er autorisert helsesekretær på sykehus med full ansiennitet (16 år) og tjener 527.000kr, som er tariff.

Trodde de på legekontor tjente bedre enn oss i det offentlige, men tydeligvis ikke alle.

Anonymkode: 7123b...510

Nei, det er nok heller motsatt. Jeg har selv jobbet mange år som apotektekniker, som jo er tilsvarende nivå på utdanning som helsesekretær, og det var det samme der: Betydelig høyere lønn i sykehusapotek (offentlig) enn i privateide apotek.

Anonymkode: d67fe...bb6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 14.13):

Det er jo ikke en vanlig lønn for medisinsk sekretær. Du tjener jo over full ansiennitet for en autorisert helsesekretær. Hva er grunnen til at du får mer? 

Anonymkode: af92b...226

Jeg tjener akkurat det samme som de autoriserte på min avdeling med lik ansiennitet, som er organisert. Har tidligere fått individuell lønnsforhøyelse etter det vanlige lønnsoppgjøret (så kanskje derfor?) ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...