Gjest Malmfrid Skrevet 17. september #21 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Feilstatistikken for Volkswagen er dårlig, og de har tom. klart å levere elbil med mye feil. Så det er ikke så rart, det du skriver. Jeg er glad for alle som er fornøyd med sin bil, men jeg ser det samme med kollegaer: Én som er veldig VW-positiv og sier "det har aldri vært noe". I neste setning nevner han hvordan han har måttet sende to biler på verksted med feil på EGR ventil samtidig - for 70000 kr. D'oh. Styr unna! Anonymkode: 24b87...983 Software-feil - ikke feil på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 17. september #22 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Feilstatistikken for Volkswagen er dårlig, og de har tom. klart å levere elbil med mye feil. Så det er ikke så rart, det du skriver. Jeg er glad for alle som er fornøyd med sin bil, men jeg ser det samme med kollegaer: Én som er veldig VW-positiv og sier "det har aldri vært noe". I neste setning nevner han hvordan han har måttet sende to biler på verksted med feil på EGR ventil samtidig - for 70000 kr. D'oh. Styr unna! Anonymkode: 24b87...983 https://www.tv2.no/broom/ny-undersokelse-disse-bilene-har-flest-feil/15851316/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #23 Del Skrevet 17. september Malmfrid skrev (50 minutter siden): Da lurer jeg veldig på hvor i landet du bor? Sentrale Østlandet/Osloregionen, så det var mulighet til å shoppe rundt på flere verksteder og velge det med mulighet raskest. Det reduserte for eksempel tiden vi måtte kjøre uten servo fra 6 til 4 uker. Servoen røk forøvrig på to av av de tre bilene vi hadde, innenfor garantitiden. Dette var forøvrig fossilbiler, så jeg håper de har bedre kvalitet på elbilene sine. Men tregheten på verksted er den samme, så hvis man opplever feil og mangler, så må man ha mye tålmodighet. Anonymkode: 745d7...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #24 Del Skrevet 17. september Malmfrid skrev (6 minutter siden): https://www.tv2.no/broom/ny-undersokelse-disse-bilene-har-flest-feil/15851316/ Oi, den var brutal for Volkswagen. Ikke rart det er kø på verkstedet Anonymkode: 745d7...154 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. september #25 Del Skrevet 17. september Malmfrid skrev (35 minutter siden): https://www.tv2.no/broom/ny-undersokelse-disse-bilene-har-flest-feil/15851316/ Veit ikke hva man skal si om påliteligheten til testen når Dodge, Ram og Alfa Romeo ligger på topp-tre... Alfa Romeo er ikke viden kjent for å levere de mest pålitelige bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 17. september #26 Del Skrevet 17. september (endret) newman01 skrev (6 minutter siden): Veit ikke hva man skal si om påliteligheten til testen når Dodge, Ram og Alfa Romeo ligger på topp-tre... Alfa Romeo er ikke viden kjent for å levere de mest pålitelige bilene. Nå er det ikke jeg som har laget den listen. - men den er langt mer troverdig enn noen anonyme innlegg på KG. Og jeg lurer ennå på hvor vedkommende bor som aldri har sett VW gå som taxi. Her jeg bor er det masse ID4 i taxi og ID3 brukes av flere kjøreskoler. Tidligere har de brukt Golf og Tiguan på kjøreskoler. Antar at begge disse går etter kvalitet da de er avhengig av å ha bilene på veien og ikke på verksted. Endret 17. september av Malmfrid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #27 Del Skrevet 17. september newman01 skrev (5 minutter siden): Veit ikke hva man skal si om påliteligheten til testen når Dodge, Ram og Alfa Romeo ligger på topp-tre... Alfa Romeo er ikke viden kjent for å levere de mest pålitelige bilene. Det står i artikkelen at det kan skyldes manglende satsing på elbiler, og derfor mindre elektronikkproblemer. Den bekrefter at Volkswagen er noe av det verste man kan kjøpe, noe som stemmer med min svogerforskning😅 Forøvrig rart at Jaguar gjør det såpass bra, med tanke på katastrofen i-pace. Men de har kanskje fossile modeller som henger bedre sammen og drar dem opp på statistikken? Anonymkode: 745d7...154 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 17. september #28 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det står i artikkelen at det kan skyldes manglende satsing på elbiler, og derfor mindre elektronikkproblemer. Den bekrefter at Volkswagen er noe av det verste man kan kjøpe, noe som stemmer med min svogerforskning😅 Forøvrig rart at Jaguar gjør det såpass bra, med tanke på katastrofen i-pace. Men de har kanskje fossile modeller som henger bedre sammen og drar dem opp på statistikken? Anonymkode: 745d7...154 Tesla er den verste - og den absolutt mest solgte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #29 Del Skrevet 17. september Malmfrid skrev (5 timer siden): https://www.tv2.no/broom/ny-undersokelse-disse-bilene-har-flest-feil/15851316/ Eller så kan man lese tester som er utført av Tyske TUV, som jeg iallefall stoler mer på en en random Amerikansk test der de amerikanske merkene alltid ligger øverst. https://www.motor.no/bil/her-er-bilene-med-flest-og-faerrest-feil/260232 Den påstanden om at VW er så dårlig, har for lengst gått ut på dato. Men til trådstarter; Skoda Enyaq er verdt en nærmere titt. 😉 Anonymkode: 7d363...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #30 Del Skrevet 17. september Malmfrid skrev (7 timer siden): https://www.tv2.no/broom/ny-undersokelse-disse-bilene-har-flest-feil/15851316/ Oisann. Selv om dette støtter argumentet mitt med all tydelighet, er det viktig å få med seg at JD Powers metodikken er dårlig. Den skiller ikke mellom opplevde og reelle feil, er basert på selvrapportering, tar kun med de nyeste bilene (fom. 2023 som nevnt i artikkelen) og er generelt kjent som en vaklevoren sak ingen statistiker vil kunne godta helt. Også resultatene til TÜV/Dekra er dessverre mindre å stole på nå enn for 15 år siden. Først begynte BMW og Mercedes å tilby rimelige servicer før TÜV-testen, så kom de andre tyske merkene etter. Det er jo ellers helt absurde at feilbelasta biler som BMW og VW skal gjøre det bra... Og problemet er ikke bare feilhyppigheten, den ligger også i måten bilene er bygd på. Skifte av registerreim er en fillesak på de fleste biler, hos Volkswagen må du demontere halve fronten. Av og til må du gjøre det samme for å skifte en lyspære! Der er Volvo klart best. Anonymkode: 24b87...983 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 18. september #31 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): , den Oisann. Selv om dette støtter argumentet mitt med all tydelighet, er det viktig å få med seg at JD Powers metodikken er dårlig. Den skiller ikke mellom opplevde og reelle feil, er basert på selvrapportering, tar kun med de nyeste bilene (fom. 2023 som nevnt i artikkelen) og er generelt kjent som en vaklevoren sak ingen statistiker vil kunne godta helt. Også resultatene til TÜV/Dekra er dessverre mindre å stole på nå enn for 15 år siden. Først begynte BMW og Mercedes å tilby rimelige servicer før TÜV-testen, så kom de andre tyske merkene etter. Det er jo ellers helt absurde at feilbelasta biler som BMW og VW skal gjøre det bra... Og problemet er ikke bare feilhyppigheten, den ligger også i måten bilene er bygd på. Skifte av registerreim er en fillesak på de fleste biler, hos Volkswagen må du demontere halve fronten. Av og til må du gjøre det samme for å skifte en lyspære! Der er Volvo klart best. Anonymkode: 24b87...983 Ja, den baserer kun på feil rapportert de første 90 dagene - og på elbiler vet vi at ting tar tid å venne seg til så mange av de rapporterte feilene er ikke reelle feil men eventuelle problemer folk må oppleve i starten når det gjelder infotainment, regulering av varme, lading, seter, lys ol. Nå er der ikke registerreim på elbiler så det poenget ditt faller litt i grus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. september #32 Del Skrevet 18. september Jeg ser for meg ganske mange innrapporterte feil på biler som bruker mobil som nøkkel, og furtne kunder som har problemer med det fordi de slår av blåtann på telefonen og ting ikke virker. Eller at appen er litt ustabil og man ikke får låst opp døra. Det er jo ikke direkte feil på bilen, men det kan fort bli mange feilrapporteringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #33 Del Skrevet 18. september newman01 skrev (3 timer siden): Jeg ser for meg ganske mange innrapporterte feil på biler som bruker mobil som nøkkel, og furtne kunder som har problemer med det fordi de slår av blåtann på telefonen og ting ikke virker. Eller at appen er litt ustabil og man ikke får låst opp døra. Det er jo ikke direkte feil på bilen, men det kan fort bli mange feilrapporteringer. Jepp, akkurat dét dukker opp i rapportene om man faktisk leser de. Anonymkode: 24b87...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #34 Del Skrevet 18. september For øvrig bygger Volkswagen nedspekka biler på fabrikken i Chattanooga. De er latterlig dårlige og enda betydelig verre enn de europeiske fra Wolfsburg. Anonymkode: 24b87...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 18. september #35 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 11.01): ID4 er jo en elendig bil. Så sjeleløs, dårlig plass, dårlig ytelse, dårlig infotainment...bilen er på nivå med Leaf som kom i 2011. Anonymkode: 24b87...983 Jeg fortsetter å la meg provosere - selvfølgelig. Er ID4 en elendig bil? Har langt har du kjørt den? Og hvilken modell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. september #36 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 8.31): Anbefaler en ny, dyr elbil. Hvis ikke får du ikke med deg 50% verditap de første 3 årene. Anonymkode: 76cf0...e8f Tja. Jeg skal selge en snart 5 år gammel Tesla Model 3 nå. Regner med verditap på ca. 40%. Ikke galt det på 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. september #37 Del Skrevet 18. september (endret) Malmfrid skrev (19 timer siden): Tesla er den verste - og den absolutt mest solgte. Jeg har en 1 år gammel Model Y. Null ganger på verksted. Skal også selge en 5 år gammel Model 3, den har vært 1 gang på verksted på de 5 årene (defekt bakrutevarmer, kjent barnesykdom på '19 modellene som er ordnet for lengst). Både min far og min søster har Model Y, 1-2 år gamle. Null ganger på verksted på alle sammen. Virker å være meget feilfrie biler. Gamle S og X var en annen sak, og det er nok de som driver mye av statistikken. Endret 18. september av -jk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå