Gå til innhold

Hva jobber du med?

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet mange år i barnehage, men det kommer jeg aldri til å gå tilbake til. Spesielt med tanke på alle de dårlige holdningene.

Driver eget firma nå og trives! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten hadde jeg lyst til å bli flyver. Men siden jeg har flyskrekk er jeg glad jeg valgte noe på bakken! icon_smile.gif

Jobber som prosjektleder i IT bransjen, og trives kjempegodt med det. Men vi burde vært flere jenter! icon_smile.gif Så det er fint å se at det er en del studiner her inne som snart er på banen! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er så lei av helsearbeidere som klager på lønnen sin. Greit at det er for dårlig, men dert var vel ikke pengene som avgjorde valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Gjest_gjest_*

var kanskje ikke bare pengene som avgjorde for meg da jeg bestemte meg for å bli sykepleier. Men det vil ikke med andre ord si at sykepleiere(og annet helsepersonell) godt kunne ha steget betraktelig i lønn. Bare tenk på den viktige jobben en sykepleier gjør.

Nå har jo sykepleiere fått kjempet seg til en betydelig høyere lønn i løpet av de siste årene, ved hjelp av iherdig innsats fra fagforbundet. Men likevel kan man si at lønna ikke står til de arbeidsoppgavene og det ansvaret men faktisk har. Leger tjener jo noe med over det dobbelte. Greit at det er en dobbelt så lang utdanning, men de fleste oppegående mennesker i dette landet vet nok at typiske kvinneyrker, som sykepleier og lærer bl.a er underbetalte.

Så man kan nok konkludre med at så langt har vi ikke kommet i likestillinegen her i landet enda. Det er mye som gjenstår enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malina
var kanskje ikke bare pengene som avgjorde for meg da jeg bestemte meg for å bli sykepleier. Men det vil ikke med andre ord si at sykepleiere(og annet helsepersonell) godt kunne ha steget betraktelig i lønn. Bare tenk på den viktige jobben en sykepleier gjør.

Nå har jo sykepleiere fått kjempet seg til en betydelig høyere lønn i løpet av de siste årene, ved hjelp av iherdig innsats fra fagforbundet. Men likevel kan man si at lønna ikke står til de arbeidsoppgavene og det ansvaret men faktisk har. Leger tjener jo noe med over det dobbelte. Greit at det er en dobbelt så lang utdanning, men de fleste oppegående mennesker i dette landet vet nok at typiske kvinneyrker, som sykepleier og lærer bl.a er underbetalte.

Så man kan nok konkludre med at så langt har vi ikke kommet i likestillinegen her i landet enda. Det er mye som gjenstår enda!

:Nikke:

Over til tråden; jeg jobber på sykehjem som hjelpepleier! Liker denne jobben kjempe godt,men kunne tenkt meg å ta en annen utdannelse snart- tenker en del på ernæringsfysiolog, sykepleier, juss, sosionom og helse- og tremningsterapeut.

Jeg holder også på med ambulansekurs(som var RÅDYRT!), så mulig jeg kan få meg noe jobb der snart *håpe* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pippi_*
Er så lei av helsearbeidere som klager på lønnen sin. Greit at det er for dårlig, men dert var vel ikke pengene som avgjorde valget?

Så bare fordi du velger et yrke etter intresser så kan du ikke forlange høyere lønn? Det er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge!!

Da jeg var liten drømte jeg om å bli popstjerne jeg :ler: Jobber i dag i bhg, men vil utdanne meg til helsesekretær til høsten. Ja det er ræva betalt men da har jeg et yrke jeg vil trives i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Akkurat hjemme etter en knalltøff uke med totalt 65 timer tilbakelagt med krevende pasienter og enda mer krevende eiere.Avrundet med operasjon på totalt 5 timer og med støl rygg og slitne knær.....en uke som alle andre uker og så har jeg vakt hele helga 24 timer i døgnet og telefonene strømmer allerede på.

Til alle dere som drømte om å bli veterinær: Ta dere et glass vin, et langt bad , spis middag sammen med familien, ring en venn se et lusent TV program og tenk over hvor deilig det er å ha tid til å vakse klær og vit å verdsette det...

Ikke misforstå: jeg elsker jobben min, men hadde jeg visst at veterinærer jobber 24-7 da jeg satt å pusha 6-ere på gymnaset hadde jeg nok heller blitt noe annet.

Ha ei trivelig Helg og God Natt !

Hilsen sliten dyrlege......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Marthe-

Hope:

Er du sikker på at barnevernspedagog er noe for deg siden du er så følsom? Tror nok det er like tøft som psykolog.

Jeg vil heller anbefale deg et annet yrke der du får ha omsorg for andre. Hva med lærer, førskolelærer, eller vernepleier? Der du ikke først og fremst kommer borti folk som er i vanskeligheter?

:)

Mvh. Marthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...