Gå til innhold

Enda en grunn til å ikke kjøpe elbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Leste at bilen akselererte før han var kommet ordentlig inn i bilen, foten kan ikke ha vært på gassen.

Hvor har du lest dette? Er det et vitneutsagn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

"Bedre å kjøre" - høres ikke veldig ut som et objektivt kriterie. Da kan jeg si at min bensinbil er penere, større og mer komfortabel enn elbiler 😅 

Anonymkode: 490d7...1bf

Hva slags bil har du da? ID.7 er en ganske ok bil. Opptil 700km rekkevidde, 497cm lang, akseptabel bakkeklaring, veldig god innvendig plass, støysvak. Blir også levert som stasjonsvogn

The 2025 Volkswagen ID.7 Is A Sleek Long-Distance Electric Fastback - The  Autopian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er sikkert når det gjelder mitt bilhold, er at jeg ikke skal tilbake til bensin eller diesel. 
Å sammenligne diesel/benisn med EL-biler i tilsvarende klasser er litt meningsløst. Det er ulike divisjoner og en urettferdig sammenligning.

Anonymkode: 7d7de...ef1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha jobbet i forbrukerrådet i flere år, kan jeg fortelle deg at det er vesentlig større, farligere og flere feil på biler med bensin og diesel motor.

Kanskje noe av det sykeste jeg har vært borte i er at bilen kortslutter under fart og blir ustyrlige. Skjedd med 2 tyske merker. 

Anonymkode: 50211...32f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eneste som er sikkert når det gjelder mitt bilhold, er at jeg ikke skal tilbake til bensin eller diesel. 
Å sammenligne diesel/benisn med EL-biler i tilsvarende klasser er litt meningsløst. Det er ulike divisjoner og en urettferdig sammenligning.

Anonymkode: 7d7de...ef1

Fader helt sinnsykt hvor mye en sparer på vedlikehold. Begynner nesten å lure på om flere av bilene er laget med større feil og svakheter bevisst.. 

Anonymkode: 50211...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-undersoker-mulig-alvorlig-feil-pa-bilen-knyttet-til-sandvika-ulykken/17027070/

og det er ikke bare Volvo som har hatt denne typen problemer

Anonymkode: 247b6...c47

Det er verre med alle som råkjører frivillig, uavhengig av biltype.

Menneskelige feil og dumhet er en MYE større risiko enn feil i programvare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Etter å ha jobbet i forbrukerrådet i flere år, kan jeg fortelle deg at det er vesentlig større, farligere og flere feil på biler med bensin og diesel motor.

Kanskje noe av det sykeste jeg har vært borte i er at bilen kortslutter under fart og blir ustyrlige. Skjedd med 2 tyske merker. 

Anonymkode: 50211...32f

Det har vel vært, og fortsatt er, vesentlig flere bensin/dieselbiler enn elbiler så kanskje ikke så rart?

Anonymkode: 490d7...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det har vel vært, og fortsatt er, vesentlig flere bensin/dieselbiler enn elbiler så kanskje ikke så rart?

Anonymkode: 490d7...1bf

Passerte vi i Norge nettopp en milepæl med flere elbiler enn bensinbiler da? 
mener å huske at jeg registrerte meg en overskrift 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...