Gå til innhold

Har dere fått høre hjertelyden?


Flugelhorn

Anbefalte innlegg

Skal til jordmor og høre hjertelyden på mandag :)

Gleder oss kjempemye til å (forhåpentligvis) få bekreftet at det er et mini-menneske inni der et sted :)

Men er nervøs også, hva gjør de dersom de ikke finner noen lyd?

Hvordan følte du/dere det da dere du/dere fikk høre hjertet banke for første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sånn apparat hjemme som man kan høre det med, og første gang vi fant var det veldig gøy, men det gikk ikke så veldig mye mer opp for oss tror jeg :ler:

Er fortsatt helt uvirkelig at det faktisk bor noen inni meg :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke sikkert at de finner det på deg da... Noen kan det være vanskelig å finne på til uke 16 eller noe vet jeg, så jeg ville ikke stressa så veldig med at de ikke fant den hvis de ikke gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyd på UL på lørdag for første gang og da viste det seg at jeg var 4 dager lengre på vei, da var jeg 11+4.

Også hørte jeg den igjen hos legen på mandag hun fant den ganske raskt, men hun sa at det ikke var heeelt vanlig å finne den så tidlig.

Det var velidg deilig å få bekreftet at det faktisk er noe der, og at alt var i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos jordmor på mandag og skulle som sagt høre hjertelyden, men tror dere vi fant noe?

Neida, absolutt ingenting! Vi ble kjempeskuffa...

Jeg som har helt noia fra før at noe skal være galt hadde gledet meg til å få et bevis på at det faktisk lever noe inni meg.

Var 11+ 5 den dagen vi var der, og hadde trodd vi skulle finne lyd med en gang :forvirret:

Så nå må vi vente enda 4 uker før vi (forhåpentligvis) får høre det..... men tror jeg prøver å få privat UL i nærmeste fremtid for å få ting skikkelig bekreftet, klarer ikke vente til uke 21 for den ordinære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

jeg har kjøpt denne på www.babywatcher.no ,og hører på hjertelyden ofte nå.

begynnte i uke 9.

Flugelhorn:

kansje du burde ta en UL privat et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor på mandag og skulle som sagt høre hjertelyden, men tror dere vi fant noe?

Neida, absolutt ingenting! Vi ble kjempeskuffa...

Jeg som har helt noia fra før at noe skal være galt hadde gledet meg til å få et bevis på at det faktisk lever noe inni meg.

Var 11+ 5 den dagen vi var der, og hadde trodd vi skulle finne lyd med en gang  :forvirret:

Så nå må vi vente enda 4 uker før vi (forhåpentligvis) får høre det..... men tror jeg prøver å få privat UL i nærmeste fremtid for å få ting skikkelig bekreftet, klarer ikke vente til uke 21 for den ordinære :)

Vet du hva, jeg har også babywatcher, og har hørt den et oar ganger, men når jeg var hos legen i går (13+0) så fant han den ikke!!

Måtte selvfølgelig rett hjem å sjekke, og da fant jeg den selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinga

Jeg fikk ikke høre hjertelyd i går. Er i 12. uke nå. Jordmoren lette og lette, men det var ikke noe å høre...( skal komme tilbake om to uker og prøve igjen. Hører hun ingenting da, blir jeg henvist til UL. Men regner med at alt er greit med bebis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i uke 11, og da prøvde hun å lete etter hjertelyden, men fant den ikke. Hun lette og lette, og til slutt sa hun.. Jeg tror h*n har gjemt seg veldig godt idag.

Jeg begynte jo såklart å bekymre meg. Jeg skal til UL nå om 1 1/2 uke, jeg håper alt er i orden altså. Er i uke 17 nå.

Det er vel kanskje litt tidlig å høre det i uke 11? Men noen her har jo hørt det i uke 8 t.o.m?

Endret av Magdalena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

vil det si at det babywatcher apparatet er bedre en de jordmor etc bruker?

jeg finner lyden nesten med en gang og som skrevet fra uke 9 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nyere tror jeg.

Den som legen min hadde var i alle fall en gammel grå klump som så ut som noe som kunne vært på museum :ler:

Ledningen var skikkelig morken og sånn..

Så har vi nok litt mer tålmodighet enn legen. Jeg måtte i alle fall presse ned den sensoren litt i førsten, og det gjorde ikke legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk høre hjertelyden i dag... Er 12+3. Det var helt herlig... men det gikk ikke noe spesielt mer opp for meg... har sett den lille på UL tidligere - men da var h*n bare 2,9 cm stor.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk høre hjertelyden i ett par sekunder da eg va hos legen i uke 12. Hun sa at det var slett ikke sikkert at vi kom til å høre noe, men plutselig va junior der. hørte min egen hjertelyd veldig godt, men junior sin va mye hyppigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt den to ganger. I dag og for en uke siden. Forrige uke var den mye tydeligere. I dag bevegde den seg så mye og lå lengre bak mot ryggen at det var vanskelig å måle hjertefrekvensen helt eksagt. MEN, vi hørte den godt på begge sider av magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke fått høre hjertelyden, men har sett knerten på ultralyd.. Har kjøpt meg en babywatcher, men ikke hørt hjertelyden med den (er 14 uker). Som i sist svangerskap, har jeg morkaken liggende foran.. regner med det er derfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jordmoren var syk :( Jeg som har ventet og ventet.. Fikk ny time 31. mars, så jeg får bare vente og vente litt til. Skal vel klare meg, 2 uker er ikke allverdens. Og innen den tid er jeg 16 uker, da burde det vel ikke være noe problem å høre lyden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinga

Ved 16 uker tror jeg de aller fleste vil kunne høre hjertelyden, Windy.

Jeg var på en liten lyttekontoll (og kun lytting) i dag, er 14 uker på vei. Og i dag fikk jeg høre hjertelyden... :-D :hjerte::hoppe:

Kjempelettet og veldig glad! Det lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...