Gå til innhold

Vokteren (TV2)

NordicViking

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (18 minutter siden):

Jeg vet ikke hva som ligger helt til grunn for den irritasjonen, men jeg tar forbehold om at vi ikke ser alt som skjer på TV'n. Mens Sebastian tror jeg kanskje er litt forutinntatt her, og dermed irriterer seg mer enn nødvendig over Velle. For meg fremsto ikke Velle slik som de sa, men jeg tenker også at hvis flere sier det samme (og tar utgangspunkt i at de sier det helt uavhengig av hverandre), så trykker han på noen knapper som hos noen gjør at han blir litt mye. 

Jeg synes Simen virker som en ålreit fyr. Trude, Sebastian, Marna og hun influenseren(henger seg på) er noen ordentlig jævlige folk i mine øyne! Det er liksom KUN lov å være glad når de selv er glad. Når de er i dårlig humør skal ingen le! 

Endret av Potetjinta
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er ganske artig er at her er aldersgruppa 40+ i flertall, noe som ikke er vanlig i reality. Det vanlige er flest fra 30-35, noen i 40-åra, og 1-2 stk på 50+. Og ofte ryker de «eldste» først. Her er det snudd på hodet. Og det er faktisk litt gøy. Må si jeg irriterer meg over folk i 20-åra som kaller folk på 40-60 for «de gamle». Måten det sies på. 
Så skal det sies at Marna sin runde på slutten i dag om mødre som må passe på de yngste og at de henger klær til tørk osv var ganske nedlatende. Nei, du må ikke det. Du kan la de styre selv, mange i 20-åra har da grunnleggende evner mtp dette, og har de ikke det, neivel da blir de kalde da, da lærer de. Drit i å behandle folk som er yngre som drittunger også. 

• Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
Potetjinta skrev (41 minutter siden):

Ja mulig…

Fy faen han Sebastian har iallfall bare bestemt seg for å ta alt i verste mening og har jo bare bestemt seg! For en jævla mobbete atferd

Sjekket nettopp ut Sebastian på snapchat. Hadde ikke hørt om ham før jeg så ham på Vokteren. 

Han skryter av at han tok med seg et sexleketøy, en såkalt «lommefitte» ut i programmet, og at han kastet den fra seg i naturen oppå fjellet etterpå. 

Hva i alle dager er dette for et vulgert menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (1 time siden):

Sjekket nettopp ut Sebastian på snapchat. Hadde ikke hørt om ham før jeg så ham på Vokteren. 

Han skryter av at han tok med seg et sexleketøy, en såkalt «lommefitte» ut i programmet, og at han kastet den fra seg i naturen oppå fjellet etterpå. 

Hva i alle dager er dette for et vulgert menneske?

Hæ, hvor sa han dette? Maset ikke han om at han ville at ungene skulle være stolte av ham da? Her gikk man fra det ene til det helt andre, hører jeg 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 timer siden):

Det som er ganske artig er at her er aldersgruppa 40+ i flertall, noe som ikke er vanlig i reality. Det vanlige er flest fra 30-35, noen i 40-åra, og 1-2 stk på 50+. Og ofte ryker de «eldste» først. Her er det snudd på hodet. Og det er faktisk litt gøy. Må si jeg irriterer meg over folk i 20-åra som kaller folk på 40-60 for «de gamle». Måten det sies på. 
Så skal det sies at Marna sin runde på slutten i dag om mødre som må passe på de yngste og at de henger klær til tørk osv var ganske nedlatende. Nei, du må ikke det. Du kan la de styre selv, mange i 20-åra har da grunnleggende evner mtp dette, og har de ikke det, neivel da blir de kalde da, da lærer de. Drit i å behandle folk som er yngre som drittunger også. 

Jeg reagerte også på det. Nei, man må faktisk ikke be voksne mennesker om å henge opp det våte tøyet sitt. Glemmer de det èn gang, husker de det garantert neste gang. La dem gjøre de feilene, så bruker man selv energien sin på noe annet. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potetjinta skrev (3 timer siden):

Jeg synes Simen virker som en ålreit fyr. Trude, Sebastian, Marna og hun influenseren(henger seg på) er noen ordentlig jævlige folk i mine øyne! Det er liksom KUN lov å være glad når de selv er glad. Når de er i dårlig humør skal ingen le! 

Hvorfor mener du det? Synes det er stor forskjell på de du nevner der.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et bredt spekter med personligheter. Bestefaren med roen i ene enden og den unge usikre i den andre. Så alle de andre med yoyo humør i midten. Det blir rabalder på denne turen, skal følge med. Liker Silje best, humør, pågangsmot, omsorg, og kommer til å være den smarte sosialt. Sunnmøringene kan dra hjem, helst jævla kjapt 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigste først; jeg er gammel. Good to know 😅

Jeg prøver å ha i bakhodet at vi ser to døgn ca komprimert ned til 65 min, men jeg undres også litt over Sebastians Simen Velle "hat" og tanken om at han misliker han pga politikk slo også meg. Men om Simen har tatt på seg å være supermotivator og teamleder så kan jeg forsåvidt forstå det 😅 Det er en hårfin balanse der før det bikker over og oppleves  nedlatende. Jeg responderer veldig dårlig på sånt selv, haha. Men jeg undres jo også over hvorfor man har sagt ja til å være med om man hater alt av friluftsliv. 

Blir jo spennende å se hvordan Robins taktikk vil spilles ut. Ser ut som det kan være fornuftig om kombayastemningen er for høy. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (21 minutter siden):

Men jeg undres jo også over hvorfor man har sagt ja til å være med om man hater alt av friluftsliv. 

Ja det går igjen hele tiden, også i 71 grader nord. Noen som stiller der null forberedt ! Uten å kunne kart og kompass og i rimelig god form så er det dømt til å ende med en dårlig opplevelse !  Anne Mai var jo det mest absurde eksempelet på det, og varte i 200 meter :)  Men det er jo slik det er i dag, alle tror at de takler alt og at andre skal bære de frem.

Sannheten er at de som kan klare seg ute i naturen og av naturen bare er noen få prosenter av befolkningen vår, de fleste vil aldri kunne klare å takle det.

Endret av TomKrus
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (1 time siden):

Ja det går igjen hele tiden, også i 71 grader nord. Noen som stiller der null forberedt ! Uten å kunne kart og kompass og i rimelig god form så er det dømt til å ende med en dårlig opplevelse !  Anne Mai var jo det mest absurde eksempelet på det, og varte i 200 meter :)  Men det er jo slik det er i dag, alle tror at de takler alt og at andre skal bære de frem.

Sannheten er at de som kan klare seg ute i naturen og av naturen bare er noen få prosenter av befolkningen vår, de fleste vil aldri kunne klare å takle det.

Lokal parodi på henne, hvor «hun» sier «deltok i 71 meter nord» 😂 Svært passende.  Og ja, håpløst. Ikke at alle må være fjellgeiter, men å kunne gå med sekk er liksom minimum…

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer litt for lite i dette programmet til at jeg klarer å engasjere meg. Joda, Charlotte "røyk" jo ut, og de måtte klatre i taustiger. Men alt i alt er det ikke særlig spennende å se på foreløpig. Tror det kan bli en del drama, da, så det gjør at jeg henger med foreløpig. Satser på at det blir litt mer krevende etterhvert.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetjinta skrev (10 timer siden):

Fy faen så irriterende og negativ Sebastian er, han hater jo på Velle kun pga politikk. For en idiot!

Digger Simen Velle!

Jeg vil si det er tre damer der som irriterer meg langt mer. Utrolig nedlatende er de, og lar omtrent ikke andre få lufte sin mening før de avgjør at slik skal det være. Det må være slitsomt å forholde seg til dem.

Sebastian har overrasket meg positivt. Han var veldig negativ i første program. Men i dagens episode gikk han på og tok sin del når ekstra vekt ble fordelt. Han var også veldig støttende for hun influenseren som følte seg utenfor. Det virker nesten som forskjellig politisk ståsted er en årsak til at han ikke liker Simen Velle. Men samtidig hadde jo Sebastian taktikk prat med han.

Simen Velle synes jeg virker som en sympatisk og hyggelig fyr. Jeg reagerte på at han ikke fikk noen ordentlig fatle når skulderen gikk ut av ledd. Armen ble støttet opp med en bukse og jakken. Spesielt. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette programmet er jo en studie i hvordan folk grupperer seg, og jeg tror ikke jeg har sett et realityshow der det er så tydelig hvordan det som omtales som kombaya-gjeng fungerer😄 Den kose-mose-gjengen er jo livsfarlig😬 Det er mennesker i flokk som pakker dritt inn i søteste-snilleste-du……skikkelig hersketeknikk🙈 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagens program var jo en gjeng på kosetur mellom to paradis-camper, krydret med èn utstemming og 4 stk som klatret opp en lang stige. Må ærlig talt si at det var skuffende. Dog går det jo an å se på. Det var ikke det. 

Det foregår litt for mye i hodet på Sebastian. Han varierer mellom emosjonell, omgjengelig, oppfyrt og innesluttet. Ikke alt er like rasjonelt. Så jeg får ikke tak på han. 
Men at han irriterer seg over Simen Velle skjønner jeg godt. Jeg takler ikke Simen. Det er nok godt ment, men kjeften går i ett, han surrer rundt folk som en veps og strør rundt seg med klisjèer og pjatt. Det er så overdrevent at det halve kunne vært nok. Og ja, det kan oppleves som hersketeknikker for de andre. Det hadde garantert gått en kule varmt hos meg hvis en Simen Velle skulle pjattet meg ihjel på tur.

Og så finner jeg det litt rart at Kumbaya-kvinnene tar på seg morsrollen over 20-åringer. Noe sier meg at de gjør det mest for å tilfredsstille seg selv. Er mye selvpleie i å opptre som mor. Problemet er at det blir veldig dominerende og kan oppleves som nedbrytende. Noen i midten av 20-årene er da voksen og har et hode som fungerer selv, så det er ikke nødvendig at fremmede modne kvinner lærer de om livet. 

Synes denne grupperingen ung vs gammel er gøy. Det ser ut til at det er det som må til for å få opp spenningen. Så at Robin og co gjør et angrep mot Kumbaya'ene er helt glimrende! Det er vel eneste grunn til at jeg ser fram til neste episode.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (9 timer siden):

Simen Velle synes jeg virker som en sympatisk og hyggelig fyr. Jeg reagerte på at han ikke fikk noen ordentlig fatle når skulderen gikk ut av ledd. Armen ble støttet opp med en bukse og jakken. Spesielt. 

Ja, det reagerte jeg også på. Jeg regner med de har et helseteam som sjekker deltakerne underveis, så håper i så fall at han fikk beskjed om at han ikke trengte det. Men han hadde jo så vondt at han måtte legge seg nedpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Ja, det reagerte jeg også på. Jeg regner med de har et helseteam som sjekker deltakerne underveis, så håper i så fall at han fikk beskjed om at han ikke trengte det. Men han hadde jo så vondt at han måtte legge seg nedpå. 

Samme her. Han fikk sannsynligvis smertestillende for å gå videre, men det virket ikke som om det var helseteam i umiddelbar nærhet siden han dro skulderen tilbake på egenhånd. Hell i uhell at han hadde erfaring med det fra før.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, Simen Velle vokser på meg. Både i og utenfor programmet. Sebastian har issues som sannsynligvis ikke har noe med Simen å gjøre, men det er der det får utløp. Greit at Simen kan være litt mye, jeg hadde også reagert på at noen "pushet" meg på den måten og spesielt ordvalgene hans er dårlige, men Simen er ung og kommuniserer på en annen måte enn Sebastian.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (8 minutter siden):

Samme her. Han fikk sannsynligvis smertestillende for å gå videre, men det virket ikke som om det var helseteam i umiddelbar nærhet siden han dro skulderen tilbake på egenhånd. Hell i uhell at han hadde erfaring med det fra før.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, Simen Velle vokser på meg. Både i og utenfor programmet. Sebastian har issues som sannsynligvis ikke har noe med Simen å gjøre, men det er der det får utløp. Greit at Simen kan være litt mye, jeg hadde også reagert på at noen "pushet" meg på den måten og spesielt ordvalgene hans er dårlige, men Simen er ung og kommuniserer på en annen måte enn Sebastian.

Det verste oppi det hele, er jo at det er så mange som rotter seg sammen mot ham. Særlig blant de "eldre", hun der som sa "hersketeknikk" til Sebastian, var vel en av de? Husker ikke i farta hvem det var. Kan man ikke la vær å kommentere på det, la det prelle av. Og dessuten virket det ikke på meg som det var noen hersketeknikker ute og gikk. Han var sikkert irriterende ja, men det er jo milevis mellom det å være irriterende, og det å bevisst bruke hersketenikker på noen. Simen som privatperson vokser mer og mer på meg også, selv om vi politisk sett er langt fra hverandre. Det tror jeg nok Sebastian og Simen også er, men man kan jo ikke la det ødelegge for å bli kjent med personen bak. Tror Sebastian saboterer mye for seg selv, og skaper seg unødvendig mye frustrasjon her. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (2 timer siden):

Greit at Simen kan være litt mye, jeg hadde også reagert på at noen "pushet" meg på den måten og spesielt ordvalgene hans er dårlige, men Simen er ung og kommuniserer på en annen måte enn Sebastian.

Ja, også går det jo faktisk ann å kommunisere det og. "Jeg skjønner at det sikkert er ment godt, men når jeg er sliten så har det litt motsatt effekt på meg, så om jeg kan få surre litt alene når jeg har det tungt så hadde det vært fint". Han hadde sikkert tatt i mot det på en god måte. Han virker primært som en fyr som vil mye 😅 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig at Robin fikk litt liv og fart i det spillet. Uten "actionen" han tok i gårsdagens episode tror jeg egentlig resten av serien hadde vært litt kjedelig.

Elsker at Robin velger å gå for en "Danby Choi" i Vokteren! Kommer til å bli gøy! Robins villain arc har endelig begynt!😂 

Virker som et smart valg å bryte opp Kumbaya-gjengen. Er ikke helt sikker om han kommer til å dra dette i land uten å bli stemt ut, fordi det er jo et veldig risikabelt trekk å spille i et såpass sosialt og psykologisk spill. Det blir veldig spennende å se videre. Foreløpig så heier jeg på Robin, Johannes, Truls og Silje!

Endret av Osten
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...