Gå til innhold

Folk i hundemiljøet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har jeg aldri vært borti. Jeg har vært medlem av tre klubber, to ulike treningsformer og en raseklubb. Det finnes bedrevitere her og der, men aller mest er det som å treffe barneforeldre på lignende arenaer. Vi heier på hverandres barn, men er aller mest stolte av egne barn. Det skaper normalt sett ikke konflikter. I hvert fall så har ikke jeg vært borti det.

Anonymkode: 16484...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare positive erfaringer fra hundemiljøet i min rasegruppe og klubb. Det har vært noen som har prøvd å lage drama, men det har ikke blitt tolerert av de andre. Hest derimot... Huff. Jeg har hestene hjemme, og vil aldri tilbake til noe felles stall. DET er drama det, fytti.

Anonymkode: e20dc...648

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 0.52):

Folk som har en katt er greie. Har se mange kam man jo lure litt.

Anonymkode: be12a...64a

Har du prøvd å delta på katteutstilling, kattefolk er hakke verre. Jeg har prøvd meg aktivt med hund og katt, og hund er hakket bedre og rundere i kantene. 

Anonymkode: 0f299...295

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattefolk og. Virker greie til de dolker sin beste venn i ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje an på hvordan hund man har. Jeg har en skikkelig brukshund, og følte meg ikke velkommen i den lokale hundeklubben. Folk med brukshund var nemmelig dårlige eiere.... 🙄 ellers var det mye drama ja. Nåde deg om du gjorde en feil. "Åja, du vil sosialisere hunden din?" "Dyreplaging mener du... "

Den regionale raseklubben var mye bedre! Ble tatt godt imot med engang og fått nye gode bekjentskaper. Opplevd mye moro. Litt drama der, og lite misnøye. 

Anonymkode: 1aabc...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite drama, ikke litt 😅

Anonymkode: 1aabc...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konklusjon: Det er litt drama overalt, men kanskje spesielt i grupper hvor folk er emosjonelt investert. Ikke bare dyreeiere, men foreldre er jo enda verre igjen. 

Anonymkode: e20dc...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange "verdensmestre" som må fortelle hva som er rett og galt. Har venninne som er vant med hund. Når vi snakkes, og vi kommer inn på våres hunder (da vi begge har). Vår har fått oksebein fra han var liten. Selvsagt ble jeg usikker når venninne sier "jeg er ikke verdensmester på hund, men jeg ville ikke latt hunden fått slike bein pga kvelningsfaren" eller "jeg er ikke verdensmester, men jeg ville ikke brukt denne typen sele fra non stop da den er hard" og "er det smart å la hunden møte andre på treff? Tenk om han begynner å sloss. For det gjør jo hanner. Selv hadde mine jentehunder noen faste hundevenner."

Da undres jeg - hva er forskjellen på min gutt og dine jenter?

Anonymkode: 70907...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...