Gå til innhold

Hva gjør man med malerier ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har funnet ut at jeg liker å male, og at jeg faktisk ikke er så dårlig heller. Jeg bruker akrylmaling og maler for det meste landskap i mørke farger.

Men. Det hoper seg jo litt opp og jeg liker ikke å ha noe særlig på veggene. Får ikke solgt det heller fordi jeg er ikke sååå god, kjent eller lignende. Liker ikke å spørre folk om de vil ha heller, for jeg vil ikke prakke på folk. 

Hva gjør man egentlig med malerier ? Bare kaster man dem ? Er det ok å legge på gis bort på finn til å begynne med ? 

Anonymkode: ea00e...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei. Jeg har funnet ut at jeg liker å male, og at jeg faktisk ikke er så dårlig heller. Jeg bruker akrylmaling og maler for det meste landskap i mørke farger.

Men. Det hoper seg jo litt opp og jeg liker ikke å ha noe særlig på veggene. Får ikke solgt det heller fordi jeg er ikke sååå god, kjent eller lignende. Liker ikke å spørre folk om de vil ha heller, for jeg vil ikke prakke på folk. 

Hva gjør man egentlig med malerier ? Bare kaster man dem ? Er det ok å legge på gis bort på finn til å begynne med ? 

Maler over?

Anonymkode: c1227...8e3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Maler over?

Serr går det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Serr går det ?

Leonardo Da Vinci og Edward Munch gjorde det iallefall🤣

Anonymkode: cc0e6...363

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Maler over?

Det gjør jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (9 minutter siden):

Maler du på ark eller lerrett?

Du kan male over, men det er forskjell på å male på et nytt lerrett mot det å male over et maleri.

Litt om det her

https://willkempartschool.com/how-to-paint-over-an-acrylic-painting-you-dont-like/

Lerret:) takk skal sjekke ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lerret:) takk skal sjekke ut 

Du kan male på ark. De tar ikke så mye plass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde lett tatt i på landskapsmalerier fra en hobbymaler gratis gjennom Finn, om du kunne sendt det mot fraktpris. :) 

Kan du ikke sende det så er det kanskje noen i ditt nærmiljø som tenker det samme som meg.

Anonymkode: 13f43...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Meowmere skrev (1 time siden):

Du kan male på ark. De tar ikke så mye plass.

Det er ikke det samme 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde lett tatt i på landskapsmalerier fra en hobbymaler gratis gjennom Finn, om du kunne sendt det mot fraktpris. :) 

Kan du ikke sende det så er det kanskje noen i ditt nærmiljø som tenker det samme som meg.

Anonymkode: 13f43...99a

Så hyggelig :) kunne prøvd å lagt ut en annonse på Finn ihvertfall for gis bort pris 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det samme 

Nå tenker ikke jeg på vanlige ark, men ark beregnet på formålet, f.eks 300 eller 640gsm bomullspapir. Kan festes til en maleplate eller lignende mens du maler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg selger på finn. 100-500kr avhengig av størrelse. Det dekker jo ikke så mye mer enn lerret og maling så jeg tjener ikke mye på det, men får i stor grad dekket utgiftene til hobbyen på den måten. Selger en del enkelt-maleri, men har også noen samlere som dukker opp innimellom og kjøper nærmest alt jeg har liggende i en omgang. Jeg er amatør og absolutt ingen proff. Jeg gir også bort en del til venner og familie hvis de spør. Det ingen vil ha og som ikke blir solgt maler jeg over. 

Anonymkode: 63bdb...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å lage en instagram/facebookside hvor du poster maleri som selges til prisen av materialene? ☺️ Det gjorde jeg da jeg begynte min nåværende hobby og det gikk overraskende raskt fra å akkurat gå i null til at det jeg selger nå gjør at jeg også får oppgradert utstyr osv. underveis.

Anonymkode: af8e5...c60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legg de ut dor 50 kr stykket eller noe, jeg har kjøpt slike malerier av noen som er litt over middels/helt ok til å male, og rammer inn fordi de traff meg. 

Anonymkode: a8c4c...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...