AnonymBruker Skrevet 9. oktober #1 Del Skrevet 9. oktober Det går ikke buss her, men skoleveien er trygg med sykkel/gangvei hele veien, og kun én overgang over vei nør skolen. Deler av veien er via en lysløype, men det er nok flere folk som går der iom at den fører til universitetet. Det beregnes ca 30 min gange, men sykkel tar bare 8 min. Barna er i dag vant til å ta buss, som tar ca 25 min inkl gange til busstopp. Er snakk om barn på 9 og 12 som tar følge til skolen. Anonymkode: eceac...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #2 Del Skrevet 9. oktober Nei i min målestokk så bor du da rett ved skolen. Anonymkode: bad52...9cc 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #3 Del Skrevet 9. oktober Nei. Det var 4 km som var grense da jeg gikk på skolen. Er ypperlig hverdagsmosjon for barna dine ❤️ Anonymkode: 96f0f...641 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #4 Del Skrevet 9. oktober Det er absolutt ett stykke, men gikk selv 3 km én vei til skolen som barn, så det går a.. Anonymkode: 5c8a6...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 9. oktober #5 Del Skrevet 9. oktober Nej Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #6 Del Skrevet 9. oktober Hvordan er det å gå der om vinteren? Blir det brøytet eller må de gå i mye snø? Anonymkode: f89db...525 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 9. oktober #7 Del Skrevet 9. oktober Nei. Her så hadde vi privatskole som ungene gikk på pga kommunen la ned bygdeskolen. Valget var da privatskole med 3 km som de syklet når det var greit å gjøre det og brukte spark eller gikk. Eller kunne ta buss til skole 25km unna og 60min i buss både morgen og efta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #8 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er det å gå der om vinteren? Blir det brøytet eller må de gå i mye snø? Anonymkode: f89db...525 Sykkel og gangvei hele veien og tydelig sentralt. Da blir det brøytet. Som det gjør i hele Norge. Dog med vekslende tidspunkter. Hos oss blir gangveiene brøytet før veiene, noe som irriterer folk på Facebook voldsomt 2,3 km er ikke langt. Over 4 km synes jeg er langt og ære være de foreldrene som ikke kjører ungene sine da. Kjenner ingen som har tatt skade av å gå eller sykle daglig, så fremt de ikke blir påkjørt eller velter/snubler da. Anonymkode: 861c0...171 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #9 Del Skrevet 9. oktober Sitat Syntes du 2,3 km skolevei er langt? Hadde man stilt dette spørsmålet på 70-80-90-tallet, hadde man gitt folk latterkrampe. Anonymkode: d3c6f...311 11 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #10 Del Skrevet 9. oktober Husker jeg hadde en jente i klassen som bodde 1 km unna skolen og det syntes vi andre var langt. Som voksen tenker jeg barn bare har godt av å sykle 2,3 km til og fra skolen. Anonymkode: e7beb...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #11 Del Skrevet 9. oktober Jeg syntes det er langt, det blir jo fort 30-40 min hver vei. Anonymkode: 38254...d73 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #12 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syntes det er langt, det blir jo fort 30-40 min hver vei. Anonymkode: 38254...d73 Hvilket tempo går du i ...? I raskt gange går en voksen 2 kilometer på 15 minutter; et barn bruker kanskje 20 minutter på dette, og med sykkel er man framme på et blunk. Anonymkode: d3c6f...311 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 9. oktober #13 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg syntes det er langt, det blir jo fort 30-40 min hver vei. Anonymkode: 38254...d73 Mine brukte 20 min på 3 km. Der burde de nå. Må syns det var bedre en når de måtte på ungdomsskolen og 60 min i buss morgen og efta 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 9. oktober #14 Del Skrevet 9. oktober Er vel bare førsteklassinger som har rett på buss med så kort vei. Vi bodde 2,1 km unna da mine var små, men vi hadde veldig fin og trygg sykkelvei med undergang på den eneste trafikkerte veien, så de gikk fra første klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 9. oktober #15 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg syntes det er langt, det blir jo fort 30-40 min hver vei. Anonymkode: 38254...d73 Er ikke det fint da? Eldstejenta mi brukte ofte to timer på vei hjem fra skolen de første årene (2 km), kan ikke tenke meg noe bedre for en liten unge å gjøre etter skolen. Luft, trim, klarne hjernen, hoppe i søledammer, ake litt ++ Hva for noe viktig skal de rekke hjem for? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #16 Del Skrevet 9. oktober Barna mine går den strekka hver dag. Frem og tilbake. God trening, de går med venner og de lærer seg å ikke være avhengig av buss eller oss voksne. Anonymkode: c706c...d57 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #17 Del Skrevet 9. oktober Nei, det er ikke langt. Anonymkode: 931e4...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet 9. oktober #18 Del Skrevet 9. oktober 2,3 km for en på 9 og en på 12 er da ingenting. Det tar 20-25 minutter å gå, eller noen få minutter på sykkel. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #19 Del Skrevet 9. oktober Så flott å få inn hverdagsbevegelse på den måten! Jeg hadde omlag samme avstand da jeg gikk på barneskolen, ikke noe stress det. Anonymkode: 09d65...3a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 9. oktober #20 Del Skrevet 9. oktober Kommer kanskje an på hvilken generasjon man spørr. Født i 85 og gikk til skolen i all slags vær. Ca 2km. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå