Gå til innhold

Eggløsningstest


Gjest Evangelina

Anbefalte innlegg

Gjest Evangelina

Og helst ikke så dyre!

Vil gjerne ha kontroll på syklusene mine, og på når og om jeg eventuelt har eggløsning. Hvilke tester bruker dere, og hvor kjøper dere dem??

Endret av Evangelina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe deg et digitaltermometer? Måler du hver dag vil du ha full oversikt over egen syklus. Er ikke så dyrt heller, og varer tilnærmet evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe deg et digitaltermometer? Måler du hver dag vil du ha full oversikt over egen syklus. Er ikke så dyrt heller, og varer tilnærmet evig.

Men ved å bruke termometer vet du bare når eggløsning har vært, med tester vet du det 1-2 dager på forhånd...

Liker best ClearBlue Digital, men for å ikke bli ruinert kjøper jeg strips på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evangelina

Takk for svar dere!

Men ved å bruke termometer vet du bare når eggløsning har vært, med tester vet du det 1-2 dager på forhånd...

Liker best ClearBlue Digital, men for å ikke bli ruinert kjøper jeg strips på nettet.

Hvor kjøper du disse? Link og pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte EL tester på www.billige-teste.dk Der har de flere typer, jeg brukte de aller billigste stripsene (ca 7 kr stykke)og de fungerte helt fint for meg. Det tar bare noen få dager fra du bestiller til de ligger i postkassen i en diskret forsendelse. Kjøp for mindre enn 200kr og du slipper fortollingsgebyr.

Lykke til! :)

Endret av Missbumblebee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ved å bruke termometer vet du bare når eggløsning har vært, med tester vet du det 1-2 dager på forhånd...

Liker best ClearBlue Digital, men for å ikke bli ruinert kjøper jeg strips på nettet.

Er heldig jeg da, for jeg får temperaturutslag på termometer rett før EL.

Dessuten blir man jo kjent med egen syklus, så EL bør jo ikke komme som en overraskelse noen gang fra mnd. 2 og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også CB digital og her koster de 219 kroner for en pakke med 7 tester. Fremdeles en god del dyrere enn de rimeligste stripstestene, men jeg blir i hvert fall fryktelig frustrert når jeg står der og skal finne ut om en strek er en strek eller ikke :ler:. Det slipper man med CB digital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sittet og sett på de testene på billigeteste.dk, og jeg ble litt sjokkert over at man med stripsene skulle samle opp urinen i et beger før man tester?? Det har jeg hverken tid eller lyst til... Hva bruker dere som "beger" da?

Jeg ser at jeg har lyst på den digitale varianten, men det er fryktelig synd at det ikke ser ut som det går an å kjøpe ekstra strips til den? Det blir jo dyrt da...

Men noe må jeg bestille...

Må bestille graviditetstester også...

Er veldig usikker her jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må vi betale toll dersom det koster over 200 kroner??

:overrasket:

Noen som vet om ClearBlue Digital eggløsningstest selges på apotek i Norge? Jeg så på et apotek igår, men der fant jeg bare graviditetstester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også CB digital og her koster de 219 kroner for en pakke med 7 tester. Fremdeles en god del dyrere enn de rimeligste stripstestene, men jeg blir i hvert fall fryktelig frustrert når jeg står der og skal finne ut om en strek er en strek eller ikke :ler:. Det slipper man med CB digital.

Åh... nå så jeg denne, Leo :)

Kanskje like lurt å bestille herfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persona er de som slår ut på lavest hormonnivå, men billige tester fungerer for de fleste. Hold et øye med sekret og lignende, så vet du bedre når du skal teste ;)

Jeg har aldri bedrevet presisjonstissing på pinne, jeg tisser i et frysebeger som jeg har KUN til det bruk, og skyller grundig i varmt vann etterpå og putter inn i “mitt badeskap” (der jeg har bind, EL tester osv). Hygienisk sett er det en helt grei løsning.

http://www.billige-tester.com/ er forøvrig et av de billigste firmaene jeg kommer på nå. Men husk å bestille over 150 for å unngå porto, og under 200 for å unngå moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om ClearBlue Digital eggløsningstest selges på apotek i Norge? Jeg så på et apotek igår, men der fant jeg bare graviditetstester.

Ja, de selges på apotek i Norge! Har de det ikke, vil de kunne bestille i løpet av et par dager. Jeg kjøpte flere pakker og husker ikke prisen, men jeg mener det var godt over 300 kroner for 7 stykker. Apotek1 kjeden fører forresten ikke CB i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var også dansk...  :forvirret:

Her har de løst problemet, Ephemera, og satt ned prisen til 199 kroner inkl. frakt.

Btw så skal det mye til at du må betale mva. etc. på slike småting. Jeg mottok f.eks. pakke fra USA i dag hvor fakturaverdien var 57 dollar inkl. frakt, altså ca. 400 kroner og den var både åpnet og sjekket, men altså ingen moms eller toll. Jeg bestiller ofte for over 200 kroner og jeg har kun opplevd å måtte betale moms/toll en gang selv om pakkene altså har vært grundig sjekket. Ikke spør meg hvorfor...

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen side er www.babyornot.com (trykker deg videre til den norske siden)

Ang beger.. kan jo kjøpe sånne engangsdrikke begere da og tisse i det.. Personlig synes jeg det høres lettere ut enn å treffe på den pinnen.. (litt større siktehull på en måte)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen side er www.babyornot.com (trykker deg videre til den norske siden)

De sendes også fra Danmark, Ida!

Jeg ser vel heller ikke det helt store problemet med å tisse i et engangsbeger og kaste det etterpå, men jeg hater testresultater som krever noen som helst slags form for tolkning fra min side :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har de løst problemet, Ephemera, og satt ned prisen til 199 kroner inkl. frakt.

Det var jo genialt :)

Får huske på denne siden hvis det ikke klaffer denne PP heller.

Kjøpte den på apoteket i Strømmen sist, og der kostet den ca 270 kr (tror jeg). Hadde vært i Oslo ett par dager tidligere, og der kostet den over 300 kr!!

Dyrt ja..... Men er jo enkel å lese av også da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sendes også fra Danmark, Ida!

det er jeg klar over... Bare skulle tipse trådstarter om flere sider jeg

(og siden den siden er på flere språk..så bare informerte jeg om at man kunne lese på norsk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sittet og sett på de testene på billigeteste.dk, og jeg ble litt sjokkert over at man med stripsene skulle samle opp urinen i et beger før man tester??

Et shots glass :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...