AnonymBruker Skrevet 22. september #1 Del Skrevet 22. september Pappa døde brått for 1 år siden vært gift med mamma i 30 år.. og det har vært vanskelig for hele familien at pappa døde så brått og uventet av hjerneblødning… nå har mamma ordnet seg ny type som flyttet inn hos henne ( mitt barndomshjem) 1 mnd etter de ble sammen.. ( han har 2 barn i alderen 18-22 år) jeg er 34.. de har også forlovet seg.. er det feil av meg å reagere? ser mamma er lykkelig etter alt det tunge hun har vært igjennom men føler det er er svik mot meg og min storesøster som har vært kraftig deprimert i tiden etter pappa døde.. det er nå dårlig stemning mellom meg og min mamma… min storesøster bryr seg ikke fullt så mye.. hva mener dere? Har jeg noe jeg kunne sagt ifb dette? Oppfører jeg meg som en bortskjemt drittunge? Anonymkode: 90af8...484 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. september Populært innlegg #2 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pappa døde brått for 1 år siden vært gift med mamma i 30 år.. og det har vært vanskelig for hele familien at pappa døde så brått og uventet av hjerneblødning… nå har mamma ordnet seg ny type som flyttet inn hos henne ( mitt barndomshjem) 1 mnd etter de ble sammen.. ( han har 2 barn i alderen 18-22 år) jeg er 34.. de har også forlovet seg.. er det feil av meg å reagere? ser mamma er lykkelig etter alt det tunge hun har vært igjennom men føler det er er svik mot meg og min storesøster som har vært kraftig deprimert i tiden etter pappa døde.. det er nå dårlig stemning mellom meg og min mamma… min storesøster bryr seg ikke fullt så mye.. hva mener dere? Har jeg noe jeg kunne sagt ifb dette? Oppfører jeg meg som en bortskjemt drittunge? Anonymkode: 90af8...484 Du bruker barnslige ord for en på 34, "ordnet seg ny type".. og fokuset på deg og søster selv om mamma er lykkelig.. dette er tull. Sorry Anonymkode: 3980a...594 43 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #3 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Pappa døde brått for 1 år siden vært gift med mamma i 30 år.. og det har vært vanskelig for hele familien at pappa døde så brått og uventet av hjerneblødning… nå har mamma ordnet seg ny type som flyttet inn hos henne ( mitt barndomshjem) 1 mnd etter de ble sammen.. ( han har 2 barn i alderen 18-22 år) jeg er 34.. de har også forlovet seg.. er det feil av meg å reagere? ser mamma er lykkelig etter alt det tunge hun har vært igjennom men føler det er er svik mot meg og min storesøster som har vært kraftig deprimert i tiden etter pappa døde.. det er nå dårlig stemning mellom meg og min mamma… min storesøster bryr seg ikke fullt så mye.. hva mener dere? Har jeg noe jeg kunne sagt ifb dette? Oppfører jeg meg som en bortskjemt drittunge? Anonymkode: 90af8...484 Flytte sammen og forlovet etter 4 uker er tegn på midlertidig alvorlig kognitiv svikt. Anonymkode: 758ce...b51 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 22. september #4 Del Skrevet 22. september Du skriver at moren din er lykkelig etter å ha funnet seg en ny mann. Jeg syns det er det viktigste her selv om jeg forstår at dine følelser reagerer negativt. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #5 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flytte sammen og forlovet etter 4 uker er tegn på midlertidig alvorlig kognitiv svikt. Anonymkode: 758ce...b51 De flyttet sammen etter 4 uker å forlovet seg etter 3 mnd.. mamma er 100 oppegående og frisk i topplokket Anonymkode: 90af8...484 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De flyttet sammen etter 4 uker å forlovet seg etter 3 mnd.. mamma er 100 oppegående og frisk i topplokket Anonymkode: 90af8...484 100% ** Anonymkode: 90af8...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september Hvis du har vært samboer i to år, kan arvingene i uskifteboet (vanligvis dine barn) kreve at boet skiftes. Det samme gjelder dersom du og din samboer har, venter eller har hatt barn sammen, selv om dere ikke har bodd sammen så lenge som to år. Arveloven § 27 Anonymkode: 11eb3...b8d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du har vært samboer i to år, kan arvingene i uskifteboet (vanligvis dine barn) kreve at boet skiftes. Det samme gjelder dersom du og din samboer har, venter eller har hatt barn sammen, selv om dere ikke har bodd sammen så lenge som to år. Arveloven § 27 Anonymkode: 11eb3...b8d Dette handler ikke om arv.. dette handler om at det er sårt og vondt. Anonymkode: 90af8...484 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september Kan være at ekteskapet med din far ikke var slik du tror. Kanskje den romantiske kjærligheten var der lenger, men de ikke skilte seg fordi "det gjør man ikke", eller de var redde for å gjøre noe nytt. Det kan også være at hun elsket din far svært høyt og med hans dødsfall fikk det veldig nært hvor fort det kan ende. Så hun har bestemt seg for å oppleve mest mulig fint før det er over. Anonymkode: e88aa...783 19 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. september #10 Del Skrevet 22. september Du blir ikke en bortskjemt drittunge av å ha følelser rundt dette - alle sørger på sin måte og i sitt tempo. At moren din er klar til å gå videre (hvilket ikke et det samme som at hun er ferdig med å sørge, har glemt eller er over tapet) betyr ikke at du må være det. Derimot nærmer du deg ganske urimelig oppførsel når du krever at moren din skal ta mer hensyn til dine følelser enn sine egne og kaller det for et svik. Hadde du vært 13 ville det vært en annen diskusjon, men du er voksen og må ta ansvar for dine følelser, ditt liv og sin sorg og la moren din håndtere sitt på sin måte. 19 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #11 Del Skrevet 22. september Dette har du ikke noe med. Du er 34 år, lev ditt eget liv og la moren din leve sitt liv. Moren din får ikke gjort noe fra eller til at dere ble deprimerte etter at faren dere døde. Du skriver dog som om du er 14 Anonymkode: 695a8...614 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #12 Del Skrevet 22. september bra hun går videre vel. skal vel ikke være i sorg resten av livet. Anonymkode: 3aff1...497 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #13 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette handler ikke om arv.. dette handler om at det er sårt og vondt. Anonymkode: 90af8...484 Det *kommer til å* handle om arv. Uansett om denne tråden er tull eller ikke, å få inn nye personer i familien kan påvirke arv. Anonymkode: 3980a...594 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #14 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flytte sammen og forlovet etter 4 uker er tegn på midlertidig alvorlig kognitiv svikt. Anonymkode: 758ce...b51 Nei det er ikke det. Det er bare i Norge man sier at man må være sammen så så lenge før man evnt gifter seg eller flytter sammen. Allikvel blir over 70% skilt eller går i fra hverandre. Så å være kjent lenge er ikke noe garanti for et forhold. Anonymkode: 59612...583 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #15 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette handler ikke om arv.. dette handler om at det er sårt og vondt. Anonymkode: 90af8...484 Dessuten har du postet i "forbruker, juss og økonomi", så da glemte du deg ang hva du skulle fokusere på da du konstruerte denne historien. Anonymkode: 3980a...594 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #16 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette handler ikke om arv.. dette handler om at det er sårt og vondt. Anonymkode: 90af8...484 Om litt kommer du nok til å tenke på farsarven også. Når hun øker forbruket for å ha det hyggelig med den nye kjæresten. Anonymkode: 11eb3...b8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #17 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dessuten har du postet i "forbruker, juss og økonomi", så da glemte du deg ang hva du skulle fokusere på da du konstruerte denne historien. Anonymkode: 3980a...594 Javel men nå har TS forklart seg så da er det vell bare å slutte å kverulere. TS: La nå din mor være lykkelig! Så klart er det utrolig vondt å miste din far, men du burde støtte din mor om dette gjør henne godt. Anonymkode: 54843...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #18 Del Skrevet 22. september Her er det en sak det varierer voldsomt med hva en føler fra person til person. Min mor hadde aldri kunnet funnet seg noen ny, og vet flere som har levd ensomme resten av livet etter at ektefellen gikk bort. Tenker at her må man gå stille i dørene og respektere hverandres valg. At du kan føle det sårt har jeg stor forståelse for, men hold det for deg selv. Anonymkode: 54146...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #19 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om litt kommer du nok til å tenke på farsarven også. Når hun øker forbruket for å ha det hyggelig med den nye kjæresten. Anonymkode: 11eb3...b8d Nå skriver TS fordi hun er lei seg og svaret ditt er å forverre situasjonen? Anonymkode: 54843...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #20 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Pappa døde brått for 1 år siden vært gift med mamma i 30 år.. og det har vært vanskelig for hele familien at pappa døde så brått og uventet av hjerneblødning… nå har mamma ordnet seg ny type som flyttet inn hos henne ( mitt barndomshjem) 1 mnd etter de ble sammen.. ( han har 2 barn i alderen 18-22 år) jeg er 34.. de har også forlovet seg.. er det feil av meg å reagere? ser mamma er lykkelig etter alt det tunge hun har vært igjennom men føler det er er svik mot meg og min storesøster som har vært kraftig deprimert i tiden etter pappa døde.. det er nå dårlig stemning mellom meg og min mamma… min storesøster bryr seg ikke fullt så mye.. hva mener dere? Har jeg noe jeg kunne sagt ifb dette? Oppfører jeg meg som en bortskjemt drittunge? Anonymkode: 90af8...484 Ja, det er feil av deg å reagere! Tror du ikke pappaen din hadde villet at konen hans skulle ha gått videre fremfor å være alene resten av livet? Det er ett år, ikke en måned siden han gikk bort, det er faktisk helt greit å gå videre i livet. Minnene fra samlivet er jobder fremdeles, du, søsteren din og mor kan holde far i livet ved å minne ham selvom mor har en ny mann i livet sitt. Anonymkode: 75ef0...367 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå