Gå til innhold

Får ikke lenger orgasme…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke på egenhånd med leke heller. Vært sånn flere mnd. Skjønner ingen ting, ikke vært et problem før. Føler meg frisk og er ung, trener og spiser sunt. 
Finnes det noen naturlig forklaring?

Eneste nye jeg kommer på er at jeg sluttet på langvarig bruk av antidepressiva rundt den tiden, etter veldig gradvis nedtrapping, føler meg ikke deprimert.

Anonymkode: fccd2...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres veldig trist ut og skjønner at du blir lei deg og frustrert. 

Men tror jeg ville oppsøkt lege for råd og ikke her på KG, vis jeg var deg. 

Håper at det retter på seg for din del. 

Anonymkode: 81af7...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke på egenhånd med leke heller. Vært sånn flere mnd. Skjønner ingen ting, ikke vært et problem før. Føler meg frisk og er ung, trener og spiser sunt. 
Finnes det noen naturlig forklaring?

Eneste nye jeg kommer på er at jeg sluttet på langvarig bruk av antidepressiva rundt den tiden, etter veldig gradvis nedtrapping, føler meg ikke deprimert.

Har du kommet i overgangsalderen? 

Anonymkode: 1d4b7...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange antidepressiva har tap av orgasme som bivirkning, så meget mulig at det å slutte på dem har den bivirkningen for deg. Det vil antagelig gå over vil jeg tro, når kroppen din tilvenner seg

Anonymkode: 62ee0...caf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Understreker at dette har jeg ikke greie på, men har tenkt litt på en sak selv, nemlig om man over tid har brukt veldig mye og kraftig vibrator, kan dette "ødelegge" følelsene der nede,- og ja,- at man til slutt får problemer med å komme? Vet i vertfall at en del av dagens vibratorer er ganske kraftige, er kanskje ikke så lurt å bruke?

Anonymkode: 8a619...cc7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme, er i overgangsalder og startet på ny medisin.. som ikke skal ha bivirkninger ifm det seksuelle, men jeg føler meg liksom innskrumpa der nede... ikke tørr, bare... død... 

Anonymkode: c6a27...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har det samme, er i overgangsalder og startet på ny medisin.. som ikke skal ha bivirkninger ifm det seksuelle, men jeg føler meg liksom innskrumpa der nede... ikke tørr, bare... død... 

Ja, når en tenker på hvor mye "dritt" en putter i seg, f.eks. disse hersens p-pillene. Ble jo helt aseksuell og ei troll til kjerring av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, når en tenker på hvor mye "dritt" en putter i seg, f.eks. disse hersens p-pillene. Ble jo helt aseksuell og ei troll til kjerring av de!

Kunstig prevensjon har jeg aldri gått på, så jeg vet ikke. Er annen type medisin det er snakk om for min del. Men mistenker kombinasjon av det og alder. Moro å være dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kunstig prevensjon har jeg aldri gått på, så jeg vet ikke. Er annen type medisin det er snakk om for min del. Men mistenker kombinasjon av det og alder. Moro å være dame. 

Ja, vi er altfor snille og ettergivende, men nå har gubben fått beskjed om å bruke gummi i stedet he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Aldersrelatert?

Anonymkode: 51e62...86d

Er bare 30.

Hvis jeg drar til lege, hvor i alle dager starte? Har ikke store troen på at fastlegen gjør så mye annet enn å råde til å slappe av etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Understreker at dette har jeg ikke greie på, men har tenkt litt på en sak selv, nemlig om man over tid har brukt veldig mye og kraftig vibrator, kan dette "ødelegge" følelsene der nede,- og ja,- at man til slutt får problemer med å komme? Vet i vertfall at en del av dagens vibratorer er ganske kraftige, er kanskje ikke så lurt å bruke?

Dette stemmer ikke. Man kan bli midlertidig nummen og få redusert sensitivitet, i en kort periode rett etter bruk, men det har ikke negativ effekt over lang tid (med mindre man bruker et trykkluftsbor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er bare 30.

Hvis jeg drar til lege, hvor i alle dager starte? Har ikke store troen på at fastlegen gjør så mye annet enn å råde til å slappe av etc.

Du kan spørre fastlegen din om å sjekke hormonene dine fordi du har nedsatt sexlyst og kan ikke få orgasme. Du kan spørre om det å slutte på antiddepressiva kan ha forårsaket det. Det har faktisk sitt eget navn; anorgasmia. Det KAN ha en medisinsk grunn dersom ytre påvirkning ikke har endret seg, så det er helt innafor å spørre om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er bare 30.

Sexolog-ikke lege 

Anonymkode: e8684...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke. Man kan bli midlertidig nummen og få redusert sensitivitet, i en kort periode rett etter bruk, men det har ikke negativ effekt over lang tid (med mindre man bruker et trykkluftsbor)

Feil. Gynekologer har vært ute å advart flere ganger. De ser ukentlig kvinner med skader på urinrøret grunnet vibratorer. 

Anonymkode: f37a8...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Mange antidepressiva har tap av orgasme som bivirkning, så meget mulig at det å slutte på dem har den bivirkningen for deg. Det vil antagelig gå over vil jeg tro, når kroppen din tilvenner seg

Ts; Som svarene i denne tråden tilsier, så er det få som kjenner til fenomenet PSSD (post SSRI sexual dysfunction) her i landet. Det uthevede er også et typisk svar du kan få hos helsepersonell. De få som har snøring, vet også at det ikke finnes hjelp å få. 

Det du uansett bør gjøre, er å melde det inn som en bivirkning, eller skade fra medisinen, for her er det dessverre en underrapportering. 

Lykke til, og er du heldig, så bedrer det seg. 

Anonymkode: 1f4f4...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Feil. Gynekologer har vært ute å advart flere ganger. De ser ukentlig kvinner med skader på urinrøret grunnet vibratorer. 

Anonymkode: f37a8...096

Vil tro dette er riktig, men ved bruk av vibrator kun utvendig, hvordan kan det skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan spørre fastlegen din om å sjekke hormonene dine fordi du har nedsatt sexlyst og kan ikke få orgasme. Du kan spørre om det å slutte på antiddepressiva kan ha forårsaket det. Det har faktisk sitt eget navn; anorgasmia. Det KAN ha en medisinsk grunn dersom ytre påvirkning ikke har endret seg, så det er helt innafor å spørre om det

Har ikke nedsatt lyst og blir kjempeopphissa, akkurat som det bare sier stopp rett før hver gang. Men skal vurdere det om det ikke løsner.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...