AnonymBruker Skrevet 21. september #1 Del Skrevet 21. september Ikke på egenhånd med leke heller. Vært sånn flere mnd. Skjønner ingen ting, ikke vært et problem før. Føler meg frisk og er ung, trener og spiser sunt. Finnes det noen naturlig forklaring? Eneste nye jeg kommer på er at jeg sluttet på langvarig bruk av antidepressiva rundt den tiden, etter veldig gradvis nedtrapping, føler meg ikke deprimert. Anonymkode: fccd2...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #2 Del Skrevet 21. september (Kvinne forresten) Ts Anonymkode: fccd2...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #3 Del Skrevet 21. september Høres veldig trist ut og skjønner at du blir lei deg og frustrert. Men tror jeg ville oppsøkt lege for råd og ikke her på KG, vis jeg var deg. Håper at det retter på seg for din del. Anonymkode: 81af7...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #4 Del Skrevet 21. september Aldersrelatert? Anonymkode: 51e62...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #5 Del Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke på egenhånd med leke heller. Vært sånn flere mnd. Skjønner ingen ting, ikke vært et problem før. Føler meg frisk og er ung, trener og spiser sunt. Finnes det noen naturlig forklaring? Eneste nye jeg kommer på er at jeg sluttet på langvarig bruk av antidepressiva rundt den tiden, etter veldig gradvis nedtrapping, føler meg ikke deprimert. Anonymkode: fccd2...494 Har du kommet i overgangsalderen? Anonymkode: 1d4b7...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #6 Del Skrevet 22. september Mange antidepressiva har tap av orgasme som bivirkning, så meget mulig at det å slutte på dem har den bivirkningen for deg. Det vil antagelig gå over vil jeg tro, når kroppen din tilvenner seg Anonymkode: 62ee0...caf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #7 Del Skrevet 22. september Understreker at dette har jeg ikke greie på, men har tenkt litt på en sak selv, nemlig om man over tid har brukt veldig mye og kraftig vibrator, kan dette "ødelegge" følelsene der nede,- og ja,- at man til slutt får problemer med å komme? Vet i vertfall at en del av dagens vibratorer er ganske kraftige, er kanskje ikke så lurt å bruke? Anonymkode: 8a619...cc7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #8 Del Skrevet 22. september Jeg har det samme, er i overgangsalder og startet på ny medisin.. som ikke skal ha bivirkninger ifm det seksuelle, men jeg føler meg liksom innskrumpa der nede... ikke tørr, bare... død... Anonymkode: c6a27...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #9 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har det samme, er i overgangsalder og startet på ny medisin.. som ikke skal ha bivirkninger ifm det seksuelle, men jeg føler meg liksom innskrumpa der nede... ikke tørr, bare... død... Anonymkode: c6a27...39e Ja, når en tenker på hvor mye "dritt" en putter i seg, f.eks. disse hersens p-pillene. Ble jo helt aseksuell og ei troll til kjerring av de! Anonymkode: 8a619...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #10 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, når en tenker på hvor mye "dritt" en putter i seg, f.eks. disse hersens p-pillene. Ble jo helt aseksuell og ei troll til kjerring av de! Anonymkode: 8a619...cc7 Kunstig prevensjon har jeg aldri gått på, så jeg vet ikke. Er annen type medisin det er snakk om for min del. Men mistenker kombinasjon av det og alder. Moro å være dame. Anonymkode: c6a27...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #11 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kunstig prevensjon har jeg aldri gått på, så jeg vet ikke. Er annen type medisin det er snakk om for min del. Men mistenker kombinasjon av det og alder. Moro å være dame. Anonymkode: c6a27...39e Ja, vi er altfor snille og ettergivende, men nå har gubben fått beskjed om å bruke gummi i stedet he he. Anonymkode: 8a619...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #12 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Aldersrelatert? Anonymkode: 51e62...86d Er bare 30. Hvis jeg drar til lege, hvor i alle dager starte? Har ikke store troen på at fastlegen gjør så mye annet enn å råde til å slappe av etc. Anonymkode: fccd2...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #13 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Understreker at dette har jeg ikke greie på, men har tenkt litt på en sak selv, nemlig om man over tid har brukt veldig mye og kraftig vibrator, kan dette "ødelegge" følelsene der nede,- og ja,- at man til slutt får problemer med å komme? Vet i vertfall at en del av dagens vibratorer er ganske kraftige, er kanskje ikke så lurt å bruke? Anonymkode: 8a619...cc7 Dette stemmer ikke. Man kan bli midlertidig nummen og få redusert sensitivitet, i en kort periode rett etter bruk, men det har ikke negativ effekt over lang tid (med mindre man bruker et trykkluftsbor) Anonymkode: 62ee0...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #14 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er bare 30. Hvis jeg drar til lege, hvor i alle dager starte? Har ikke store troen på at fastlegen gjør så mye annet enn å råde til å slappe av etc. Anonymkode: fccd2...494 Du kan spørre fastlegen din om å sjekke hormonene dine fordi du har nedsatt sexlyst og kan ikke få orgasme. Du kan spørre om det å slutte på antiddepressiva kan ha forårsaket det. Det har faktisk sitt eget navn; anorgasmia. Det KAN ha en medisinsk grunn dersom ytre påvirkning ikke har endret seg, så det er helt innafor å spørre om det Anonymkode: 62ee0...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #15 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er bare 30. Hvis jeg drar til lege, hvor i alle dager starte? Har ikke store troen på at fastlegen gjør så mye annet enn å råde til å slappe av etc. Anonymkode: fccd2...494 Sexolog-ikke lege Anonymkode: e8684...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #16 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette stemmer ikke. Man kan bli midlertidig nummen og få redusert sensitivitet, i en kort periode rett etter bruk, men det har ikke negativ effekt over lang tid (med mindre man bruker et trykkluftsbor) Anonymkode: 62ee0...caf Feil. Gynekologer har vært ute å advart flere ganger. De ser ukentlig kvinner med skader på urinrøret grunnet vibratorer. Anonymkode: f37a8...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #17 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mange antidepressiva har tap av orgasme som bivirkning, så meget mulig at det å slutte på dem har den bivirkningen for deg. Det vil antagelig gå over vil jeg tro, når kroppen din tilvenner seg Anonymkode: 62ee0...caf Ts; Som svarene i denne tråden tilsier, så er det få som kjenner til fenomenet PSSD (post SSRI sexual dysfunction) her i landet. Det uthevede er også et typisk svar du kan få hos helsepersonell. De få som har snøring, vet også at det ikke finnes hjelp å få. Det du uansett bør gjøre, er å melde det inn som en bivirkning, eller skade fra medisinen, for her er det dessverre en underrapportering. Lykke til, og er du heldig, så bedrer det seg. Anonymkode: 1f4f4...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #18 Del Skrevet 22. september Her er forresten en artikkel av nyere dato, med mye relevant historie, og linker. https://www.theguardian.com/society/2024/mar/02/ssri-antidepressants-sexual-dysfunction-side-effects-consequences-libido Anonymkode: 1f4f4...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #19 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Feil. Gynekologer har vært ute å advart flere ganger. De ser ukentlig kvinner med skader på urinrøret grunnet vibratorer. Anonymkode: f37a8...096 Vil tro dette er riktig, men ved bruk av vibrator kun utvendig, hvordan kan det skje? Anonymkode: 8a619...cc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september #20 Del Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan spørre fastlegen din om å sjekke hormonene dine fordi du har nedsatt sexlyst og kan ikke få orgasme. Du kan spørre om det å slutte på antiddepressiva kan ha forårsaket det. Det har faktisk sitt eget navn; anorgasmia. Det KAN ha en medisinsk grunn dersom ytre påvirkning ikke har endret seg, så det er helt innafor å spørre om det Anonymkode: 62ee0...caf Har ikke nedsatt lyst og blir kjempeopphissa, akkurat som det bare sier stopp rett før hver gang. Men skal vurdere det om det ikke løsner. Ts Anonymkode: fccd2...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå