Gå til innhold

Kredittscore på 27 uten lån eller ubetalte regninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kredittscoor på 27 uten lån og ubetalte regninger 😱 har utbetalt 24 i mnden. Hva har dere? 

Anonymkode: 36382...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har på 93, masse lån, utbetalt 43 000,- 

Anonymkode: bac82...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittscoren din skal vise om du er en god betaler. Derfor vil betalingsanmerkninger og lav lønn trekke scoren ned. Gjeld som du betaler til punkt og prikke vil øke scoren din, fordi du viser at du har betalingsevne og -vilje. Så man blir på en måte belønnet for å ha gjeld, så lenge den ikke er høyere enn 5 x inntekt. Type gjeld kan også ha noe si.

Men inntekt og formue er faktor nr én.

Anonymkode: 4792b...349

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kredittscoren din skal vise om du er en god betaler. Derfor vil betalingsanmerkninger og lav lønn trekke scoren ned. Gjeld som du betaler til punkt og prikke vil øke scoren din, fordi du viser at du har betalingsevne og -vilje. Så man blir på en måte belønnet for å ha gjeld, så lenge den ikke er høyere enn 5 x inntekt. Type gjeld kan også ha noe si.

Men inntekt og formue er faktor nr én.

Anonymkode: 4792b...349

Jeg har hatt lån i noen år men er betalt ut nå og er enda så lav. Ingen anmerkninger eller ubetalte regninger bare lav inntekt. Syntes den var ekstrem lav og jeg skjønner det ikke helt får jeg har alltid betalt alt. Men ja lav inntekt og ikke noe formue 

Anonymkode: 36382...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kredittscoren din skal vise om du er en god betaler. Derfor vil betalingsanmerkninger og lav lønn trekke scoren ned. Gjeld som du betaler til punkt og prikke vil øke scoren din, fordi du viser at du har betalingsevne og -vilje. Så man blir på en måte belønnet for å ha gjeld, så lenge den ikke er høyere enn 5 x inntekt. Type gjeld kan også ha noe si.

Men inntekt og formue er faktor nr én.

Anonymkode: 4792b...349

Dette er bare tull. Jeg har alltid betalt alle regninger i tide, hele livet og har inntekt på nesten en million i året. Min del av boliggjelda er 2,65 millioner på en bolig hvor min halvdel er verdt 4.5 mill. Jeg har 1,1 mill oppspart i aksjer og diverse andre investeringer, men altså da ikke nok til at det vises i skatteoppgjøret som formue. Jeg har 5 kredittkort som jeg bruker aktivt, men alltid betaler på forfall.

Kredittscoren min hos uScore er på 25 og har vært det i årevis.

Det ironiske er at jeg nylig tok opp et billån og et forbrukslån uten noe som helst problem eller tilleggsspørsmål.(Disse lånene ble tatt så nylig at de ikke har gjort noe utslag på kredittscoren enda.)

Kredittscore er bare tull.

Anonymkode: c0809...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du har svært lav inntekt

Anonymkode: e5f97...24a

Det sier ikke noe om inntekten hennes bare ved at hun sier at hun har utbetalt den summen. Har ikke stort mere utbetalt jeg heller. Men jeg betaler mye i skatt. Fordi jeg har mye verdier og veldig lite lån. 

Anonymkode: 1a0b3...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Horde har jeg score på 52 da..

Så kanskje det er mest uScore som er på viddene?

Anonymkode: c0809...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting som kan slå ut på slike beregninger. Hvilket kjønn, alder og bosted i alle fall slik jeg har forstått det. Jeg og mannen ble litt sjokkert da vi traff hverandre. Han hadde mye høyere inntekt enn meg, han hadde aldri hatt en purring, men han hadde huslån. De første årene var han "singel mann i 40-årene i Østfold. Jeg var singel kvinne (uten lån og egen bolig) i Oslo. Jeg hadde nesten dobbelt så høy score som ham. Da vi giftet oss, så gikk hans score opp og ble høyere enn min. Min forble ca lik.

Anonymkode: c2895...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke er ikke mye i lån. 

Gjeldfri og fri.

Ha kun lån på ting som genererer inntekt. Utleieleilighet med god roi.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...