AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #1 Skrevet 4. oktober 2024 Hei, Jeg er nybegynner å skal strikke en babyvott. Men dette på bildet skal være EN maske og ikke to, så jeg skjønner ikke hvilken jeg skal strikke og hvilken jeg bare kan «slippe» uten at det rakner helt. Eller er feilen mer omfattende? De krysses på en måte.. dette skal som sagt bare være ei maske.. kan ta fler bilder om det ikke kommer frem her hva feilen er og hvordan jeg kan løse dette Anonymkode: 426cd...a32
PurpleTuliip Skrevet 4. oktober 2024 #2 Skrevet 4. oktober 2024 Her må du ta mer detaljerte bilder før jeg eventuelt klarer hjelpe deg ☺️
Alvea Skrevet 4. oktober 2024 #3 Skrevet 4. oktober 2024 (endret) og bak: Endret 4. oktober 2024 av Alvea
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #5 Skrevet 4. oktober 2024 Tråden er på feil side av pinnen, når du skal begynne på ny pinne 😊 Anonymkode: 11f55...dbf
Alvea Skrevet 4. oktober 2024 #6 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tråden er på feil side av pinnen, når du skal begynne på ny pinne 😊 Anonymkode: 11f55...dbf Hæ? 😅
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #7 Skrevet 4. oktober 2024 😂 Ser ut som du strikker med magic loop. Hver gang du skal strikke første maske på en pinne, så skal tråden du strikker med ligge mellom pinnene og ikke bak pinnen du «drar ut» 🙈Vanskelig å forklare og jeg klarer ikke legge inn bilde… Anonymkode: 11f55...dbf 1
svartkatt Skrevet 4. oktober 2024 #8 Skrevet 4. oktober 2024 Greier ikke se.. bare strikk de to sammen hvis det er en for mye. 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #9 Skrevet 4. oktober 2024 Slik du holder på første bildet, kan du slippe ned løkken som ligger til høyre på pinnen. Det ser ut som du har fått hektet med masken fra forrige omgang bare, så skal ikke rakne hvis du slipper den ned. Fort gjort. Ser veldig jevnt og pent ut det du strikker ☺️ Anonymkode: 2793d...72c 3
Alvea Skrevet 4. oktober 2024 #10 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slik du holder på første bildet, kan du slippe ned løkken som ligger til høyre på pinnen. Det ser ut som du har fått hektet med masken fra forrige omgang bare, så skal ikke rakne hvis du slipper den ned. Fort gjort. Ser veldig jevnt og pent ut det du strikker ☺️ Anonymkode: 2793d...72c Hva med det siste bildet her da, hvilken skal jeg slippe? har vridd og snudd siden første bilde, så aner ikke utifra det 😂
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #11 Skrevet 4. oktober 2024 Alvea skrev (1 minutt siden): Hva med det siste bildet her da, hvilken skal jeg slippe? har vridd og snudd siden første bilde, så aner ikke utifra det 😂 For der ble det litt mer utydelig 😅 Hvis du strikker tilbake den siste masken du har strikket. Og følger tråden fra den masken ned av pinnen, igjennom strikketøyet og over pinnen i neste maske, klarer du da å se hvilken tråd som skal av? Fryktelig vanskelig å forklare bare i tekst. Kan du eventuelt ta et nytt bilde hvor du holder det akkurat som når du strikker, med samme avstand som bilde 1? Anonymkode: 2793d...72c
Alvea Skrevet 4. oktober 2024 #12 Skrevet 4. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For der ble det litt mer utydelig 😅 Hvis du strikker tilbake den siste masken du har strikket. Og følger tråden fra den masken ned av pinnen, igjennom strikketøyet og over pinnen i neste maske, klarer du da å se hvilken tråd som skal av? Fryktelig vanskelig å forklare bare i tekst. Kan du eventuelt ta et nytt bilde hvor du holder det akkurat som når du strikker, med samme avstand som bilde 1? Anonymkode: 2793d...72c
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #13 Skrevet 4. oktober 2024 Alvea skrev (19 minutter siden): Ja, mener fortsatt det samme, løkken som ligger helt til høyre kan slippes ned. Men det kan også se ut som du har gjort noe mer fantasifullt på forrige omgang... Mulig det retter seg når du får riktig maske på riktig plass 🙂 Anonymkode: 2793d...72c 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2024 #14 Skrevet 4. oktober 2024 Den til høyre skal slippes ned, ja. Anonymkode: acd96...1ba 1
Alvea Skrevet 4. oktober 2024 #15 Skrevet 4. oktober 2024 Tusen takk ☺️ Det ble et plettfritt resultat 1
Alvea Skrevet 5. oktober 2024 #16 Skrevet 5. oktober 2024 Da skal jeg begynne med felling, men skjønner ikke. Kan noen forklare meg på en enkel måte? «Ta de 2 første maskene av hver for seg , som om du skulle strikke dem rett».. jeg skjønner bare ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke maskemarør heller, så ikke vitsen med det da jeg vet hvor sidene på votten skal være. Har 18 masker på hver side, se bilde ovenfor. Kan noen enkelt forklare meg hvordan jeg skal gå frem steg for steg når jeg skal begynne fellingen nå?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #17 Skrevet 5. oktober 2024 Ikke at dette er til hjelp, men det der er grunnen til at jeg sluttet å strikke 😄 Det dukket liksom alltid opp nye masker, skulle redusere antallet masker da jeg strikket et skjerf og det ble aldri færre masker 😅 Anonymkode: 7f299...c5c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #18 Skrevet 5. oktober 2024 Alvea skrev (5 minutter siden): Da skal jeg begynne med felling, men skjønner ikke. Kan noen forklare meg på en enkel måte? «Ta de 2 første maskene av hver for seg , som om du skulle strikke dem rett».. jeg skjønner bare ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke maskemarør heller, så ikke vitsen med det da jeg vet hvor sidene på votten skal være. Har 18 masker på hver side, se bilde ovenfor. Kan noen enkelt forklare meg hvordan jeg skal gå frem steg for steg når jeg skal begynne fellingen nå? Søk opp «slip slip knit» (ofte forkortet ssk) på YouTube. 😊 Anonymkode: 88441...81a
Fortunatus Skrevet 5. oktober 2024 #19 Skrevet 5. oktober 2024 Du skal felle 4 masker på annenhver omgang. Du feller fire masker på en omgang og så skal du strikke en omgang uten felling. Du feller to masker på begynnelsen av pinnen og to på slutten. Måten de angir fellingene på er for at det skal se pent ut til slutt (at maskene vender den veien det felles). Men du kan felles på andre måter, det vil bare ikke bli like pent.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #20 Skrevet 5. oktober 2024 Alvea skrev (På 4.10.2024 den 21.03): og bak: Ta og rygg en runde bakover. Altså at du rekker opp, men uten å fjerne pinnene. Du rygger/avstrikker en og en maske til du er forbi der problemet er. Sannsynligvis finner du da feilen og samtidig løser du problemet. Anonymkode: fdc20...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå