Gå til innhold

Vennskap som tok slutt fordi min venn trodde jeg var like gammel som henne

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du dame?

Anonymkode: 8d9d5...37e

Ja

Ts

Anonymkode: da9d6...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også venner i alle aldre. Syns også det er rart. Spesielt når man har felles interesse. Man kan ha venner til forskjellige ting. Noen venner å gå på byen med, noen å drikke kaffe å skravle med, noen å svømme med osv osv. 

Anonymkode: 7e002...cd7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er 45, og vet ikke helt om jeg heller hadde fått inn for å bli venn med noen på 65..

Jeg har mange kolleger i den alderen og synes det er trivelig å være med de. Men vennskap er best når vi er på ca samme sted i livet. 

Jeg har barn i grunnskole, de har nettopp fått barnebarn. De går snart av meg pensjon, jeg har lenge igjen...

Anonymkode: 7d9e4...1b6

Jeg er like gammel som deg, men vi er på helt forskjellig stadie i livet allikevel.

Jeg har mye mer til felles med folk som er 10-20 år eldre enn meg. Mye fordi jeg har voksne barn selv og de er gamle nok til å produsere barnebarn.

Litt umodent å velge vekk venner bare på grunn av alder etter min mening.

Anonymkode: 66627...162

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 0.32):

Men når man er på bølgelengde med absolutt alt, så spiller det vel ingen rolle at den ene er 32 og den andre 52 år?

Ts

Enig! 32 og 52 er jo ingenting! Jeg var 26 da jeg møtte det som nå er en av mine bedre venninner. Hun var 51 på det tidspunktet. Vi ringes ukentlig, sender snaps så og si hver dag, møtes på kaffe eller et glass vin... Hunner en første jeg ringer/sender mld til hvis det har skjedd noe.

Kunne også funnet på å "henge" med mamma og pappa sine venner, uten dem tilstede. Kommer godt overens med den aldersgruppen generelt.

Bestefar sa en gang han når jeg spurte, at han følte han sluttet å eldes mentalt når han bikka 30, bare at han ble visere og klokere, og eldre i fjeset og kropp. Det er noe jeg har tatt med meg videre i livet. 

Anonymkode: ffd52...227

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo litt på hva man søker i vennskapet. Hvis man er relativt ung og singel, liker å gå ut på byen og naturlig oppholde seg i miljøer med folk i 20-30-årene, så passer jo ikke en 50-åring inn i det. 

Anonymkode: 95851...2a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 hadde føltes ganske underlig for min del også, og jeg er 37år og har barn på barneskolen. 

Er hun 32, har hun kanskje ikke fått barn, eller har barnehage barn etc. Dere er på to veldig forskjellige plasser i livet. .  

Jeg merker stor forskjell på meg selv og noen som er 30/31/32. 

Anonymkode: 35478...d21

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 0.32):

Men når man er på bølgelengde med absolutt alt, så spiller det vel ingen rolle at den ene er 32 og den andre 52 år?

Ts

Jo, det gjør det. 

Anonymkode: 6daf7...8a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 0.21):

Er det ikke slik at man ser alderen på folk som er på fb da? Høres veldig rart ut at dere liksom ikke visste om det. 

Men forøvrig, hun trodde vel at dere var jevnaldrende og ønsket vel en venninne på egen alder. Det er ikke vanlig for mange å henge med mennesker som er 20 år eldre eller yngre. De gangene det skjer har man hatt en relasjon som nabo eller kollega over tid. 

Fokuser heller på hobbyen din du.

Anonymkode: 45fbd...1d6

Man ser bare alderen på de som har fødselsdato og år på infoen sin, ellers vet man ikke det.

Anonymkode: ddb98...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige noen er åpen for venninner som er yngre eller eldre, andre ikke. 

Anonymkode: ddb98...de6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.9.2024 den 0.21):

Er det ikke slik at man ser alderen på folk som er på fb da? Høres veldig rart ut at dere liksom ikke visste om det. 

Men forøvrig, hun trodde vel at dere var jevnaldrende og ønsket vel en venninne på egen alder. Det er ikke vanlig for mange å henge med mennesker som er 20 år eldre eller yngre. De gangene det skjer har man hatt en relasjon som nabo eller kollega over tid. 

Fokuser heller på hobbyen din du.

Anonymkode: 45fbd...1d6

Kun gamle mennesker har bursdag og alder som åpen info på Facebook.

Anonymkode: 742cf...14a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo, det gjør det. 

Anonymkode: 6daf7...8a2

Så bastant! Dette er helt individuelt. Jeg har flere venninner som er 15-20 år eldre enn meg. Tror ingen av oss tenker over at den andre er eldre eller yngre når vi møtes. Vi er - som ts - blitt venner gjennom felles interesser. 

Hvis «venninnen» ghoster deg utelukkende  pga alderen, så er hun gjerne ikke så moden for alderen da..? Good riddance.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Har ei venninne som er 50 år og som er mor til en 4 åring, og hun er nesten bare sammen med andre småbarnsforeldre som er 10-25 år yngre, men da har de vel barna til felles.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler egentlig ikke alder har så mye å si, jeg er 54 og har venninner ned i ca 30-års alderen og opp i midten av 90-årene.  

Anonymkode: 9f78c...0b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...