Gå til innhold

Låner du store summer til nære venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, grensen går på 100kr. 

Anonymkode: 54615...496

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut for rundt tusenlappen. Kjøpte nettopp noen billetter til hele gjengen for 6000 og kun én har betalt meg tilbake. Liker egentlig ikke å være den som legger ut.

La ut for en reise i fjor hvor venninnen min da måtte overføre 22 000 kr til meg når hun fikk råa. Men jeg vet at hun tar sånt på alvor, så akkurat henne kunne jeg lånt flere hundre tusen.

Anonymkode: 7343a...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner aldri ut penger til venner. Dessverre. Skulle veldig gjerne ha gjort det, men har opplevd å bli utnyttet av venner som bruker vennskapet som unnskyldning for ikke å betale tilbake. 

Anonymkode: e58f5...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det gjør jeg ikke. Jeg har barn og forsørge. Det er ei som ville låne. Jeg løy og sa jeg var blakk og faktisk måtte få utsettelse på noen regninger den måneden. Jeg vet at hun er i enda mer minus neste måned, og aldri kommer til å få råd til å betale tilbake det hun skylder folk. Pengene går til pengespill, festing og turer.

Anonymkode: 84d5e...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i denne situasjonen. Alle mine venner klarer seg utmerket selv. 

Anonymkode: 2419d...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penger er dessverre roten til at både vennskap og familier splittes. Har derfor gjort det enkelt, stiller opp for venner som trenger det (sjelden det skjer). Ordner de ikke opp av seg selv innen rimelig tid, ja da er de ikke lenger innfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen venner som noensinne har trengt å låne penger. 

Anonymkode: 24893...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at venner eller familie spør om lån. Bare her inne jeg leser om folk som må låne penger. 

Men legge ut gjør vi. Om det er felles ferie, gaver, restaurantbesøk, eller man har glemt kort. Har da aldri opplevd at det ikke blir gjort opp ganske raskt. 

Anonymkode: 0e0fb...ad2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det, men aldri igjen. Viste seg at prioriteringene til vedkommende var totalt borti natta. Gjør det aldri igjen som sagt.

Anonymkode: 0bd81...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Låner aldri penger til venner. Hvis vi f.eks er på en restaurant og legger ut, regninga kon komme på f.eks 6000, så vippser jo alle med en gang. Hadde jeg hatt venner som ikke vippset med en gang, og jeg måtte mase, så hadde jeg aldri lagt ut for den personen igjen.

Anonymkode: df2b0...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke venner som trenger å låne penger. Lånte bort penger en gang da jeg var student selv, noen hundrelapper, det ble visst «glemt». Men jeg spurte aldri etter dem heller.

Anonymkode: d0057...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner vekk små summer jeg kan tåle å miste, men lånet ikke bort store summer. Vennene jeg har nå har for det første ikke behov for å låne større summer, og de gjør alltid opp for seg når de låner små summer. Men lånte bort noen tusen til en kompis når jeg var yngre, de måtte jeg jobbe veldig fort å få igjen, så da bestemte jeg meg for aldri mer. 

Anonymkode: d144f...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lånte ei venninne småsummer ei stund, da hun ba om å få låne 100-700,- til hun fikk lønning. Hun betalte tilbake, så det var ikke noe problem, men jeg ble etter hvert lei av at hun ikke greide å planlegge såpass at hun hadde til neste gang hun hadde penger. Fikk jo høre om ting hun hadde kjøpt/brukt penger på også, og det var mye "unødvendig" skrot og ting hun absolutt ikke burde ha brukt penger på. Det er hennes penger, og jeg legger meg ikke opp i hva hun kjøper, men syntes ikke noe om at jeg måtte være bufferen for hennes impulskjøp. 

Anonymkode: 52c48...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, låner ikke ut. Kan legge ut. 

Lånte 10.000 til en kjæreste som 20. En lærepenge som kostet meg 10.000..

Anonymkode: 49b78...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...