Gå til innhold

Pergo - hva slags oppfoelging faar man?


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Hvis jeg naa faar pergo lurer jeg paa noe: maa/burde man sjekke at el finner sted? Maa man inn paa sykehus for aa ta scans av eggstokkene?

Eller er det bare aa ta pillene og kjoere paa for fullt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg fikk noen spesiell oppfølging, tok to kurer uten resultat, ikke så rart siden det viste seg at mannen har dårlig sædkvalitet, så for min del var det helt nytteløst med Pergo.

Husker at legen min tok blodprøver og UL undersøkelser på forskjellige dager i syklusen for å konstatere at jeg hadde EL (etter mislykket Pergo).

Dere bør vurdere å få undersøkt mannen også dersom det begynner å gå lang tid uten resultat, da kan dere oppdage eventuelle problemer tidligere, enn at det bare er kvinnen som utredes og medisineres.

Lykke til Popelka, håper det klaffer fort for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og lykkeoenskninger. Jeg faar ikke pergo uten at mannens svoemmere undersoekes, det gjoeres i neste uke. Lurte paa om jeg maa inn for aa sjekke om pergoen funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble det tatt blodprøve på dag 20-22 i syklusen for å sjekke om jeg hadde fått EL av Pergoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk Chiquita. Da belager jeg meg paa det...Faar spoerre legen paa tirsdag (hvis jeg faar pergo, da....*haape, haape*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk Chiquita. Da belager jeg meg paa det...Faar spoerre legen paa tirsdag (hvis jeg faar pergo, da....*haape, haape*)

Hvorfor håper du på å proppe kroppen full av hormoner?

jeg er klar over at de har funnet ut at du ikke fungerer helt optimalt, men det gååår jo ann å prøve litt mer enn en syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter gaar an, ikke gaar ann. Sorry, men jeg gidder ikke svare folk som logger seg ut naar de vil stille et kritisk spoersmaal. ;)

Ok, svarer likevel: Jeg haaper at det KUN er el som ikke funker, og at ikke mer dramatiske ting er i veien...saa jeg haaper at kun pergo maa til heller enn IVF osv.

Men ideelt sett er det jo best aa slippe pergo! Kan hende legen foreslaar aa vente, da kommer jeg jo ikke til aa nekte for det, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjest, ikke logget ut.

Kunne selv få Pergo fra dag 1 i prøvingen, men har valgt å prøve en stund på egenhånd først. Ikke at det har hjulpet, men man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man vet aldri. Jeg er vel bare av den veldig utaalmodige sorten, tror jeg. ;)

Lykke til, enten dere faar det til paa egenhaand eller du velger Pergo etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Budeia_*

Trodde de bare ga pergo til de som ikke hadde EL jeg :overrasket: På gjest over her høres det jo ut som om legen tilbyr dette i første prøveperiode...... Vi måtte testes over flere sykluser hvor det ble påvist at jeg ikke hadde EL, så fikk vi pergo.

Håper alt går bra popelka, og at dere slipper pergo (er jo litt bivirkninger på dette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest over her"
Trodde de bare ga pergo til de som ikke hadde EL jeg  :overrasket:  På gjest over her høres det jo ut som om legen tilbyr dette i første prøveperiode......

Jeg har pcos og meget ustabil el, men visste om det lenge før vi begynte å prøve. Fikk derfor tilbud om pergo fra pp1.

Har nå gått ett år, og el er mye mer stabil, har nå antakelig ca en gang i mnd. Men det har hjulpet oss lite, så snart blir det pergo her i gården også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de bare ga pergo til de som ikke hadde EL jeg  :overrasket:  På gjest over her høres det jo ut som om legen tilbyr dette i første prøveperiode...... Vi måtte testes over flere sykluser hvor det ble påvist at jeg ikke hadde EL, så fikk vi pergo.

Håper alt går bra popelka, og at dere slipper pergo (er jo litt bivirkninger på dette)

Tusen takk! Har faatt paavist manglende el i to sykluser, samt har uregelmessige/lange sykluser, som i seg selv indikerer manglende/uregelmessig el. Men det er jo opp til legen, en meget respektert og erfaren spesialist paa ufrivillig barnloeshet, som evt. skriver ut pergo. Saa jeg stoler paa hans vurdering. :) Har lest en del om pergo, og selv om det ikke er risikofritt aa ta, saa har medikamentet vaert brukt i over 30 aar og regnes som trygt for de fleste, saa jeg haaper det fuker og at jeg tolererer det dersom jeg faar det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg gikk på Pergo så ble det tatt blodprøver får å se om jeg hadde hatt EL, men det ble bare tatt blodprøver i en syklus, jeg gikk på pergo i tre sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på Pergo så ble det tatt blodprøver får å se om jeg hadde hatt EL, men det ble bare tatt blodprøver i en syklus, jeg gikk på pergo i tre sykluser.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første syklus jeg fikk pergo tok jeg blodprøve på dag 4-6 og dag 20-22. Siste for å se om jeg hadde hatt EL-den første husker jeg ikke helt hva var for. Tror det var for å sjekke ut et visst hormon.

Alle syklusene jeg har brukt pergo har jeg tatt EL-testen - da som blodprøve hos legen...

Lykke til Popelka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppdatering: vi har bestemt oss for aa avlyse timen paa tirsdag og heller haape at vi kan faa det til paa egenhaand. Setter oss likevel paa det offentliges venteliste slik at vi har et valg om 4-6 maaneder. Haaper kosttilskudd, sunn livsstil, refleksologi og masse :humpe: skal gjoere susen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering 2: Har naa snakket med legen, som mente det var lurt aa ta den timen likevel. Med mine ustabile sykluser var det visst ikke saerlig gode sjanser....men som han sa, en spesialist vil kunne svare oss mer noeyaktig. Saa naa fikk jeg litt aa tenke paa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg ble det tatt blodprøve på dag 20-22 i syklusen for å sjekke om jeg hadde fått EL av Pergoen...

Samme med meg. Måtte to enkle kurer på 50 mg (rett etter hverandre) til for at det klaffet for oss. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...