AnonymBruker Skrevet 15. september #1 Del Skrevet 15. september Jeg har fire veldig gode venner fra barndommen av, men jeg rekker nesten aldri å se dem. Vi er alle fra Oslo, men alle måtte flytte ut etter studiene som følge av boligpriser og de færreste har hatt råd til å flytte tilbake. Tre av oss jobber også i helgene. En annenhver, en hver tredje og en hver fjerde. Hvordan får dere til å møte vennene deres? Anonymkode: fd5a5...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #2 Del Skrevet 15. september Jeg har masse tid, men de er opptatt av barn og familie. Det blir til at jeg kanskje ser dem 1-2 ganger i løpet av året.. Det handler om prioritering. Om de ikke vil finne passende tid, så er du ikke høyest på prioriterings lista. Det er mulig å planlegge fram i tid også om viljen er der. Finn alternative hobbyer eller venner... Anonymkode: a405a...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #3 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har fire veldig gode venner fra barndommen av, men jeg rekker nesten aldri å se dem. Vi er alle fra Oslo, men alle måtte flytte ut etter studiene som følge av boligpriser og de færreste har hatt råd til å flytte tilbake. Tre av oss jobber også i helgene. En annenhver, en hver tredje og en hver fjerde. Hvordan får dere til å møte vennene deres? Anonymkode: fd5a5...918 Bor nært hverandre så vi kan møtes med ungene på ettermiddagene, eller vi går tur etter at ungene er i seng, har vi fri samtidig på dagtid så stikker på fjellturer sammen, møtes i helgene for vin, ungene er med på noe av de samme fritidsaktivitetene, så da møtes vi der også, og vi inviterer hverandre på middag. Anonymkode: fc1ab...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #4 Del Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har fire veldig gode venner fra barndommen av, men jeg rekker nesten aldri å se dem. Vi er alle fra Oslo, men alle måtte flytte ut etter studiene som følge av boligpriser og de færreste har hatt råd til å flytte tilbake. Tre av oss jobber også i helgene. En annenhver, en hver tredje og en hver fjerde. Hvordan får dere til å møte vennene deres? Anonymkode: fd5a5...918 Vi bor ikke samme sted. Men vi tar oss en jente tur en gang i året. Så har jeg noen venner her jeg bor. Der møtes vi litt mere på sparket. Jeg har voksne barn og dem har barn som bor hjemme enda. Så dem vet at jeg kan stille opp på kort varsel. Anonymkode: d9cff...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #5 Del Skrevet 15. september Møtes enten etter jobb, eller i helgene. Venninne som jobber annenhver helg har fri annenhver helg... Jeg har fri alle helger, så vi avtaler ting i frihelgene hennes. En tredje venninne reiser mye, det krever litt ekstra planlegging om alle tre skal møtes, men vi slenger ut noen forslag til helger og planlegger hvis alle er ledig. Anonymkode: 370b9...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #6 Del Skrevet 15. september Jeg TAR meg tid, jeg prioriterer. Mye er mindre viktig enn en hyggelig stund med en venninne. La huset flyte litt og ha det sosialt i stedet. du lever lenger på den prioriteringen. Anonymkode: d3873...e94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #7 Del Skrevet 15. september Det er snakk om prioriteringer og vilje. Plutselig er barna voksne og flyttet ut, og da er det kjekt å ha opprettholdt kontakten med venner. Anonymkode: fb267...d6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 15. september #8 Del Skrevet 15. september (endret) Har ikke så mye tid til venner. Etter barna er lagt på kvelden, så har jeg 0 energi igjen til å være sosial i hverdagen. Har kanskje tid til noen timer på enten lørdag eller søndag, men ikke hver helg. Det er ikke alltid det klaffer heller. Jeg har venner jeg treffer kanskje en gang i mnd, mens andre blir kanskje bare en til to ganger i året. Det er en fase av livet dette med små barn og familie. Når barna blir eldre blir det mer med tid igjen til å treffe venner. .. Uansett når jeg leser innlegget ditt ts så ser jeg at dere 4 som venner har splittet pga flytting. Jeg vet ikke hvor langt dere bor unna hverandre, men avstand innebærer gjerne forandringer i vennskapet. Det blir anderledes, og noen glir heller over til bekjente fordi man ikke treffes så ofte pga avstand. Det er nesten en bedre iå skaffe seg nye venner på den plassen man bor på. Endret 15. september av tussi84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #9 Del Skrevet 15. september Legger inn faste avtaler. En venninne trener jeg med en gang i uka. En annen går jeg jevnlig kveldstur med. Møtes av og til til familiemiddag, og lager mat sammen. Prioriterer gode venner og setter av tid. Anonymkode: 9c732...efe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september #10 Del Skrevet 15. september Trener sammen med venner flere ganger hver uke. Anonymkode: 45fda...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 16. september #11 Del Skrevet 16. september (endret) Min vennegjeng har også flyttet ut av Oslo, men alle bor i nærheten, bare på hver sin side. Vi møtes derfor i Oslo. Jeg prioriterer å møte venner i helgene, og har somregel en avtale med minst en av de. Noen ganger møts vi også på hverdager. Jeg har ingen barn selv, men også venninner med barn prioriterer og møtes med jevne mellomrom - selvsagt noe mindre enn oss uten barn, men likevel ofte nok. Man må jo bare finne tiden og godta at ikke alle kan være med hver gang. Endret 16. september av Ellah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september #12 Del Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 18.32): Jeg har fire veldig gode venner fra barndommen av, men jeg rekker nesten aldri å se dem. Vi er alle fra Oslo, men alle måtte flytte ut etter studiene som følge av boligpriser og de færreste har hatt råd til å flytte tilbake. Tre av oss jobber også i helgene. En annenhver, en hver tredje og en hver fjerde. Hvordan får dere til å møte vennene deres? Anonymkode: fd5a5...918 De virkelig gode, gamle vennene som alltid vil være der, de opplevde jeg etterhvert at vennskapene ikke var avhengig av hyppige møter. Vi er nære likevel, og har lang historie sammen. En kan være der for hverandre likevel, i de store, viktige hendelsene i livet. Når vi flyttet til ulike deler av landet, så prøver vi å få til to treff i året, hvor vi reiser bort et sted sammen. Ei hytte eller helg på hotell, alt ettersom. Disse vennene er grunnstener i livet mitt. Som familie. Samtidig ble det nødvendig med nye hverdagsvenner. Noen å gå på tur med. Noen å treffe til kaffe. Noen som deler interessen for hund og trener agility. Vennskapene vil skifte form, og det er helt greit. Anonymkode: 61dad...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #13 Del Skrevet 17. september Mitt problem er mangel på energi og overskudd til å møte venner. Jeg er introvert, og å være sosial tapper meg for energi, selv om det er med gode venner jeg har det kjekt med. Jeg har full jobb og unger, og jeg har bare ikke energi til venner. Jeg trenger å bruke tid på trening og en hobby som gir meg energi. Jeg kunne droppet noe av dette en gang iblant, men jeg er ikke noe kjekk å være sammen med når jeg er så sliten at jeg svarer med enstavelsesord og tja og ha.. Jeg prioriterer å treffe venner noen få ganger i året, og da må jeg skikkelig jobbe med meg selv for å orke det. Når venner flytter langt vekk, blir det jo enda verre. Jeg hadde en god venn som flyttet ca 1 times kjøring ut av byn. Han insisterte på at det var jeg som skulle besøke ham hver gang, for han kunne ikke dra fra kattene sine.... det vennskapet fislet rett og slett ut. Anonymkode: 95cb8...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #14 Del Skrevet 17. september Vi gjør konkrete avtaler, gjerne langt frem i tid. Da går vi ut og spiser sammen og går gjerne på konsert eller show. Dette får de fleste til, det gjelder å legge det inn i kalenderen. Noen venner møter jeg samtidig som jeg trener. Trene må jeg gjøre uansett, så da slår vi to fluer i en smekk. Jeg har også noen venner jeg ringer når jeg er ute og løper roligtur. Dette gjør jeg vanligvis når jeg uansett har levert barn på trening. Jeg løper i nærområdet, samtidig som jeg snakker med venner på telefonen. Anonymkode: e3790...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #15 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi gjør konkrete avtaler, gjerne langt frem i tid. Da går vi ut og spiser sammen og går gjerne på konsert eller show. Dette får de fleste til, det gjelder å legge det inn i kalenderen. Noen venner møter jeg samtidig som jeg trener. Trene må jeg gjøre uansett, så da slår vi to fluer i en smekk. Jeg har også noen venner jeg ringer når jeg er ute og løper roligtur. Dette gjør jeg vanligvis når jeg uansett har levert barn på trening. Jeg løper i nærområdet, samtidig som jeg snakker med venner på telefonen. Anonymkode: e3790...a31 Jeg skulle ønske jeg kunne fått til en fast avtale, av type "klubb". Det er mye enklere for meg å forholde meg til en fast og gjentakende avtale, enn å komme over dørstokkmilen med å ta kontakt, frem-og-tilbake for å finne et tidspunkt som passer for begge, osv. Der er ofte bøygen for meg. Om jeg hadde sluppet å ta initiativ, bare kunne bekrefte at jepp, jeg kan den tredje torsdagen i måneden denne måneden også, hadde det vært enklere for meg. Anonymkode: 95cb8...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå