Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2002 #41 Del Skrevet 2. mars 2002 Mange interessant yrker og tidligere drømmer her ja. Husker fra jeg var liten at jeg vile bli dyrlege. Tror neste alle jenter har hatt den drømmen en eller annnen gang. Da jeg ble eldre, vill jeg bli fysioterapeut, bilmekaniker eller rørlegger. Fant ut at ingen av delene var helt meg. Nå går jeg på vgs. på medier og kommuniakasjon. Etter å ha gått der et halvt år ha jeg funnet ut at det ikke er det jeg vil bli. Journalist blir for slitsomt for meg, og jeg orker ikke å bryte etiske regeler hele tiden. (slik jeg føler det) Web, reklame osv. er heller ikke noe for meg. Min store drøm akkurat nå er å kunne jobbe med mennesker som ikke har det så bra. Skal fullføre media fordi jeg får studiekompetanse. Ønsker å bli barnevernspedagog. Før tenkte jeg også på psykolog, men jeg er av det ekstremt følsomme slaget. Jeg hadde sikkert grått hver dag, hele tiden. Vet ikke hva som skjer videre. All sier jeg ville ha passet i en omsorgsjobb. Læreren min har utpekt meg som den følsomme lille sjelen som alltid er der for andre i klassesammenheng. Det er koselig. Jeg har god tid på meg, selv om jeg gjerne skulle ha visst hva jeg kommer til å bli. Er det noen som ønsket å bli spådame her, som kan se hva som skjer med meg?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 2. mars 2002 #42 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg jobber i bank. Liker meg veldig godt. Har bestandig ønsket å jobbe i en kontor-relatert yrke. I bank telles det ikke bare penger, det skal jeg love dere..... og ikke sitter vi å sjekker kundenes konti hele dagen heller! Alternativene mine har vært blomsterdekoratør eller barnehage-tante. Hilsen fra bankdama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Guapa Skrevet 2. mars 2002 #43 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg tok utdannelse som reiselivsøkonom og jobber nå som avdelingsleder i kommunen jeg bor i.Har ansvar for drift av alle kommunale bygg i byen.STOR-trives.Dette har vært min drømmejobb de siste seks årene. Som liten pike var jeg fast bestemt på å bli lege. Tror at den jobben jeg har er minst like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ida Skrevet 2. mars 2002 #44 Del Skrevet 2. mars 2002 Så gøy å se hva alle jobber med! Har masse forskjellig utdanning og jobber som arkivar ved siden av enda mer studier. Skal bli akupunktør etterhvert! JIPPI! Da kan jeg drive egen virksomhet, slipper å være avhengig av inkompetente ledere, tjener penger etter hvor hardt jeg arbeider, OG får bruke HELE meg i jobben min! Fri som fuglen og ALT briste eller bære avhenger av meg og mine evner. Gjennom hele oppveksten ville jeg helst bli flyger! Men med mine "autonome", trassige, selvstendige egenskaper hadde jeg nok ikke greid meg lenge i militæret... mvh _________________ Ida1212[ Dette Innlegg er endret av: ida den 2002-03-02 18:09 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aziraphale Skrevet 3. mars 2002 #45 Del Skrevet 3. mars 2002 Hedda-78: Hvor begynner du? Studerer du noe med reiseliv? *er interessert* Er flaskejente på Joker og går på grunnkurs, allmenne fag. Gøy. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette Skrevet 4. mars 2002 #46 Del Skrevet 4. mars 2002 Heisann! Så mange spennende yrker det er nevnt her - morsomt spørsmål! Jeg er utdannet fengselsbetjent, og jobber i et stort fengsel. Er også utdannet grafisk designer og har vært markedskoordinator. Da jeg var liten ville jeg bli advokat eller tekstforfatter. Hilsen Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 4. mars 2002 #47 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei! Jeg jobber i et smelteverk jeg, tapper metall, kjører kran og truck, kort sagt et veldig feminimt yrke 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nita Skrevet 4. mars 2002 #48 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg fikk barn som 17-åring, og tok derfor 3-årig handelskole over laaang tid, jobbet innimellom med alt mulig rart. Butikk, drosjesjåfør, pleiemedhjelper, servitør for å nevne noe. Senere har jeg tatt barneverpedagogstudie og jobber nå som leder for en skolefritidsordning. Veldig gøy, får både bruke min "gamle" utdanning og min nye Da jeg var liten ville jeg bli prinsesse, lærer og skuespiller ......samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. mars 2002 #49 Del Skrevet 4. mars 2002 Da jeg var liten, var flyvertinne den store drømmen! Etter min siste flytur er jeg veldig glad for at jeg ikke ble nettopp det! Jeg er utdannet førskolelærer, 3 år på lærerhøgskole, og stortrives i yrket mitt! I motsetning til mange andre med min utdanning og med så mange års ansennitet, har jeg valgt å fortsatt jobbe i barnehage. Jeg har stor mulighet til å påvirke mine egne arbeidsdager og ingen dager er like. Jeg får brukt alle mine ulike egenskaper og evner, har flotte og dyktige kolleger og gode, faglige diskusjoner og mange forskjellige utfordringer. Lønna kunne vært bedre, så kanskje det er vår tur snart? Det å arbeide med mennesker lønner seg ikke særlig bra. I barnehagen er det tross alt framtida vi har omsorgen og ansvaret for, og det legges ned mye godt arbeid i de norske barnehagene 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeanie Skrevet 7. mars 2002 #50 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg jobber som teamleader i en it bedrift. Fremdeles usikker på hva jeg vil gjøre med mine mange resterende år. Når jeg var liten ville jeg bli dyrlege og jagerpilot. Ser ut til at jeg kan se langt etter den drømmen nå 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 7. mars 2002 #51 Del Skrevet 7. mars 2002 Har den høyst interessante tittelen gymnasiast, almenne fag. Glimrende, passer meg helt utmerket, bortsett fra at lønnen er dårlig (hehe) og arbeidet er mye. Lily Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 9. mars 2002 #52 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg ville bli tannlege som liten, akkurat som Mamma'n min, men sånn ble det ikke. Studerer til å bli optiker og jobber som lørdagshjelp i optikk-forretning. Trives veldig godt med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni Skrevet 9. mars 2002 #53 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg er sykepleier og jobber med demente. Har også noen vekttall fra universitetet (språk).12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dystonia Skrevet 1. april 2002 #54 Del Skrevet 1. april 2002 Jobber med alternativ behandling jeg.... Drømmen var lege eller sykepleier, men jeg skjønte tidlig at det ble umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monahagen Skrevet 2. april 2002 #55 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg jobber som advokatsekretær og trives kjempegodt med det. Når jeg var liten ville jeg faktisk jobbe på kennel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 4. april 2002 #56 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg er hovedfagsstudent i Oslo på et bittelite humanistisk fag. Det er fint det! Når jeg blir stor vil jeg bli forsker. Da jeg var mindre enn jeg er nå, ville jeg bli operasanger, pianist, ballerina og rytter. Med tanke på Universitetets økonomi har jeg kanskje blitt mer urealistisk med årene... Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling78 Skrevet 9. april 2002 #57 Del Skrevet 9. april 2002 Jeg tok utdannelse som hjelpepleier, men jeg reiste rett etter skoleslutt til USA som au-pair. Var der i 6 mnd før jeg kom tilbake til Norge og startet i forsvaret. Har jobbet i forsvaret i over 4 år og jeg har løytnants grad. Jobber hver 3. helg som hjelpepleier på ortopedisk avd på sykehus. Noe jeg trives kjempegodt med, så jeg skal begynne på sykepleierhøyskolen til høsten. Gleder meg til å bli student. Har jobbet lenge nok nå, påtide å studere litt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaBanga Skrevet 11. april 2002 #58 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg drømte om å bli kunstner eller motedesigner. Jeg har nå permisjon fra min faste jobb som informasjonskonsulent og holder på å oversette en bok fra engelsk. Har veldig lyst til å begynne med noe nytt. Men å friste meg ut på kunstnertilværelsen har jeg ikke råd til, selv om jeg er elev hos en kunstmaler... Vinner jeg noen millioner i lotto derimot... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 14. april 2002 #59 Del Skrevet 14. april 2002 Hei! Jeg er "liten" (15,er i mitt 16ende år) og vil bli noe innen drama eller kanskje noe innen mote eller musikk. Har villet bli skuespiller siden jeg var rundt om 10-11 år.Har alltid villet blitt noe i underholdningsbransjen. Noe inn helse og sosialfag er det siste jeg skal bli!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marigull Skrevet 14. april 2002 #60 Del Skrevet 14. april 2002 Jeg jobber som hjelpepleier på sykehus.... trives med det for øyeblikket... Når jeg var liten ville jeg bli gartner:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå