Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #601 Del Skrevet 3. oktober Kassettspiller skrev (6 minutter siden): Ja, har ingen forklart deg dette? Det er trist hvis du ikke har fått informasjon om hvordan det er å leve med autisme. Nei, mesteparten av infoen har jg fått via youtube og lese på nett. Fikk diagnosen min nå i voksen alder. jeg skjønner liksom ikke helt fordi før i tiden var jg mer selvstendig og selvstendig tenkende enn hva jg er nå - så enten er det autismen som er blitt "sterkere" på et vis eller så er det bare det vonde jg har opplevd i livet mitt som gjør at jg har blitt mye mer usikker på meg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 3. oktober #602 Del Skrevet 3. oktober Mange med autisme er mer enn gjennomsnittlig redde for å gjøre feil og er ofte opptatt av rutiner og forutsigbarhet. Sensorisk sensitivitet kan også gjøre noen beslutninger vanskeligere, spesielt i miljøer og hendelser med mange sanseinntrykk. I tillegg kan det være utfordrende å forstå sosialt press. Dette er bare noen få eksempler på hvordan autisme kan påvirke livet og handlingene man tar. Derfor kan autisme ha betydning for TS sine handlinger, ettersom personer med autisme ofte har en annerledes måte å tenke på. Uansett anbefaler jeg deg å snakke med helsepersonell. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #603 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (11 minutter siden): Hun dama er "bare" en person som har begrenset med innsikt etter en kort samtale med deg. Det er massevis av folk som har hentet dyr hos alkoholikere, rusmisbrukere osv. Hun hadde nok ikke svart sånn om hun kjente til hele historien. Jeg tenker at det kunne fungert å lagt en "lur" plan for å ta med den katten til et nytt hjem og gitt eksen en forklaring som passer din agenda best. Husk han er farlig, han har vridd om armen din og skremt deg og har ikke penger til å gi den et godt hjem. Han fortjener ikke katt, uansett. Det beste er om katten og deg, ikke ha noe mer med han å gjøre. han fortjener den virkelig ikke nei, der er vi helt enig 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. oktober #604 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (2 minutter siden): Nei, mesteparten av infoen har jg fått via youtube og lese på nett. Fikk diagnosen min nå i voksen alder. jeg skjønner liksom ikke helt fordi før i tiden var jg mer selvstendig og selvstendig tenkende enn hva jg er nå - så enten er det autismen som er blitt "sterkere" på et vis eller så er det bare det vonde jg har opplevd i livet mitt som gjør at jg har blitt mye mer usikker på meg selv.. Det kan jo være at du ikke har vært i situasjoner som har vært så krevende før. Merker det på min veninne, feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassettspiller Skrevet 3. oktober #605 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (6 minutter siden): Nei, mesteparten av infoen har jg fått via youtube og lese på nett. Fikk diagnosen min nå i voksen alder. jeg skjønner liksom ikke helt fordi før i tiden var jg mer selvstendig og selvstendig tenkende enn hva jg er nå - så enten er det autismen som er blitt "sterkere" på et vis eller så er det bare det vonde jg har opplevd i livet mitt som gjør at jg har blitt mye mer usikker på meg selv.. Det høres ut som du kunne ha hatt nytte av psykoedukasjon for å lære mer om hvordan du kan leve med autisme. Høres ut som du kan veldig lite om det, noe som er synd. Endringer i atferd kan skyldes mange faktorer og det er ikke unormalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #606 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (16 minutter siden): Jeg bare lurer for jeg kjenner litt igjen trekkene i en veninne av meg. Det er derfor du trenger litt flere folk rundt deg som stiller opp og hjelper eg å lage litt orden i tanker. Og så lage prioriteringer som er logiske. Feks din trygghet først. . du har helt rett. Logikk er virkelig ikke min sterke side .p må jobbe med det. asap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #607 Del Skrevet 3. oktober Kassettspiller skrev (8 minutter siden): Mange med autisme er mer enn gjennomsnittlig redde for å gjøre feil og er ofte opptatt av rutiner og forutsigbarhet. Sensorisk sensitivitet kan også gjøre noen beslutninger vanskeligere, spesielt i miljøer og hendelser med mange sanseinntrykk. I tillegg kan det være utfordrende å forstå sosialt press. Dette er bare noen få eksempler på hvordan autisme kan påvirke livet og handlingene man tar. Derfor kan autisme ha betydning for TS sine handlinger, ettersom personer med autisme ofte har en annerledes måte å tenke på. Uansett anbefaler jeg deg å snakke med helsepersonell. ❤️ ja, jg må virkelig starte i terapi på nytt igjen - det er helt sikkert 🥰♥️. uavhenig av dyret mitt eller ikke så kan jeg ikke gå rundt sånn her - redd for å gjøre noe som helst fordi jg er redd for at alt blir feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #608 Del Skrevet 3. oktober lillevill skrev (9 minutter siden): Det kan jo være at du ikke har vært i situasjoner som har vært så krevende før. Merker det på min veninne, feks. du har et veldig godt poeng der! som barn og ungdom er jo den største bekymringen om man får lov å bli med på festen en fredags kveld eller åssen det går på matte-prøven på onsdagen. Voksenlivet er noe helt annet har jg skjønt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #609 Del Skrevet 3. oktober Kassettspiller skrev (10 minutter siden): Det høres ut som du kunne ha hatt nytte av psykoedukasjon for å lære mer om hvordan du kan leve med autisme. Høres ut som du kan veldig lite om det, noe som er synd. Endringer i atferd kan skyldes mange faktorer og det er ikke unormalt. takk for hjelp 🥰. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #610 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt ærlig så virker det som at du bruker dyret som en unnskyldning for å ikke kutte han ut. Anonymkode: 9f431...06f 100%. Denne tråden begynner å bli teit. Anonymkode: 01368...4c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #611 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (1 time siden): Hmm, så du mener jg skal overlate alt til han (ansvaret for dyret vårt) deretter blokke/slette han og aldri prate med han igjen ? Ja. Det er beste løsning, alt tatt i betraktning, etter min mening. Fordi: 1) Katten har alltid bodd hos ham. 2) Han behandler den godt. 3) Katten trenger ikke _deg_ på noen som helst måte. 4) Du vi ikke «ha krig» med ham, etter eget utsagn, ved å ta katten fra ham. 5) Jeg oppfatter det slik hevn og stahet er din største motivasjon til å ta katten fra ham. 6) Han er en master-manipulator som vet hva han skal si/skal gjøre for at minibanken åpner seg for ham. Sofie Maria skrev (1 time siden): Jeg forklarte henne hele situasjonen så best jg kunne og nei vi snakket ikke bare om dyret, vi snakket om selve hendelsen hvor han var fysisk på meg og det mente hun kom av at jeg ikke vil akseptere forholdet sin status... Som om det gir noen bortforklaring til å være fysisk ?? Hallo ?! Om jeg så hadde vært helt fullstendig psyko bitch - ringt han 10 ganger om dagen, dukka opp på døra uten avtale eller hva enn så ville det fortsatt ikke vært noen unnskyldning til å være fysisk mot meg ! Når det gjelder dyret så kunne jg ikke vært mer klar på at det er felles (egentlig min ) og at chipen står på meg + jeg har vært økonomisk brødvinner.. Jg har ikke flere "argumenter" enn det siden ingen kjøpskontrakt eller papirer er skrevet. på tross av dette mente hun altså det vil være ulovlig for meg å ta den siden den bor der og har bodd der lenge. Ja, eh, hun jobber på krisesenter og er ikke ekspert i juridisk eierskap av katter. Men mulig hun bare er dum. Som nevnt i annet innlegg, prøv å få en samtale med en av de andre. Sofie Maria skrev (1 time siden): edit - jg skjønner det kan fremstå sånn at jg "bruker" dyret som en unnskyldning for å se han, men det har faktisk vært litt motsatt vei sånn egentlig. jeg har på en måte "taklet" og overlevd han (eks de dagene han har vært i dårlig humør ) til fordel for å ha tid med dyret mitt. Det har også hovesakelig vært han som maser om besøk og blir sint hvis jg skulle møte en vennine en dag eller whatever siden da er minibanken stengt. Du liker katter. Ok. Flytt til egnet bolig og få en ny katt. Anonymkode: 1d25a...4a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #612 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (23 minutter siden): 100%. Denne tråden begynner å bli teit. Anonymkode: 01368...4c5 feel free to exit dont need that kind of energy anyways. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #613 Del Skrevet 3. oktober (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja. Det er beste løsning, alt tatt i betraktning, etter min mening. Fordi: 1) Katten har alltid bodd hos ham. 2) Han behandler den godt. 3) Katten trenger ikke _deg_ på noen som helst måte. 4) Du vi ikke «ha krig» med ham, etter eget utsagn, ved å ta katten fra ham. 5) Jeg oppfatter det slik hevn og stahet er din største motivasjon til å ta katten fra ham. 6) Han er en master-manipulator som vet hva han skal si/skal gjøre for at minibanken åpner seg for ham. Ja, eh, hun jobber på krisesenter og er ikke ekspert i juridisk eierskap av katter. Men mulig hun bare er dum. Som nevnt i annet innlegg, prøv å få en samtale med en av de andre. Du liker katter. Ok. Flytt til egnet bolig og få en ny katt. Anonymkode: 1d25a...4a4 Med fare for å være veldig politisk ukorrekt her så ja, jeg oppfatet henne som ganske kort .. hvis jg skal tro det beste så hadde hun hvertfall en helt skeiv og rart syn på hele problemstillingen. jg maste ikke på han eller var "dum" imot han før hendelsen skjedde - eneste jeg gjorde "galt" var å spørre etter en ting som tilfeldigvis lå igjen hos han and thats it - har ingenting med at jg ikke akspepterer forholdet sin status eller hva enn hu mente. hadde det vært tilfelle så ville jeg jo vært på telefonen å mast på han, jeg har ikke det. har aldri ringt eller sendt en eneste melding. har ikke sett han fysisk siden hendelsen og har bare svart når HAN har ringt - på toppen av kaka så har jeg prøvd å være så saklig og kortfattet som mulig i de to nevnte tlf samtalene når HAN har ringt. dette skriker vel ikke desperat kjerring slik hu la det frem som ?? i så fall er det noe vesentlig jg har misforstått her.. Endret 3. oktober av Sofie Maria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #614 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (3 timer siden): Hmm, så du mener jg skal overlate alt til han (ansvaret for dyret vårt) deretter blokke/slette han og aldri prate med han igjen ? Jeg forklarte henne hele situasjonen så best jg kunne og nei vi snakket ikke bare om dyret, vi snakket om selve hendelsen hvor han var fysisk på meg og det mente hun kom av at jeg ikke vil akseptere forholdet sin status... Som om det gir noen bortforklaring til å være fysisk ?? Hallo ?! Om jeg så hadde vært helt fullstendig psyko bitch - ringt han 10 ganger om dagen, dukka opp på døra uten avtale eller hva enn så ville det fortsatt ikke vært noen unnskyldning til å være fysisk mot meg ! Når det gjelder dyret så kunne jg ikke vært mer klar på at det er felles (egentlig min ) og at chipen står på meg + jeg har vært økonomisk brødvinner.. Jg har ikke flere "argumenter" enn det siden ingen kjøpskontrakt eller papirer er skrevet. på tross av dette mente hun altså det vil være ulovlig for meg å ta den siden den bor der og har bodd der lenge. edit - jg skjønner det kan fremstå sånn at jg "bruker" dyret som en unnskyldning for å se han, men det har faktisk vært litt motsatt vei sånn egentlig. jeg har på en måte "taklet" og overlevd han (eks de dagene han har vært i dårlig humør ) til fordel for å ha tid med dyret mitt. Det har også hovesakelig vært han som maser om besøk og blir sint hvis jg skulle møte en vennine en dag eller whatever siden da er minibanken stengt. Den damen der skal du ikke høre på, hun høres jo helt rusk ut? Det er jo nesten som at du skulle meldt det videre, for jeg kan ikke forestille meg at de som er ansatt på slike plasser skal møte "klientene" på en sånn måte. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du må innse at din eneste mulighet til å bli kvitt ham, kanskje, er å nettopp gjøre det. Blokkere ham og overse ham, og glemme dyret, at det er en pris du bare må betale for din frihet om du skjønner.. Anonymkode: 7f395...a80 Det er ikke bare å glemme et dyr man er glad i? Sofie Maria skrev (2 timer siden): Det er helt sant så hvis jg skulle "kidnappet" den da hendelsen skjedde (dyrlege-dagen ) ville det blitt en midlertidig/ nødløsning hos ei vennine, men hu har mye annet gående i livet og har flere dyr å passe på selv så jg følte ikke det var en helt god løsning + jg vi ikke bryte bådet x og dyret har sammen, men det har jg jo skrevet om tidligere.. Ja, har vært på en visning i forrige uke. Blir ikke den siden den var for liten og for dyr, men jg er på saken og leter på finn. Så bra at du har satt igang letingen etter ny bolig, jeg heier på deg! Og det kommer til å gå bra med pus. Sofie Maria skrev (1 time siden): det er helt riktig - autister takler endringer og forandringer dårlig og der nok derfor jg litt prosjiserer (litt usikker om det er skrevet rett ) den utryggheten over på dyret. jeg syns eks det er helt forferdelig å tenke på at den skal bli kasta ut i ny tilværelse og nytt hjem , ny familie og hele bøttebaletten kun fordi min x velger å være en fitte, men som noen andre skrev tidligere i tråden, den sitt dyr ble flytta på og den taklet det utmerket fint- så kan være det er mine sperrer ja som kommer inn i spill her.. Jeg er en av dem, om det var flere, som fortalte om katter som har flyttet, og som det har gått bra med. Og jeg kan garantere deg at det kommer til å gå bra med pus, bare gi den litt tid til å finne roen i nytt hjem. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva har autismen jeg tipper du lyver på deg for en eller annen idiotisk grunn med dette å gjøre? Anonymkode: 04eff...7d2 Jøje meg, hva med å lese gjennom kommentaren din, før du poster? Kanskje det hadde vært lettere å forstå hva du prøver å bitche med da? Anonymkode: a1306...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. oktober Forfatter #615 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Den damen der skal du ikke høre på, hun høres jo helt rusk ut? Det er jo nesten som at du skulle meldt det videre, for jeg kan ikke forestille meg at de som er ansatt på slike plasser skal møte "klientene" på en sånn måte. Det er ikke bare å glemme et dyr man er glad i? Så bra at du har satt igang letingen etter ny bolig, jeg heier på deg! Og det kommer til å gå bra med pus. Jeg er en av dem, om det var flere, som fortalte om katter som har flyttet, og som det har gått bra med. Og jeg kan garantere deg at det kommer til å gå bra med pus, bare gi den litt tid til å finne roen i nytt hjem. Jøje meg, hva med å lese gjennom kommentaren din, før du poster? Kanskje det hadde vært lettere å forstå hva du prøver å bitche med da? Anonymkode: a1306...cda tusen takk for snille ord ♥️. Nei, det er virkelig ikke bare å glemme bort et dyr man er blitt veldig glad i . Ja, jeg burde kanskje meldt det videre til leder siden jg fikk ganske sjokk. vet ikke om dere husker det, men tidligere i tråden har jg fortalt om ei vennine av meg som befant seg i en vanskellig situasjon og jg var med henne på en samtale (samme hus og samme rom faktisk ) og vi ble møtt på en helt annen måte enn hva jg ble møtt på nå - vi ble møtt med respekt, forståelse og empati. virker som det er et hav av forskjell på menneskene som jobber der og det er jo litt krise når de har en såpass viktig jobb og skal prate med folk som allerde står i en vond situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #616 Del Skrevet 3. oktober Sofie Maria skrev (5 timer siden): Nei, mesteparten av infoen har jg fått via youtube og lese på nett. Fikk diagnosen min nå i voksen alder. jeg skjønner liksom ikke helt fordi før i tiden var jg mer selvstendig og selvstendig tenkende enn hva jg er nå - så enten er det autismen som er blitt "sterkere" på et vis eller så er det bare det vonde jg har opplevd i livet mitt som gjør at jg har blitt mye mer usikker på meg selv.. Du har i flere år vært sammen med eller altfor nær en kriminell, psykisk voldelig mann (som nå også har blitt fysisk voldelig). Han har psyket deg ned over flere år, og hensikten med det er alltid at den som blir nedpsyket skal bli mindre selvstendig, og langt mer usikker på seg selv, hva hun tenker og føler. Hensikten og resultatet er at den som blir nedpsyket ikke skal tro på seg selv og bli handlingslammet. For slik holder psykopaten kontroll på sine offer. Det er veldig forståelig at du har blitt som du skriver du er blitt. Men skal du komme deg ut av dette så må du søke hjelp. Du var uheldig å møte en dust på krisesenteret. Spør om å få en annen å forholde deg til der. Har du bestilt legetime for å be om psykologhenvisining? (Eller kanskje du kan gå privat nå som du ikke lenger betaler så mye for den kriminelle mannen?) Ellers bør du skaffe deg en advokat. En advokat kan støtte deg, kjenner lovverket og dermed også dine rettigheter. Søk hjelp! Anonymkode: ded4f...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #617 Del Skrevet 3. oktober Hei Ts. Se på husleieloven paragraf 5-2. Det finnes en åpning for at du kan ta katta hjem til deg. Du har en diagnose (autisme) og da bør du sjekke ut om det kan overgå husleiekontrakten. Gå til fastlegen og fortell ståa. Du får ikke fred så lenge katta bor hos han. Om det går fin vei bør selvfølgelig ikke husvert/naboer ha ulemper med katten. Sjekk det ut. Eksen/kompisen din virker ikke vel bevart. Få han ut av livet ditt fortest mulig. Anonymkode: cdb9d...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå