Gå til innhold

Tolket jeg svaret feil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sendte melding til ei venninne i forrige uke og spurte: hei. Blir du med å kjøre til Sverige neste helg for å handle? Jeg kan både lørdag og søndag. Du bestemmer hvilken dag. Hun svarte, kanskje 

Nå spurte jeg: hei. Snart helg og vi skal til Sverige som vi avtalte 😀. Hvilken dag har du bestemt deg for? 

Fikk ett surt svar tilbake: hæ? Jeg sa ikke at jeg skal bli med

Hvem har feiltolket het?

Anonymkode: 43edf...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har feiltolket, hun sa kanskje, det er ikke et ja. 

Du burde ha skrevet "Hei, snart helg og jeg spurte om vi skulle til Sverige, har du bestemt deg for om du vil være med?" 

Anonymkode: 14ba7...cae

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, hun sa jo kanskje.

Du burde fulgt det opp og fått et mer klart svar.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har feiltolket. Hun sa jo ikke verken ja. Hun svarte kanskje, altså ikke veldig interessert.

Anonymkode: 3d016...177

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du. Hun sa ikke at hun skulle være med, hun sa kanskje. Det er en gardering: "Jeg blir med hvis jeg gidder og ikke har funnet noe bedre"......altså kanskje, men som oftest ender det med nei.

Anonymkode: 3ea1c...fcd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du feiltolket ja. :) 

Ofte er det fint å bare ta svar bokstavelig, og ikke tolke for mye. Her sa hun kanskje, og mente kanskje. 

Anonymkode: 95a42...4d6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje er ikke ja, du har feiltolket.

Anonymkode: 23e0a...dcb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt du som har feiltolket. Jeg klarer ikke, samme hvor mye godvilje jeg legger til, å forstå hvordan du tolket "kanskje" som ja. Kanskje betyr jo på ingen verdens måte "Ja, men jeg må komme tilbake til hvilken av de to".

Anonymkode: ad09b...c16

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje har aldri betydd ja. Hadde du derimot spurt «har du tenkt på om du vil være med til Sverige? Vi må i så fall planlegge hvilken dag» så hadde det blitt noe annet. 

Anonymkode: 39746...6ce

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt klart feiltolket. Det har vel vært mer enn nok kampanjer de siste årene om at kun ett ja er ja, og kanskje ikke betyr ja, selv om det har vært i en annen sammenheng...

Men, hun kunne svart på en hyggeligere måte når hun skjønte at du har en  annen oppfatning av kanskje.

Anonymkode: 2e524...c15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg sendte melding til ei venninne i forrige uke og spurte: hei. Blir du med å kjøre til Sverige neste helg for å handle? Jeg kan både lørdag og søndag. Du bestemmer hvilken dag. Hun svarte, kanskje 

Nå spurte jeg: hei. Snart helg og vi skal til Sverige som vi avtalte 😀. Hvilken dag har du bestemt deg for? 

Fikk ett surt svar tilbake: hæ? Jeg sa ikke at jeg skal bli med

Hvem har feiltolket het?

Dessverre du ts. For hun skrev kansje.

Du burde heller spurt har du bestemt deg for om du ønsker å bli med? Jeg må ha ett svar.

Uansett Kjedelig når venner er avvisende 

Anonymkode: ec5d2...de9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det jo også er merkelig at venninnen mener at et "kanskje" er et definitivt "nei". Det er det jo ikke. 

Et "kanskje" er veldig uforpliktende. Det er ikke et "ja" men heller ikke et "nei"

Anonymkode: 1d2dc...72d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte du å få kanskje til å bli et ja?!

Anonymkode: 55481...885

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

synes det jo også er merkelig at venninnen mener at et "kanskje" er et definitivt "nei". Det er det jo ikke. 

Et "kanskje" er veldig uforpliktende. Det er ikke et "ja" men heller ikke et "nei"

Anonymkode: 1d2dc...72d

Det har vel ikke venninnen påstått heller? Hun sa at hun ikke har sagt at hun skal bli med. Det er noe annet enn at hun har sagt at hun ikke skal bli med.

Anonymkode: ad09b...c16

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som har gått på her. Det er vel opplagt trolling.

Anonymkode: a32bf...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så mange som har gått på her. Det er vel opplagt trolling.

Anonymkode: a32bf...d46

Hvorfor tror du at dette er trolling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rent generelt så betyr Kanskje egentlig Nei. Det brukes når man ikke ønsker å si klart Nei. 

Så her har du ts mistolket, for hun sa aldri ja. Du kunne krevd at hun ga deg et ja eller nei svar, men samtidig burde du bare gått ut fra at hun svarte nei og lagt egne planer og bare reist. Om hun spør senere om turen, hvorfor hun ikke har hørt noe mer, så sier du at du tolket det som hun var uinteressert når hun kun svarte Kanskje. 

Neste gang hun svarer Kanskje så gir du beskjed at du ikke kommer til å spørre mer når du får så vage svar tilbake.

Anonymkode: 80d70...cab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...