Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

Ang pengepremien så har jeg tolket det slik:

Om man trekker seg så tar vedkommende med seg sin pott ut av programmet.

Om man blir stemt ut blir potten til vedkomne med videre til toppen av de andre spillerene. Derfor vil totalsummen øke og antall deltakere minke. 

Derfor vil det lønne seg å stemme ut de svakeste siden det er større fare for at de trekker seg og pengene forsvinner.

Men, fordeles pengene til de utstemte likt på de som er igjen? Ellers er det jo litt risky om den som bærer pengene plutselig trekker seg av ulike årasker...da forsvinner jo alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest In absentia
Klokkereim skrev (1 time siden):

Om man blir stemt ut blir potten til vedkomne med videre til toppen av de andre spillerene. Derfor vil totalsummen øke og antall deltakere minke. 

Derfor vil det lønne seg å stemme ut de svakeste siden det er større fare for at de trekker seg og pengene forsvinner.

Men, fordeles pengene til de utstemte likt på de som er igjen? Ellers er det jo litt risky om den som bærer pengene plutselig trekker seg av ulike årasker...da forsvinner jo alt.

Det må være en twist her.

Hvis noen forsvinner utenfor sjekkpunkt så forsvinner også pengene deres, f.eks. Fritz som fikk brua kappet under seg.

Men deltakerne ble lovet muligheten til å vinne inntil 2,1 MNOK. Da rimer det ikke at de blir tvunget til å sende hjem folk uten at pengene deres blir igjen. 

Da er det to muligheter.

Enten kunne de nektet å offre noen på brua, og kanskje heller fått en kollektov straff etterpå.

Ellers kommer de som blir offret mellom sjekkpunktene tilbake på en eller annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (10 timer siden):

Hvis ikke Simen ryker i neste episode, orker jeg ikke se mer. 

Neiiii slutt ikke gidd, la han være! Simen er eneste grunnen til at jeg gidder å se på det! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (2 timer siden):

Det må være en twist her.

Hvis noen forsvinner utenfor sjekkpunkt så forsvinner også pengene deres, f.eks. Fritz som fikk brua kappet under seg.

Men deltakerne ble lovet muligheten til å vinne inntil 2,1 MNOK. Da rimer det ikke at de blir tvunget til å sende hjem folk uten at pengene deres blir igjen. 

Da er det to muligheter.

Enten kunne de nektet å offre noen på brua, og kanskje heller fått en kollektov straff etterpå.

Ellers kommer de som blir offret mellom sjekkpunktene tilbake på en eller annen måte. 

Jeg prøvde å følge med på det som ble sagt ang premien sist nå, men skjønte det ikke. Det vil fortsatt ikke adde opp til 2,1 mill hvis noen ryker på andre måter enn utstemming.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Potetjinta skrev (49 minutter siden):

Neiiii slutt ikke gidd, la han være! Simen er eneste grunnen til at jeg gidder å se på det! 

Tipper de stemmer han ut på starten av neste episode for å unngå at han må bryte midt i neste etappe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (23 minutter siden):

Tipper de stemmer han ut på starten av neste episode for å unngå at han må bryte midt i neste etappe

Egentlig ikke helt forsvarlig at han fikk lov av produksjonen å fortsette med den skuldra der...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (På 22.9.2024 den 12.59):

Det verste oppi det hele, er jo at det er så mange som rotter seg sammen mot ham. Særlig blant de "eldre", hun der som sa "hersketeknikk" til Sebastian, var vel en av de? Husker ikke i farta hvem det var. Kan man ikke la vær å kommentere på det, la det prelle av. Og dessuten virket det ikke på meg som det var noen hersketeknikker ute og gikk. Han var sikkert irriterende ja, men det er jo milevis mellom det å være irriterende, og det å bevisst bruke hersketenikker på noen. Simen som privatperson vokser mer og mer på meg også, selv om vi politisk sett er langt fra hverandre. Det tror jeg nok Sebastian og Simen også er, men man kan jo ikke la det ødelegge for å bli kjent med personen bak. Tror Sebastian saboterer mye for seg selv, og skaper seg unødvendig mye frustrasjon her. 

Den største forskjellen på Simen og Sebastian er at Simen er faktisk 23 år gammel. Hjernen hans er ikke ferdig utviklet enda, og han har ikke veldig lang livserfaring som etter hvert vil sørge for å regulere hans fremtoning og hans samhandling med andre.

4 barns faren Sebastian derimot... har et helt annet utgangspunkt for å handle som han gjør nå. Barnslig, usikker og umoden. Det var jo akkurat samme opplegget med Fritz: "han er en sterk konkurrent og han likte ikke meg, så han ville ha meg ut. Fint at han røyk, hahahaha" (parafrasert). Han tør ikke stå for egne meninger og rotter seg sammen med de som kan tale hans sak.

Jeg vet hvem JEG ville gått opp det fjellet med, foråsiresånn.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (På 23.9.2024 den 15.18):

Uenig.

«Å ikke få være seg selv» er en forsiktig måte å si i fra på uten å rette kritikken direkte mot noen. Det var ikke den egentlige grunnen. Det er bare slik de unge i dag snakker. 

Jeg tolket situasjonen slik at kulturgjengen var stor og dominerende, samtidig som det var umulig for nykommerne å trenge inn eller bli inkludert. Anny ble møtt med uinteresse og hersketeknikker ala «lille du, trenger hjelp med åpenbarheter som å henge opp vått tøy». Hun ble undervurdert og utestengt. Det er veldig klipt å være outsider på en tur der de andre kjenner hverandre og atpåtil ser ned på deg og utestenger deg. 

Eller... kanskje den lille prinsessa er ute i den store verden helt for seg selv for første gang, og er allerede blitt en belastning fordi hun ikke klarer helt grunnleggende ferdigheter for å holde seg tørr og varm?

Kan fint se for meg at hun er en som klager over f.eks vått tøy, tung sekk osv, og andre må trå til for å hjelpe henne. Hun fremstår helt ærlig som hjelpeløs og en som knekker ved minste motgang og har minimalt med robusthet.

Det er vanvittig slitsomt å forholde seg til slike mennesker som er passert myndige med god margin. Litt selvledelse må man forvente.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (17 minutter siden):

Den største forskjellen på Simen og Sebastian er at Simen er faktisk 23 år gammel. Hjernen hans er ikke ferdig utviklet enda, og han har ikke veldig lang livserfaring som etter hvert vil sørge for å regulere hans fremtoning og hans samhandling med andre.

4 barns faren Sebastian derimot... har et helt annet utgangspunkt for å handle som han gjør nå. Barnslig, usikker og umoden. Det var jo akkurat samme opplegget med Fritz: "han er en sterk konkurrent og han likte ikke meg, så han ville ha meg ut. Fint at han røyk, hahahaha" (parafrasert). Han tør ikke stå for egne meninger og rotter seg sammen med de som kan tale hans sak.

Meget gode poeng! Så må vi ikke glemme at Simen har politisk skolering. I ungdomspartiene blir man kurset og drillet i hvordan man skal snakke for at folk skal lytte. Og er man veldig politisk aktiv, som Simen, blir dette en del av den naturlige fremtoningen, spesielt når man er ung.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (19 timer siden):

Liten digresjon, men jeg trodde Sebastian var homo, får det ikke til å stemme at han er gift med en dame. Er en supporter altså, så ikke noe negativt ment.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebastian overrasker positivt. Fra å være den jeg hadde minst tro og forhåpninger må jeg innrømme at jeg nok bare har vært full av fordommer. Nå ser jeg at det bor langt mer i den mannen enn hva jeg i min villeste fantasi kunne forestilt meg. Tenk at jeg nå heier på han, hvem skulle tro... (ikke jeg). Også gråtejenta bor det mer i, så heier litt fra sidelinjen på de 'ingen' har tro på.

Silje derimot, joda flinkis, men vet ikke. Går litt lei, jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (49 minutter siden):

Sebastian overrasker positivt. Fra å være den jeg hadde minst tro og forhåpninger må jeg innrømme at jeg nok bare har vært full av fordommer. Nå ser jeg at det bor langt mer i den mannen enn hva jeg i min villeste fantasi kunne forestilt meg. Tenk at jeg nå heier på han, hvem skulle tro... (ikke jeg). Også gråtejenta bor det mer i, så heier litt fra sidelinjen på de 'ingen' har tro på.

Silje derimot, joda flinkis, men vet ikke. Går litt lei, jeg.

Ikke helt sansen for Silje, jeg heller. Synes hun er litt kjedelig og forutsigbar, blir ikke god tv av den slags.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkereim skrev (På 23.9.2024 den 15.45):

Slik jeg har forstått det, så beholdes pengene til alle som stemmes ut eller som trekker seg på sjekkpunkt.
Mens de som trekker seg mellom sjekkpunktene, eller som ikke klarer en utfordring, der forsvinner pengene.

Altså lønner det seg å få alle med til sjekkpunkt, og å backe hverandre gjennom utfordringer, og så heller stemme ut de som ikke egentlig ville klart det der. (Evt. overtale dem til å trekke seg.)

Nutz skrev (6 timer siden):

Liten digresjon, men jeg trodde Sebastian var homo, får det ikke til å stemme at han er gift med en dame. Er en supporter altså, så ikke noe negativt ment.

Han er nok ikke homo. Han er bare veldig metroseksuell.  Det er lett å blande trekkene til en metroseksuell vestkantgutt med typiske homofile stereotyper.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest In absentia

Sebastian slår Simen

Hva i alle dager er dette?

Her ser man forresten hvor ung Simen Velle tross alt er.

Hvorfor tar han igjen istedet for bare å trekke seg unna? Hvorfor fortsetter han å søke bekreftelse fra denne psycho-fyren? 

Og Sebastian Solberg. Jeg blir mer og mer overbevist om at dette ikke handler om politikk. Sebastian er sønn av en eiendomsutvikler, har arvet masse penger og lever av å selge forbrukerprodukter som «influencer». Det lyser ikke akkurat venstre-radikal. FrP står for de materielle verdiene han dyrker og lever av.

Nei, dette handler om en slags narsissistisk sjalusi. Sebastian hater å måtte dele oppmerksomheten, og han hater at en ung, «blond» person kommer og får til ting han selv ikke får til. Han trekker stadig fram utseendet til Simen. 

Begge kom dårlig ut her, men Simen er tross alt ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (12 minutter siden):

Sebastian slår Simen

Hva i alle dager er dette?

Her ser man forresten hvor ung Simen Velle tross alt er.

Hvorfor tar han igjen istedet for bare å trekke seg unna? Hvorfor fortsetter han å søke bekreftelse fra denne psycho-fyren? 

Og Sebastian Solberg. Jeg blir mer og mer overbevist om at dette ikke handler om politikk. Sebastian er sønn av en eiendomsutvikler, har arvet masse penger og lever av å selge forbrukerprodukter som «influencer». Det lyser ikke akkurat venstre-radikal. FrP står for de materielle verdiene han dyrker og lever av.

Nei, dette handler om en slags narsissistisk sjalusi. Sebastian hater å måtte dele oppmerksomheten, og han hater at en ung, «blond» person kommer og får til ting han selv ikke får til. Han trekker stadig fram utseendet til Simen. 

Begge kom dårlig ut her, men Simen er tross alt ung.

Sebastian-jeg-vil-at-barna-mine-skal-være-stolte-av-meg, altså. Jeg vet ikke hva som skjedde på det klippet, om det var kødding eller om det var alvor. Det ser ut som de ler, så kan hende det kun var lek. Men synes Sebastian tok litt vel i her til at det skulle være bare kødd fra hans side😅 Men enig i at ingen av de kom noe særlig godt ut her.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Simen gjorde det rette valget, og jeg respekterer måten han gjorde det på. Og selvfølgelig irriterer jeg meg over reaksjonen til Sebastian. Grunnen til at Simen trakk seg, var fordi han var skadet. Da er det ikke "superdeilig" at han må dra. Skjerpings, Sebastian.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Solberg er en bortskjemt og tåpelig influencer. Han er Ikke verdt tiden til en up-and-coming politiker.

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (1 time siden):

Synes Robin drar «spillingen» litt vel langt jeg da.. usympatisk type..

Mistet litt sansen nå, ja...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartland skrev (1 time siden):

Synes Robin drar «spillingen» litt vel langt jeg da.. usympatisk type..

Uenig. Synes det er underholdende og gjør et ellers kjedelig program litt mer interessant. Synes det er irriterende hvordan Silje later som hun ikke skjønner det er en konkurranse og at hun er utsatt som alle andre 😂

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...