Gå til innhold

Hjelp! Hvilken fag skal jeg ta opp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte hovedsakelig å ta opp sosialkunnskap nå til høst, i november. Men jeg har såvidt startet, og er skikkelig demotivert.

Jeg har dårlige karakter i nesten alle vgs fag, så målet mitt er å ta opp et og et fag. Nå som jeg har litt mindre tid til å lese, og i tillegg til at jeg starter jobb 13:30 fem ganger i uken, så vet jeg ikke om jeg klarer å lese godt nok til å få en god karakter. Jeg vurderer å ta opp norsk skriftlig istedenfor. 

hva burde jeg gjøre? Ta opp sosialkunnskap eller norsk skriftlig til høsten nå?

Anonymkode: c2ff0...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt det du har begynt på nå, siden det er det du har størst motvilje mot. Da vet du at du er ferdig med det, og resten av fagene du må ta opp vil føles lettere.

Ta det som en øvelse i selvdisiplin. Still kl. på 8 hver eneste dag før jobb. Les fra kl 9.30 til 12. Spis og dra på jobb. Så leser du litt en dag i helgen også, mens du kobler helt ut resten av helgen (lurt da å lese litt tidlig på lørdag, så er du ferdig med det for helgen).

Ønsker du å studere må du være mer selvdisiplinert.

Du greier dette om det er viktig for deg å få bedre karakterer! Lykke til! :)

Anonymkode: 09b79...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke lage nye innlegg hele tiden om det samme? Skriv det i allerede eksisterende tråder du har på gang?

Anonymkode: b335b...3f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ville tatt det du har begynt på nå, siden det er det du har størst motvilje mot. Da vet du at du er ferdig med det, og resten av fagene du må ta opp vil føles lettere.

Ta det som en øvelse i selvdisiplin. Still kl. på 8 hver eneste dag før jobb. Les fra kl 9.30 til 12. Spis og dra på jobb. Så leser du litt en dag i helgen også, mens du kobler helt ut resten av helgen (lurt da å lese litt tidlig på lørdag, så er du ferdig med det for helgen).

Ønsker du å studere må du være mer selvdisiplinert.

Du greier dette om det er viktig for deg å få bedre karakterer! Lykke til! :)

Anonymkode: 09b79...01d

Enig med deg. 

Anonymkode: ff4de...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder skal du opprette om samme tema? Du tar selvsagt opp sosialkunnskap. Norsk er et stort fag.

Anonymkode: 592ca...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til det du har startet på. 

Men husk at oppmeldingsfristen nærmer seg! 

Og, trenger du egentlig å ta opp så mange fag? Det finnes svært mange studier hvor alle kommer inn..., hva ønsker du å studere?

Anonymkode: f1e83...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...