AnonymBruker Skrevet 1. oktober #1 Del Skrevet 1. oktober Hei, Jeg skrev denne tråden tidligere: Min sønn og jeg har det bra og det er så godt å ha fått min eksmann ut, men det er mye greier med min eks. Han er i en konstant offermodus, ber om penger til tross for at han ikke bidrar med noe til sønnen vår. (Jeg har søkt barnebidrag via NAV, heldigvis har jeg en ok økonomi, så vi klarer oss fint.) Han holder ikke avtaler, plutselig svarer han ikke i tlf på 2 dager og møter ikke opp til avtale, plutselig er jeg blokkert, plutselig ber han om penger. Han bryr seg mest om seg selv. Og det er helt umulig å ha en god kommunikasjon med ham. Han merker at han ikke kommer noen vei med sin grenseoverskridende oppførsel og jeg er kort mot ham og har sagt at det eneste jeg ønsker å prate med ham om er vår sønn. Jeg er rimelig sikker på at han har en narcissistisk personlighetsforstyrrelse. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke lenger skal ta initiativ til samvær med barnet vårt. Men jeg ønsker heller ikke at han skal bare kunne få se sønnen sin når det passer ham, uten en tanke på at barnet vårt er en baby som trenger kontinuitet og stabilitet. Ikke en far som dukker opp nå og da. Noen råd til hvordan forholde seg til dette? Anonymkode: 22f0d...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansx Skrevet 1. oktober #2 Del Skrevet 1. oktober Det høres ut som du kommer til å klare det helt fint. La far ta initiativ til en samværsavtale. Bryter han den, gjelder den ikke lenger. Da får han ordne time på fvk for ny avtale. Jeg tror det er det eneste som funker på sånne. Lån han for all del ikke penger. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #3 Del Skrevet 1. oktober Merklig du klarte få barn med denne taperkaren🫣 Anonymkode: e6e6f...986 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #4 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Merklig du klarte få barn med denne taperkaren🫣 Anonymkode: e6e6f...986 Takk for nyttig kommentar. Anonymkode: 22f0d...61e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #5 Del Skrevet 1. oktober Ts, hold all kontakt med din eks skriftlig. Enten mail eller sms. Start også med å føre en loggbok, hvor ofte han ringer deg, dato og klokkeslett, hva han vil, samværsavtaler, hver eneste gang han endrer dette, ikke møter opp eller på annen måte avviker fra avtaler. Loggfør alt, all kontakt med ham, inkl. hvordan barnet er etter samvær med far. En slik loggbok kan bli helt avgjørende for deg å ha, hvis han en dag finner på å ta deg til retten. Det kan også være avgjørende hvis du skulle få behov for kontakt- og besøksforbud. Så pass på å ha en alltid oppdatert logg over all kontakt med ham, ha den et sted han ikke kan finne den. Han virker så ustabil at jeg ikke hadde sluppet ham inn i huset, om jeg var deg. Kan du ha noen som er der hos deg når det ev. er henting/levering av barnet ifm. ev. samvær? Støtter deg fullt ut å ikke oppmuntre til samvær når han er så ustabil. "Bare" det at han er så uforutsigbar vil på sikt kunne være skadelig for ditt barn fordi han med det sender signaler om at alt annet er viktigere for far enn barnet er, at barnets behov ikke er viktige for far - det kan skade barn for livet. Som andre sier, aldri gi ham noe penger! Og ta bidrag gjennom Nav, så kan han ikke kontrollere deg på den måten. Vis konsekvent til at samvær må følge en samværskontrakt, og at den må overholdes. Bestill time hos familievernkontoret. Og forhør deg med en advokat med erfaring i lignende saker, en som kan gi deg råd om hvordan du best sikrer barnet og deg selv, hva du kan si nei til osv. Veldig glad for å høre at du fikk ham ut, og at du er så god nå til å sette grenser for ham, at han ikke kommer noen vei med denne grenseoverskridende oppførselen sin! Vær oppmerksom på at noen slike menn kan bli voldelige etter brudd, så forsøk å tenke smart hva sikkerhet angår, slik at du ikke unødvendig kommer i situasjoner med ham som kan bli farlige. Fortsett å ta godt vare på deg selv og barnet! ❤️ Anonymkode: eebd6...5e2 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #6 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts, hold all kontakt med din eks skriftlig. Enten mail eller sms. Start også med å føre en loggbok, hvor ofte han ringer deg, dato og klokkeslett, hva han vil, samværsavtaler, hver eneste gang han endrer dette, ikke møter opp eller på annen måte avviker fra avtaler. Loggfør alt, all kontakt med ham, inkl. hvordan barnet er etter samvær med far. En slik loggbok kan bli helt avgjørende for deg å ha, hvis han en dag finner på å ta deg til retten. Det kan også være avgjørende hvis du skulle få behov for kontakt- og besøksforbud. Så pass på å ha en alltid oppdatert logg over all kontakt med ham, ha den et sted han ikke kan finne den. Han virker så ustabil at jeg ikke hadde sluppet ham inn i huset, om jeg var deg. Kan du ha noen som er der hos deg når det ev. er henting/levering av barnet ifm. ev. samvær? Støtter deg fullt ut å ikke oppmuntre til samvær når han er så ustabil. "Bare" det at han er så uforutsigbar vil på sikt kunne være skadelig for ditt barn fordi han med det sender signaler om at alt annet er viktigere for far enn barnet er, at barnets behov ikke er viktige for far - det kan skade barn for livet. Som andre sier, aldri gi ham noe penger! Og ta bidrag gjennom Nav, så kan han ikke kontrollere deg på den måten. Vis konsekvent til at samvær må følge en samværskontrakt, og at den må overholdes. Bestill time hos familievernkontoret. Og forhør deg med en advokat med erfaring i lignende saker, en som kan gi deg råd om hvordan du best sikrer barnet og deg selv, hva du kan si nei til osv. Veldig glad for å høre at du fikk ham ut, og at du er så god nå til å sette grenser for ham, at han ikke kommer noen vei med denne grenseoverskridende oppførselen sin! Vær oppmerksom på at noen slike menn kan bli voldelige etter brudd, så forsøk å tenke smart hva sikkerhet angår, slik at du ikke unødvendig kommer i situasjoner med ham som kan bli farlige. Fortsett å ta godt vare på deg selv og barnet! ❤️ Anonymkode: eebd6...5e2 Helt enig, og fortsett med det som skrives i nest siste avsnitt om å være god til å sette grenser! Får du fremdeles noe hjelp etter du og barnet var på krisesenter jfr forrige tråd? Du bør sørge for at du får noe oppfølging i situasjonen du er i nå og slik det kommer til å bli fremover. Både med tanke på økonomi og praktisk hjelp, men også for å ta være på deg selv og din mentale helse i situasjonen. Ta i mot all hjelp du kan få, og ikke vær redd for å bruke det. Anonymkode: 5d3ef...ae5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå