AnonymBruker Skrevet 19. november #101 Del Skrevet 19. november Jeg tror ut ifra det med at barna ble født og forrådt i mørket, så må de også reddes når det er mørkt. Det er da monsterene kommer ut for å skremme menneske vekk og holde de innendørs. Moren til Victor dro ut for å redde barna når det var mørk, og ble stoppet ved treet av «smiley». Jeg tror også Victor husker det som skjedde den kvelden feil, vi har sett at minnene hans har vært feil tidligere. Mulig Miranda fikk med seg resten av folkene til å lure monstrene slik at hun skulle komme seg til treet, men feilet og alle døde. Jeg har en følelse på at Eloise og Christopher(?) overlevde den natten, siden Victor ikke fant kroppene deres. Håper vi få se mer fra den kvelden gjennom synene til Thabita. Håper vi får litt svar nå i siste episode, og ikke enda en runde med «I dont wanna talk about it, I have to go»…. Jeg fikk og litt følelsen at Ellis skjønte at det var noe rart med Elgin, og kanskje følger etter han i skjul slik at Fatima blir reddet i tide. Mange spørsmål, men lite svar 😅 Anonymkode: 1283f...87b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 19. november #102 Del Skrevet 19. november Sykt teit at de er ute og leter etter noen og står inne i bunkeren hvor vedkommende er gjemt men INGEN kommer på å sjekke at hm, kanskje det er her hun er gjemt?? 🤦♀️Det er jo mange som vet om den bunkeren, likevel er det ingen som leter der, i stedet går de innover i skogen? Den type fordumming av karakterene er bare billig og irriterende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 19. november #103 Del Skrevet 19. november issoras skrev (På 17.11.2024 den 0.46): Ja, eller fange en for å se hva som skjer med de i dagslys? Mye mer interessant enn å analysere tallrekker gjemt i flasker. Serien bygde jo opp til at Boyd skulle fange en, så hvorfor døde dette bare ut i intet? Her kunne de skapt mye drama, død, avrevne lemmer, fordervelse og ikke minst mystikk. Men alt som har skjedd i det siste har skjedd på dagtid, og der begrenser spenningen seg veldig. Er mest bare smågnisninger og smådrama. For monsterene er borte vekk. Blir ikke akkurat bedre at vi ikke får noen svar på dagtid. Synes også det er merkelig at Tabitha og faren til Victor ikke hadde med seg innsikt eller spenning inn i byen, men bare ble implementert i resten som om ikke noe hadde skjedd. Jeg synes sesong 3 startet meget bra, men har tapt seg for hver episode. Det mener for øvrig IMDB-seere også. De fem første episodene fikk karakterene 8,4 - 8,0 - 8,1 - 8,4 - 7,2, mens fire siste episoder har ligget på 6,5 - 5,4 - 6,9 - 6,3. Det er lavt for en serie som From. Det må jo bli en sesong til. De kan jo ikke klare å avslutte alt i siste sesongepisode. Utifra beskrivelsen rundt sesongavslutningen ser det ikke ut til at det er en serieavslutning. Med mindre Boyd våkner fra en drøm siste 10 minuttene... Da kaster jeg opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #104 Del Skrevet 19. november Bombasi skrev (3 timer siden): Det må jo bli en sesong til. Jeg leste de har planlagt 5 sesonger, men om det stemmer vet jeg ikke. Håper vi får 2 sesonger til, så de ikke må stresse med å gi svar på alt. Det er jo samme folkene som skrev Lost som lager From så vi kan risikere Boyd våkner fra en drøm 😅 Men de har sagt det ikke er en slik slutt de har planlagt, heldigvis! Og skuffende de ikke gjorde mer med å fange et monster, samtidig virker det som monstrene får med seg det som skjer på dagtid, så de utsetter seg selv i stor fare.. Anonymkode: 1283f...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FORFAR Skrevet 21. november #105 Del Skrevet 21. november Bombasi skrev (På 19.11.2024 den 16.48): Serien bygde jo opp til at Boyd skulle fange en, så hvorfor døde dette bare ut i intet? Her kunne de skapt mye drama, død, avrevne lemmer, fordervelse og ikke minst mystikk. Men alt som har skjedd i det siste har skjedd på dagtid, og der begrenser spenningen seg veldig. Er mest bare smågnisninger og smådrama. For monsterene er borte vekk. Blir ikke akkurat bedre at vi ikke får noen svar på dagtid. Synes også det er merkelig at Tabitha og faren til Victor ikke hadde med seg innsikt eller spenning inn i byen, men bare ble implementert i resten som om ikke noe hadde skjedd. Jeg synes sesong 3 startet meget bra, men har tapt seg for hver episode. Det mener for øvrig IMDB-seere også. De fem første episodene fikk karakterene 8,4 - 8,0 - 8,1 - 8,4 - 7,2, mens fire siste episoder har ligget på 6,5 - 5,4 - 6,9 - 6,3. Det er lavt for en serie som From. Det må jo bli en sesong til. De kan jo ikke klare å avslutte alt i siste sesongepisode. Utifra beskrivelsen rundt sesongavslutningen ser det ikke ut til at det er en serieavslutning. Med mindre Boyd våkner fra en drøm siste 10 minuttene... Da kaster jeg opp. Et fasinerende konsept, med mange fadeser og merkelige valg hva story angår. Her bygger man opp til klimaks, kun for å la det forvitre. Får assosiasjoner til Lost såvel som til såpeopera. Så er det skuespillet da, som til tider er dårlig. Og mange av scenene er fyllkalk. Alt i alt er serien er svært ujevn (første sesong var veldig bra), men den klarer å bite seg fast på netthinnen, i hvertfall for en stakket stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 21. november #106 Del Skrevet 21. november Og fra den spenningen i ses 1 der man MÅTTE holde seg innendørs for enhver pris- man ble drept umiddelbart omtrent, til ses 3 der man kan løpe i sikk sakk rundt monstrene fordi de er så treige…gjesp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november #107 Del Skrevet 22. november Det er bekreftet en sesong 4, men den kommer ikke ut før i 2026… Når sesongene kun har 10 episoder, med lite svar og når det først skjer noe så dør det litt ut er jeg redd man mister litt spenningen. Siste episode nå på mandag håper jeg gir oss litt mer mening, men også etterlater oss med en skikkelig cliffhanger så jeg faktisk kan glede meg til neste sesong, og ikke glemmer av den 😅 Anonymkode: 1283f...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 22. november #108 Del Skrevet 22. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bekreftet en sesong 4, men den kommer ikke ut før i 2026… Når sesongene kun har 10 episoder, med lite svar og når det først skjer noe så dør det litt ut er jeg redd man mister litt spenningen. Siste episode nå på mandag håper jeg gir oss litt mer mening, men også etterlater oss med en skikkelig cliffhanger så jeg faktisk kan glede meg til neste sesong, og ikke glemmer av den 😅 Anonymkode: 1283f...87b Da håper jeg i det minste at de slemme tingelingene lager et helvete og kverker et par av de mest slitsomme karakterene i sesongavslutningen. Er faktisk drittlei Victor nå, men det må være en grunn til at har levd i alle år. Lurer på om Clara er søsteren men at Victor har glemt det. De onde skapningene» vet» jo også alt om folkene der. Da må de jo også vite hvor menneskene gjemmer seg. Mye som blir rart. Føler Kenny er den mest fornuftige der. Men ingen hører på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 22. november #109 Del Skrevet 22. november Zenhouse skrev (På 21.11.2024 den 20.30): Og fra den spenningen i ses 1 der man MÅTTE holde seg innendørs for enhver pris- man ble drept umiddelbart omtrent, til ses 3 der man kan løpe i sikk sakk rundt monstrene fordi de er så treige…gjesp. Ja, er mye som har endret seg. Folk var liksom vettskremte i sesong 1, der ingen kunne gå ut uansett hva som skjedde utenfor dørene, men nå løper de ut som den største selvfølge. Høres kanskje litt psykt ut, men jeg savner det "straffekammeret" fra sesong 1 som Boyd praktiserte på ulydige mennesker. En slags dødsstraff der monstrene bare kunne gå inn og forsyne seg. Er mye bra fra sesong 1 de kunne bygd videre på, men istedenfor har de ålet serien i alle retninger med stadig nye momenter. Og mildere momenter. Jeg brukte å være "redd" for monstrene, men nå tenker jeg at det går bra! Nå er plottet blitt slik at man skal være mer redd for hva innbyggerne kan gjøre med hverandre, mens vi knapt får se monstrene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november #110 Del Skrevet 24. november Tabris skrev (På 7.10.2024 den 19.21): Jeg synes premisset for serien er fantastisk, men er litt skeptisk til om de klarer å løse det på en god måte. Ble ekstra skeptisk da jeg fant ut at det var manusforfatterne bak Lost. Synes serien drar ut altfor mye med så mye unødvendig og kjedelig drama. Hadde de kuttet serien ned til i hvert fall halvparten av episodene og hatt mer progresjon i plottet, så hadde en vært sinnsykt bra. Enig med deg, jeg er på sesong 2 episode 7 og det draaaaaaar ut og draaaaaar ut, er så lenge mellom hver ekte spenningsøyeblikk at jeg blir sur. Tar denne serien seg opp snart eller? Er jo bare masse dødfyll i hver episode.... Anonymkode: fff31...586 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 25. november #111 Del Skrevet 25. november Utrolig skuffet over denne sesongavslutningen. Fikk litt svar på hva monstrene var, men ellers ingenting vi ikke allerede visste. Her varte episoden en hel time og bare masse tull egentlig. Serien har gått i retning kjedsommelig og bør virkelig avslutte etter sesong 4. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #112 Del Skrevet 25. november Hurra, det er en FROM-tråd her! Selvfølgelig er det det. Nå skal jeg kose meg ❤️ Blir gal av å tenke på at vi må vente til 2026, så jeg leser alt jeg kommer over på Reddit så lenge. Anonymkode: 016e6...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november #113 Del Skrevet 25. november Noen som skjønte hvorfor Miranda måtte ut etter mørkets frembrudd for å nå far away tree og redde barna? Kunne det ikke vente til det ble lyst? Anonymkode: 016e6...9cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november #114 Del Skrevet 26. november Minitroll skrev (17 timer siden): Utrolig skuffet over denne sesongavslutningen. Fikk litt svar på hva monstrene var, men ellers ingenting vi ikke allerede visste. Her varte episoden en hel time og bare masse tull egentlig. Serien har gått i retning kjedsommelig og bør virkelig avslutte etter sesong 4. Jeg synes vi fikk svar på mye jeg egentlig. *Jade og Thabita hadde en datter som ble tatt i ritualet, i deres første liv. Og nå er de selv også bevisste på hva som har skjedd i de andre livene sine, hvor de minst to ganger før har prøvd å redde barna. *Aghkooney betyr husk (remember). *Julie skjønner at hun kan reise tilbake i tid, som vi ser i siste del av episoden. *Monstrene ofret barn for evig liv (Thabita og Jade sin datter, som de prøvde å redde). Men de visste nok ikke at evig liv var å bli monstre som kun kommer ut om natten, de ble nok lurt. *Flaske treet med alle tallene var en melodi, som Jade husket. Mulig det var mer jeg ikke kommer på i farten, men om vi hadde fått svar på alt hadde ikke sesong 4 blitt like spennende 😅 Anonymkode: 1283f...87b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 26. november #115 Del Skrevet 26. november (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg synes vi fikk svar på mye jeg egentlig. *Jade og Thabita hadde en datter som ble tatt i ritualet, i deres første liv. Og nå er de selv også bevisste på hva som har skjedd i de andre livene sine, hvor de minst to ganger før har prøvd å redde barna. *Aghkooney betyr husk (remember). *Julie skjønner at hun kan reise tilbake i tid, som vi ser i siste del av episoden. *Monstrene ofret barn for evig liv (Thabita og Jade sin datter, som de prøvde å redde). Men de visste nok ikke at evig liv var å bli monstre som kun kommer ut om natten, de ble nok lurt. *Flaske treet med alle tallene var en melodi, som Jade husket. Mulig det var mer jeg ikke kommer på i farten, men om vi hadde fått svar på alt hadde ikke sesong 4 blitt like spennende 😅 Anonymkode: 1283f...87b Dette er jo ikke svar på mye, for dette er svar på ting vi ikke lurte på. Det skaper jo bare nye spørsmål og forgreninger i historien som er vanskelig å forklare bare på én sesong uten å dra enkle løsninger. Vi vet jo fortsatt ikke hva som skjer med monstrene i dagslys. Det er jo helt elementært å finne ut av. Og hva lever monstrene av all den tid de ikke får drept noen? Babyen hungret jo sånn etter blod og råtten mat, men virker som monstrene greier seg helt fint uten? Endret 26. november av issoras 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 26. november #116 Del Skrevet 26. november issoras skrev (9 minutter siden): Vi vet jo fortsatt ikke hva som skjer med monstrene i dagslys. Det er jo helt elementært å finne ut av. De sover vel under røttene i de gangene blant annet Victor og Thabita gikk i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 26. november #117 Del Skrevet 26. november Tabris skrev (12 minutter siden): De sover vel under røttene i de gangene blant annet Victor og Thabita gikk i. Ja men hva skjer hvis man tvinger de ut i dagslys? Kan de være ute på dagtid (åpenbart ikke siden de aldri angriper på dagen)? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november #118 Del Skrevet 26. november issoras skrev (13 minutter siden): for dette er svar på ting vi ikke lurte på Jeg har lurt på flere av de tingene vi fikk svar på i siste episode, men mye mulig vi ser serien på hver vår måte. Jeg liker at vi ikke får svar på alt med en gang, men må nettopp lage teorier og undre oss på hva som dukker opp videre av svar. Mange bra teorier og observasjoner på Reddit (men og mye rart 😅). Jeg er personlig veldig glad i denne type serier. Men det med monstrene var jo en god pekepinn på hva serien dreier seg om. De var helt vanlige mennesker som lage en avtale med noen (mulig kimono dama og mannen i gult) for å få evig liv. De ofret flere barn, og ble monstrene vi ser i dag. Jeg tror de ble lurt, og det får vi nok mer svar på i sesong 4. Thabita og Jade har i flere tidligere liv prøvd å redde disse barna og da også sitt eget. Når de klarer dette blir nok forbannelsen slutt, men de må nok få mye hjelp fra de andre. Jeg leste at de har planlagt fem sesonger totalt, så hvis de blir to sesonger til nå får vi forhåpentligvis svar på alle uløste spørsmål. Med mindre vi er vitne til Lost 2.0 😂 Anonymkode: 1283f...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. november #119 Del Skrevet 26. november Det monsteret som ble født finnes jo allerede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november #120 Del Skrevet 26. november Anonymkode: d39ca...33e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå