AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #1 Skrevet 28. september 2024 Jeg hadde nettopp en samtale med en kamerat som fortalte med at han ved TO anledninger i det siste har kjørt uten gyldig forsikring på bilen. Han har flere biler og registrerer og avregistrerer bilene ifht sesong og bruksområde på bilene. Plutselig oppstår det litt uforutsette hendelser, og da kan han fort «glemme» å registrere og forsikre en bil før den tas i bruk. Riktignok kjøres det da på veier som er mindre trafikkert og bare fra A til B, men dette er jo totalt uakseptabelt uansett. Jeg ble mer eller mindre rasende da han fortalte meg det og sitter nå igjen og lurer på om jeg bør foreta meg noe. Hva ville DU gjort? Anonymkode: eef40...cd2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #2 Skrevet 28. september 2024 Gjort? Ingenting. Hva er det verste som kan skje? At han må betale av egen om lomme hvis det skjer noe, og hvis han ikke har råd må selge unna hus og hjem for å dekke gjelden? Forøvrig får han vel regning fra veivesenet på 150 kr per dag så lenge den er registrert men ikke forsikret. Da får han nok av påminnelser skulle jeg tro. Anonymkode: 36664...d30 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #3 Skrevet 28. september 2024 totalt uakseptabelt og rasende? Jeg hadde sagt i samtalen at det blir jo dyrt hvis noe skjer og så latt det være med det. Anonymkode: 616b6...976 1
Surpomp Skrevet 28. september 2024 #4 Skrevet 28. september 2024 Det skjer nok ikke igjen hvis han kjører på noen og må betale det hele selv. Kostnader som fort kommer opp i millionen. Eller hvis han blir stoppet på en øde landevei av Politiet og må gå hjem.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #5 Skrevet 28. september 2024 Det er han alene som blir stående økonomisk ansvarlig for alle skader han da påfører andre/andres eiendom. Ellers er jo ikke forsikring noe som forhindrer at noe skjer akkurat. Skjønner ikke helt hvorfor du føler for å gjøre noe, han vet selv hva konsekvensen er tenker jeg. Anonymkode: 80370...c0e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #6 Skrevet 28. september 2024 Ofrene i ulykker får sitt dekket uansett, det er han som sitter igjen som gjeldsslave i ettertid. Kun fordi han "glemmer" forsikring. Anonymkode: bf129...742 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #7 Skrevet 28. september 2024 Hadde latt være å sitte på med ham, og informert om at det jo er idiotisk. Utover det, hans problem. Anonymkode: 9ffd0...028 1
Hateridioter Skrevet 28. september 2024 #8 Skrevet 28. september 2024 Jeg ville bare informert han om at han kan bli gjeldslave resten av livet hvis det skjer en ulykke.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #9 Skrevet 28. september 2024 Jeg hadde aldri sittet på med han der. Anonymkode: 8c0aa...8de 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #10 Skrevet 28. september 2024 Hadde ikke brydd meg. Idiotisk, men går ikke ut over meg eller noen andre. Anonymkode: c5c00...d83
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #11 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde latt være å sitte på med ham, og informert om at det jo er idiotisk. Utover det, hans problem. Anonymkode: 9ffd0...028 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde aldri sittet på med han der. Anonymkode: 8c0aa...8de Hvor det egentlig? Man blir jo ikke medansvarlig som passasjer når eieren av bilen kjører Anonymkode: 1c465...fee
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #12 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor det egentlig? Man blir jo ikke medansvarlig som passasjer når eieren av bilen kjører Anonymkode: 1c465...fee Nei, men man risikerer og måtte vente lenge på ett erstatningsoppgjør fordi kompisen ikke gidder forsikre bilen. Og det sier mye om ansvarsfølelse til en sjåfør som ikke gidder ha forsikring, det er ikke en type sjåfør jeg ønsker dele bil eller vei med. Anonymkode: 45303...cb9 1
MegJa Skrevet 28. september 2024 #13 Skrevet 28. september 2024 Får nesten håpe at han blir stoppet av politiet da, kanskje en bot vil gi han er lærepenge? Havner han i f.eks en ulykke med en annen bil, så må han betale alt av egen lomme og bilen avskiltes. Alle vet jo at det er en forutsetning å forsikre egen bil, ansvarsløse tosk. Det er lovpålagt å forsikre egen bil, gidder man ikke det, så trenger man for faen meg ikke å kjøre heller. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #14 Skrevet 28. september 2024 MegJa skrev (16 minutter siden): Får nesten håpe at han blir stoppet av politiet da, kanskje en bot vil gi han er lærepenge? Havner han i f.eks en ulykke med en annen bil, så må han betale alt av egen lomme og bilen avskiltes. Alle vet jo at det er en forutsetning å forsikre egen bil, ansvarsløse tosk. Det er lovpålagt å forsikre egen bil, gidder man ikke det, så trenger man for faen meg ikke å kjøre heller. TS Han er selvsagt ikke i stand til å betale en krone heller, om noe skulle skje. Insolvent. Anonymkode: eef40...cd2
MegJa Skrevet 28. september 2024 #15 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS Han er selvsagt ikke i stand til å betale en krone heller, om noe skulle skje. Insolvent. Anonymkode: eef40...cd2 Han kameraten eier tydeligvis ikke skam da, man skal jo ikke kjøre rundt uten å ha forsikret bilen. Da kan man heller la være. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2024 #16 Skrevet 28. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gjort? Ingenting. Hva er det verste som kan skje? At han må betale av egen om lomme hvis det skjer noe, og hvis han ikke har råd må selge unna hus og hjem for å dekke gjelden? Forøvrig får han vel regning fra veivesenet på 150 kr per dag så lenge den er registrert men ikke forsikret. Da får han nok av påminnelser skulle jeg tro. Anonymkode: 36664...d30 TS Han har ikke betalingsevne heller. Anonymkode: eef40...cd2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå