Gå til innhold

"Du må lære deg korleis ein samtale foregår"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det kan virke som om du snakket veldig mye om deg og dine. Og skrøyt dine høyt opp i skyene. Spurte du henne hvordan det gikk med henne, og viste interesse for det? 

Endret av Stoltskeiv
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klarinetta skrev (11 minutter siden):

 

Så "two wrongs make a right" i dine øyne? 

Ved å skrive det brukeren over deg sa, så utviser trådstarter både selvinnsikt, og hun får pirket borti denne venninnens utbrudd (=legge til rette for at hun også ber om unnskyldning).

Anonymkode: 2bfad...136

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ved å skrive det brukeren over deg sa, så utviser trådstarter både selvinnsikt, og hun får pirket borti denne venninnens utbrudd (=legge til rette for at hun også ber om unnskyldning).

Anonymkode: 2bfad...136

 

Ja, ser den. Samtidig tenker jeg det er passiv-aggressivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk få ting som er kjedeligere enn å høre historier om andres barn... Uten at jeg noensinne hadde sagt i fra. Hadde lidd meg igjennom, antakelig sagt jeg måtte gå for å rekke noe imaginært

Anonymkode: 3aedc...6e3

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen hadde sagt det til meg tror jeg også at jeg hadde blitt sur og satt ut. Og så hadde jeg kommet på hva jeg skulle svart lenge etterpå. Noe i retning av; du må lære deg at folk er forskjellige, jeg er voksen nå og lar meg ikke trykke ned og diktere lenger. Ble bare glad for å se deg og var meg selv og hadde litt mye å fortelle. Jeg er sikkert ikke like flink som deg på smalltalk men foretrekker at folk er ekte og at samtaler foregår genuint og ikke bare om været. Det er bare så gørr kjedelig. Men uansett, deg om det, ha et fint liv med de korrekte samtalene dine. 

Anonymkode: 8f923...ce8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om hun sa og gjorde noe mange av oss har drømt om ved flere enn én anledning... Hun kunne pakket det litt mer inn, men sannsynligvis var det svært ektefølt. Hvis du er litt lur, tar du det til deg og lærer av det heller enn å bli fornærmet og vente på en unnskyldning som aldri kommer.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noe i retning av; du må lære deg at folk er forskjellige, jeg er voksen nå og lar meg ikke trykke ned og diktere lenger.

Det var kanskje det venninna også tenkte da hun valgte å sette grenser for hva hun ønsket å finne seg i... 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme hvor kjedelig hun syns det var så mangler hun noen antenner når hun sa det hun sa. Skjønner du ble lei deg!

Hun kunne lett avsluttet samtalen uten å si noe nedlatende til deg. Jeg hadde ikke kontaktet henne igjen. Ikke bruk energi på sånne folk 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje folk rundt en har en ekstremt dårlig dag, og slike mister av og til maska totalt.

Slikt kan en jo ikke vite når en står på butikken å babler, men av og til koker det over for en, av ymse grunner som du ikke vet, og da kommer slikt ut.  

Jeg måtte stå å høre på klaging over sexlivet til en, dagen etter att min far gikk bort, og jeg kom rett fra gravferdsbyrået, da rant det faktisk totalt over for min del. ( sutrekoppen viste om bortgangen) 

Dagen etter unnskyldte vi oss begge da. Men av og til får en faktisk evig nok, og denne veninnen din fikk nok den dagen. 

Anonymkode: 1e501...83d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Okei, så var det nok eg som prata mest. Men det var hyggelg tone og veldig koseleg å sjå henne att, og ingen andre har nokongong sagt noko slikt til meg! Frekt! Vart heilt paff.

Eg venta heile gårsdagen på ein sms med unnskulding fra ho, men venter fortsatt... Er lei meg og såra no og vil veldig gjerne vite kva de meiner eg skal skrive til ho. Fortelle korleis eg har det?

Anonymkode: d4388...c17

Beklager at jeg bare snakket om meg selv! Jeg tar dette til etterretning, og er glad for at du var så ærlig og direkte at jeg fikk sjansen til å gå litt i meg selv. Det skal ikke gjenta seg.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Okei, så var det nok eg som prata mest. Men det var hyggelg tone og veldig koseleg å sjå henne att, og ingen andre har nokongong sagt noko slikt til meg! Frekt! Vart heilt paff.

Eg venta heile gårsdagen på ein sms med unnskulding fra ho, men venter fortsatt... Er lei meg og såra no og vil veldig gjerne vite kva de meiner eg skal skrive til ho. Fortelle korleis eg har det?

Anonymkode: d4388...c17

Fortelle hvrodan DU har det... 😂 

Du er jo den frekke som bare snakker i vei om deg og ditt. Du må faktisk lære deg hvordan en samtale fungerer. Jeg kan gi deg noen gode råd: turtaking og vent til du får spørsmål om noe, still mer spørsmål til den andre. 

Anonymkode: 1473a...be2

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (10 minutter siden):

Beklager at jeg bare snakket om meg selv! Jeg tar dette til etterretning, og er glad for at du var så ærlig og direkte at jeg fikk sjansen til å gå litt i meg selv. Det skal ikke gjenta seg.

Hahaha, nettopp! Det er det TS burde si! 

Anonymkode: 1473a...be2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmaisabitch skrev (2 timer siden):

Samme hvor kjedelig hun syns det var så mangler hun noen antenner når hun sa det hun sa. Skjønner du ble lei deg!

Hun kunne lett avsluttet samtalen uten å si noe nedlatende til deg. Jeg hadde ikke kontaktet henne igjen. Ikke bruk energi på sånne folk 😊

Man mangler ikke antenner fordi en ikke gidder å ta ansvar for følelsene til frekke folk som er ekstremt selvopptatte og ikke vet hvordan en samtale fungerer. Jeg skulle ønske jeg var så tøff og direkte som denne personen som sa fra. 

Anonymkode: 1473a...be2

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Man mangler ikke antenner fordi en ikke gidder å ta ansvar for følelsene til frekke folk som er ekstremt selvopptatte og ikke vet hvordan en samtale fungerer. Jeg skulle ønske jeg var så tøff og direkte som denne personen som sa fra. 

Anonymkode: 1473a...be2

Jeg også. Glemmer aldri da jeg traff igjen en som var i omgangskretsen til min eks, som jeg ikke hadde sett på mange år. "Hei, lenge siden sist, hvordan går det med deg?" spurte jeg, og fikk et vanvittig foredrag om absolutt alt i livet hennes. Gikk lamslått derfra. Hadde fryktelig lyst til å si underveis at et slikt spørsmål er mer ren høflighet enn å kreve å vite ALT. 

Veldig tydelig at hun absolutt ikke lurte på hvordan jeg hadde det, for det var 0 spørsmål andre veien. Kun en voldsom biografi og monolog. Da jeg så henne en gang senere later jeg som jeg ikke så henne og hastet videre. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (11 minutter siden):

Jeg også. Glemmer aldri da jeg traff igjen en som var i omgangskretsen til min eks, som jeg ikke hadde sett på mange år. "Hei, lenge siden sist, hvordan går det med deg?" spurte jeg, og fikk et vanvittig foredrag om absolutt alt i livet hennes. Gikk lamslått derfra. Hadde fryktelig lyst til å si underveis at et slikt spørsmål er mer ren høflighet enn å kreve å vite ALT. 

Veldig tydelig at hun absolutt ikke lurte på hvordan jeg hadde det, for det var 0 spørsmål andre veien. Kun en voldsom biografi og monolog. Da jeg så henne en gang senere later jeg som jeg ikke så henne og hastet videre. 

Mange som er sånn. Dessverre. Det fell dei ikkje inn å returnera interessa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må gå litt i deg selv. Vi har en kollega som er slik. For enn stund siden skulle enn kollega som har flyttet tvers over landet komme over og det ble arrangert middag med samtlige av de som jobbet med hun før. Mener vi var type 16 stk. Denne ene satt under hele middagen og fortalte om sitt liv, sin mann og sine unger og framhevet veldig hvor vellykket barna var. Vi prøvde å bryte av ved å stille hun som hadde flyttet spørsmål, men til ingen nytte 2 sec så var showet over på den andre. Etter middag endte det opp med at halve gjengen satt seg ut under varmelampe og noen satt inne og noen dro. Jeg dro, veldig lei meg fordi jeg ikke fikk snakket med min gamle venninne som hadde flyttet og fått oppdatering på hennes liv. Morgenen etter ringte hun som er flyttet og beklager for at hun ikke hadde fått pratet med meg, men hun klarte ikke mer av monologen. Det var ikke derfor hun kom på besøk… så vær så snill. Gå litt i deg selv, tenk. Møtes en på butikken er det lov å ta en rask «med meg går det bra, hva med deg?»

Anonymkode: 7aff9...bcd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Okei, så var det nok eg som prata mest. Men det var hyggelg tone og veldig koseleg å sjå henne att, og ingen andre har nokongong sagt noko slikt til meg! Frekt! Vart heilt paff.

Eg venta heile gårsdagen på ein sms med unnskulding fra ho, men venter fortsatt... Er lei meg og såra no og vil veldig gjerne vite kva de meiner eg skal skrive til ho. Fortelle korleis eg har det?

Anonymkode: d4388...c17

Jeg hadde kanskje tenkt det samme som henne om jeg var henne i den samtalen, jeg har tenkt det samme mange ganger når jeg møter på folk som skravler bare om seg selv. Men jeg sier det aldri. Jeg bare prøver å holde meg unna og skygge banen neste gang jeg møter den samme igjen. Sånn sett er det kanskje bedre å si det rett ut? Man bør lære seg at en samtale går begge veier, og at det er viktig å lese situasjonen litt. Spør den andre oppfølgingsspørsmål og virker genuint interessert i å høre mer, så fortell mer. Hvis den andre bare står og lytter og smiler høflig, er det kanskje på tide å la den andre få ta litt plass? Spør spørsmål om hvordan den andre har det, vær interessert i det hun har å fortelle. Kanskje du kan lære av dette til neste gang😊

Anonymkode: 06d3c...908

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BobbySocks skrev (7 timer siden):

Du kan skrive:

Det var veldig hyggelig å møte deg i går. Jeg beklager at jeg tok over hele samtalen med meg og mitt, det var veldig ufint av meg. Håper vi sees igjen, og da lover jeg å oppføre meg! 

Dette😊

Anonymkode: 06d3c...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror du må gå litt i deg selv. Vi har en kollega som er slik. For enn stund siden skulle enn kollega som har flyttet tvers over landet komme over og det ble arrangert middag med samtlige av de som jobbet med hun før. Mener vi var type 16 stk. Denne ene satt under hele middagen og fortalte om sitt liv, sin mann og sine unger og framhevet veldig hvor vellykket barna var. Vi prøvde å bryte av ved å stille hun som hadde flyttet spørsmål, men til ingen nytte 2 sec så var showet over på den andre. Etter middag endte det opp med at halve gjengen satt seg ut under varmelampe og noen satt inne og noen dro. Jeg dro, veldig lei meg fordi jeg ikke fikk snakket med min gamle venninne som hadde flyttet og fått oppdatering på hennes liv. Morgenen etter ringte hun som er flyttet og beklager for at hun ikke hadde fått pratet med meg, men hun klarte ikke mer av monologen. Det var ikke derfor hun kom på besøk… så vær så snill. Gå litt i deg selv, tenk. Møtes en på butikken er det lov å ta en rask «med meg går det bra, hva med deg?»

Anonymkode: 7aff9...bcd

Føler med deg, sånt er forferdelig! Har opplevd lignende situasjoner flere ganger jeg også, bl.a nå nylig, hvor vi skulle samles en liten jentegjeng og drikke vin. Jeg hadde gledet meg sånn, både fordi det var et par gode venninner der jeg ikke hadde sett på en stund, og fordi det kom et par stykker jeg såvidt har begynt å bli kjent med, som virker så koselige. Men så ble en venninne av en venninne med, og hun skravlet gjennom hele kvelden om alt mulig som ingen hadde noe med å gjøre. Jeg fikk ikke snakket med hverken venninnene mine eller de nye jeg nettopp har begynt å bli kjent med. Jeg mistet all energi, ble så sliten og matt av all den enveis-skravlinga. Skulle ønske jeg var tøff nok til å si fra, men det er jeg ikke. Jeg sitter der høflig og lytter, og smilet som startet genuint, ble mer og mer høflig påtatt. Var så glad når jeg endelig var hjemme igjen! Hvordan klarer ikke disse skravle-damene å se hva de gjør..?? Det verste er at hun venninnen min sa at denne venninnen hennes (som skravler sånn) hadde lyst å være med oss når vi to har egne vinkvelder også. Jeg elsker de vinkveldene vi har sammen, men skal venninnen begynne å bli med, så kommer jeg til å komme med den ene unnskydningen etter den andre..

Anonymkode: 06d3c...908

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Føler med deg, sånt er forferdelig! Har opplevd lignende situasjoner flere ganger jeg også, bl.a nå nylig, hvor vi skulle samles en liten jentegjeng og drikke vin. Jeg hadde gledet meg sånn, både fordi det var et par gode venninner der jeg ikke hadde sett på en stund, og fordi det kom et par stykker jeg såvidt har begynt å bli kjent med, som virker så koselige. Men så ble en venninne av en venninne med, og hun skravlet gjennom hele kvelden om alt mulig som ingen hadde noe med å gjøre. Jeg fikk ikke snakket med hverken venninnene mine eller de nye jeg nettopp har begynt å bli kjent med. Jeg mistet all energi, ble så sliten og matt av all den enveis-skravlinga. Skulle ønske jeg var tøff nok til å si fra, men det er jeg ikke. Jeg sitter der høflig og lytter, og smilet som startet genuint, ble mer og mer høflig påtatt. Var så glad når jeg endelig var hjemme igjen! Hvordan klarer ikke disse skravle-damene å se hva de gjør..?? Det verste er at hun venninnen min sa at denne venninnen hennes (som skravler sånn) hadde lyst å være med oss når vi to har egne vinkvelder også. Jeg elsker de vinkveldene vi har sammen, men skal venninnen begynne å bli med, så kommer jeg til å komme med den ene unnskydningen etter den andre..

Anonymkode: 06d3c...908

Drikk litt ekstra vin og si fra. 😅 Da jeg leste dette så kom jeg på at jeg faktisk var tøff nok til å si fra en gang, men det var fordi jeg var rimelig bedugget. Ble dårlig stemning og hele pakka, men hun det gjaldt skjerpet seg veldig i ettertid og beklaget seg da vi var edru. Jeg var rimelig brå også når jeg først kommer på det. Jeg sa "NEI! Nå er det MIN tur til å snakke! Du må ha en pause, ingen andre får jo prate her". Eller noe sånt. Stakkars. Samtidig så ble dynamikken i den gruppa tusen ganger bedre for alltid resten. Støtter deg i å si noe. 

Anonymkode: 1473a...be2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om vedkommende syns det var koselig å sees igjen, og syns hun det var en hyggelig tone? For om hun syns det samme som deg, så er det jo veldig rart at hun eksploderte på den måten? Eller?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis noen hadde sagt det til meg tror jeg også at jeg hadde blitt sur og satt ut. Og så hadde jeg kommet på hva jeg skulle svart lenge etterpå. Noe i retning av; du må lære deg at folk er forskjellige, jeg er voksen nå og lar meg ikke trykke ned og diktere lenger. Ble bare glad for å se deg og var meg selv og hadde litt mye å fortelle. Jeg er sikkert ikke like flink som deg på smalltalk men foretrekker at folk er ekte og at samtaler foregår genuint og ikke bare om været. Det er bare så gørr kjedelig. Men uansett, deg om det, ha et fint liv med de korrekte samtalene dine. 

Anonymkode: 8f923...ce8

Off, følte du deg truffet? Jeg derimot syns det var tøft gjort å si ifra, det er noe nesten alle har følt på, men ikke har klart det. 

Men du, hvordan mener du at vedkommende trykket ts ned og dikterte henne? Det var vel mer som at vedkommende satte en grense for seg selv?

Anonymkode: 27b5e...cc5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...