PusheenPusheen Skrevet 17. september #81 Del Skrevet 17. september Nutz skrev (3 timer siden): 2 mill er mye penger, men jeg ville ikke begitt meg ut på noe reality uten å vite hva det handler om for skarve 150 000. Det må jo være en tvist? I tillegg til at de får en grunnlønn per dag de er med. Ja, jeg tenker det MÅ være en tvist. Programlederen gjorde jo et så stort nummer utav at ingen fikk penger hvis ikke alle tok seg opp fjellet samtidig (eller hva det nu var), og at hvis noen av en eller annen grunn "måtte" forlate programmet, mistet de deres penger fra potten. Men hvis folk skal stemmes ut (velges ut uten deres viten), hvorfor spiller det noen rolle ifht premien hvis alle likevel får kun sine egne 150k? Gir ingen mening. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 17. september #82 Del Skrevet 17. september PusheenPusheen skrev (3 timer siden): Ja, jeg tenker det MÅ være en tvist. Programlederen gjorde jo et så stort nummer utav at ingen fikk penger hvis ikke alle tok seg opp fjellet samtidig (eller hva det nu var), og at hvis noen av en eller annen grunn "måtte" forlate programmet, mistet de deres penger fra potten. Men hvis folk skal stemmes ut (velges ut uten deres viten), hvorfor spiller det noen rolle ifht premien hvis alle likevel får kun sine egne 150k? Gir ingen mening. Ikke sant. Dersom alle får 150 000 og hvis det forsvinner 150 000 hver gang en deltager ryker ut... Så står jo fortsatt de som fullfører igjen med 150 000. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 17. september #83 Del Skrevet 17. september Nutz skrev (32 minutter siden): Ikke sant. Dersom alle får 150 000 og hvis det forsvinner 150 000 hver gang en deltager ryker ut... Så står jo fortsatt de som fullfører igjen med 150 000. Det må jo være noe her som vi ikke vet om enda😅 Hvis ikke er det ganske teit, og jeg gidder ikke engasjere meg mer hvis neste episode er like kjedelig som de første😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 17. september #84 Del Skrevet 17. september PusheenPusheen skrev (6 timer siden): Ja, jeg tenker det MÅ være en tvist. Programlederen gjorde jo et så stort nummer utav at ingen fikk penger hvis ikke alle tok seg opp fjellet samtidig (eller hva det nu var), og at hvis noen av en eller annen grunn "måtte" forlate programmet, mistet de deres penger fra potten. Men hvis folk skal stemmes ut (velges ut uten deres viten), hvorfor spiller det noen rolle ifht premien hvis alle likevel får kun sine egne 150k? Gir ingen mening. Enig! Det blir veldig rart. Lurer på hvordan de skal løse det med potten. Om én vinner skal få hele summen til alle som når toppen... kanskje de har en siste utslagskonkurranse på toppen for å bestemme hvem som får alle pengene? Men håper twisten er noe bedre enn at de utstemte danner et lag, det blir jo blåkopi av Spillet, bare på et fjell. Kanskje det skal være litt som Kompani Lauritzen, at noen stemmes ut i starten og resten får bli... Men håper det er noe originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 17. september #85 Del Skrevet 17. september Dragonfly84 skrev (Akkurat nå): Enig! Det blir veldig rart. Lurer på hvordan de skal løse det med potten. Om én vinner skal få hele summen til alle som når toppen... kanskje de har en siste utslagskonkurranse på toppen for å bestemme hvem som får alle pengene? Men håper twisten er noe bedre enn at de utstemte danner et lag, det blir jo blåkopi av Spillet, bare på et fjell. Kanskje det skal være litt som Kompani Lauritzen, at noen stemmes ut i starten og resten får bli... Men håper det er noe originalt. Ja, det håper jeg også. Spørs om ikke det meste innen reality allerede er oppbrukt da😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
revue3 Skrevet 18. september #86 Del Skrevet 18. september Er jeg den eneste som husker Fritz som ganske sutrete fra 71? Det var greit nok i starten i den gutteklubben, men etterhvert falt han helt gjennom. Han er fysisk sterk, men taklet motgang dårlig. 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 18. september #87 Del Skrevet 18. september revue3 skrev (5 minutter siden): Er jeg den eneste som husker Fritz som ganske sutrete fra 71? Det var greit nok i starten i den gutteklubben, men etterhvert falt han helt gjennom. Han er fysisk sterk, men taklet motgang dårlig. Jeg har ikke sett hans sesong i 71, men fikk ikke noe bedre inntrykk nå egentlig. Sitter med samme oppfatning som deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 18. september #88 Del Skrevet 18. september revue3 skrev (3 timer siden): Er jeg den eneste som husker Fritz som ganske sutrete fra 71? Det var greit nok i starten i den gutteklubben, men etterhvert falt han helt gjennom. Han er fysisk sterk, men taklet motgang dårlig. Fritz prøver nok å sette opp et barskere ytre enn det som egentlig er på innsiden. Opptatt av å være en ekte mannemann. Det blir litt mye, han hadde nok kommet lenger med å bare være seg selv. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 21. september #89 Del Skrevet 21. september Jeg synes det er interessant å se den sosiale dynamikken mellom spillerne. Simen Velle gir et godt inntrykk i starten, er ivrig og hjelpsom, men så begynner folk å irritere seg og oppfatte hjelpsomheten som en hersketeknikk. Sebastian syter og klager i starten, men trår skikkelig til når det gjelder. Det er en stor gjeng fra kulturlivet som åpenbart kjenner hverandre godt fra før. De yngste føler seg utenfor og at det er vanskelig å bli inkludert. Noen personer blir tidlig mer toneangivende enn andre. Spennende å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 21. september #90 Del Skrevet 21. september In absentia skrev (15 minutter siden): Jeg synes det er interessant å se den sosiale dynamikken mellom spillerne. Simen Velle gir et godt inntrykk i starten, er ivrig og hjelpsom, men så begynner folk å irritere seg og oppfatte hjelpsomheten som en hersketeknikk. Sebastian syter og klager i starten, men trår skikkelig til når det gjelder. Det er en stor gjeng fra kulturlivet som åpenbart kjenner hverandre godt fra før. De yngste føler seg utenfor og at det er vanskelig å bli inkludert. Noen personer blir tidlig mer toneangivende enn andre. Spennende å se. Enig. Stusser også på at de er så veldig på at de trenger "den og den" for å komme seg frem til målet (for eksempel Silje). Mulig det bare kommer dårlig frem, men hittil virker jo ikke selve ruten spesielt krevende. Det virker ikke som de trenger folk som for eksempel er veldig gode på kart og kompass, og det er flere andre som er fysisk sterke i gruppa. I tillegg får de jo masse mat, dotelt og ferdig oppsatte telt med gode sovemuligheter på sjekkpunktene, så sånn sett er de heller ikke avhengig av folk med veldig mye turerfaring og tekniske ferdigheter? Så hva baserer de egentlig de meningene på? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 21. september #91 Del Skrevet 21. september Cookiesandcream skrev (1 time siden): Enig. Stusser også på at de er så veldig på at de trenger "den og den" for å komme seg frem til målet (for eksempel Silje). Mulig det bare kommer dårlig frem, men hittil virker jo ikke selve ruten spesielt krevende. Det virker ikke som de trenger folk som for eksempel er veldig gode på kart og kompass, og det er flere andre som er fysisk sterke i gruppa. I tillegg får de jo masse mat, dotelt og ferdig oppsatte telt med gode sovemuligheter på sjekkpunktene, så sånn sett er de heller ikke avhengig av folk med veldig mye turerfaring og tekniske ferdigheter? Så hva baserer de egentlig de meningene på? Jeg tror dette bare er et «argument» mot at den store gruppa fra kulturlivet skal skjerme de de kjenner og helst vil fortsette å være på tur med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 21. september #92 Del Skrevet 21. september (endret) Jeg ble overrasket over motstanden mot Simen Velle i forrige episode. For seeren så fremstår han som optimistisk, hjelpsom og inkluderende. Tar kanskje litt mye plass. Men flere deltakere responderer negativt på i utganspunktet positive kommentarer fra Velle. Både skryt, motiverende ord og tilbud om hjelp blir tolket som en negativ «hersketeknikk», nesten på grensen til mobbing. De irriterer seg. Har det skjedd noe mer her som seeren ikke får se? Hvis ikke kan det hende at alle har blitt opptatt av å vise seg som «sterke» og «nyttige» slik at de ikke skal stemmes ut. Så blir det å bli tilbudt hjelp av andre en fornærmelse og trussel i stedet for noe hyggelig. Spennende og rar dynamikk. Endret 21. september av In absentia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 21. september #93 Del Skrevet 21. september Fy faen så irriterende og negativ Sebastian er, han hater jo på Velle kun pga politikk. For en idiot! Digger Simen Velle! 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 21. september #94 Del Skrevet 21. september Er så lei av Robin Hofset. Takler ham ikke. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 21. september #95 Del Skrevet 21. september Potetjinta skrev (2 timer siden): Fy faen så irriterende og negativ Sebastian er, han hater jo på Velle kun pga politikk. For en idiot! Digger Simen Velle! Ellers så er han sjalu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 21. september #96 Del Skrevet 21. september Jeg synes at de er veldig opphengt i alder, det er de unge mot «de gamle» over 40. Hørte også at det ble nevnt «oldis». Dette virker så unødvendig. Mye furting. Jeg er ikke særlig sprek, og er veldig imponert over deltakernes mot og styrke på denne turen. Både forrige gang og i dag hadde de veldig krevende opplegg. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. september #97 Del Skrevet 21. september Linazer skrev (På 13.9.2024 den 20.04): Antagelig ikke. Og det er synd fordi jeg tror personen som ble stemt hjem ville blitt en god ressurs for gruppa. Ja og alt går på "følelser" de tenker jo ikke taktisk. De må dra med seg de som ikke yter, og den som kan yte og få gruppen videre ? Den sender de i avgrunnen. Det vil selvfølgelig bite de i ræven i neste trekk. Så kommer de til å syte mange av de etterpå helt garantert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. september #98 Del Skrevet 21. september In absentia skrev (3 timer siden): Jeg ble overrasket over motstanden mot Simen Velle i forrige episode. For seeren så fremstår han som optimistisk, hjelpsom og inkluderende. Tar kanskje litt mye plass. Men flere deltakere responderer negativt på i utganspunktet positive kommentarer fra Velle. Både skryt, motiverende ord og tilbud om hjelp blir tolket som en negativ «hersketeknikk», nesten på grensen til mobbing. De irriterer seg. Har det skjedd noe mer her som seeren ikke får se? Hvis ikke kan det hende at alle har blitt opptatt av å vise seg som «sterke» og «nyttige» slik at de ikke skal stemmes ut. Så blir det å bli tilbudt hjelp av andre en fornærmelse og trussel i stedet for noe hyggelig. Spennende og rar dynamikk. Det viser jo galskapen i hele situasjonen da, dra med seg de som ikke yter noe som vil tappe hele gruppen for krefter, og sende ut de sterke fordi de tåler det ? Forstår at en sterk konkurrent må ut alltid, men først når man er nær målet. Inntil da vil en slik ressurs kunne hjelpe mye på veien mot målet, andre vil bare skape frustrasjon og masse merarbeid som gjør at de selv ryker ut. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 21. september #99 Del Skrevet 21. september In absentia skrev (3 timer siden): Jeg ble overrasket over motstanden mot Simen Velle i forrige episode. For seeren så fremstår han som optimistisk, hjelpsom og inkluderende. Tar kanskje litt mye plass. Men flere deltakere responderer negativt på i utganspunktet positive kommentarer fra Velle. Både skryt, motiverende ord og tilbud om hjelp blir tolket som en negativ «hersketeknikk», nesten på grensen til mobbing. De irriterer seg. Har det skjedd noe mer her som seeren ikke får se? Hvis ikke kan det hende at alle har blitt opptatt av å vise seg som «sterke» og «nyttige» slik at de ikke skal stemmes ut. Så blir det å bli tilbudt hjelp av andre en fornærmelse og trussel i stedet for noe hyggelig. Spennende og rar dynamikk. Jeg vet ikke hva som ligger helt til grunn for den irritasjonen, men jeg tar forbehold om at vi ikke ser alt som skjer på TV'n. Mens Sebastian tror jeg kanskje er litt forutinntatt her, og dermed irriterer seg mer enn nødvendig over Velle. For meg fremsto ikke Velle slik som de sa, men jeg tenker også at hvis flere sier det samme (og tar utgangspunkt i at de sier det helt uavhengig av hverandre), så trykker han på noen knapper som hos noen gjør at han blir litt mye. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 21. september #100 Del Skrevet 21. september In absentia skrev (36 minutter siden): Ellers så er han sjalu Ja mulig… Fy faen han Sebastian har iallfall bare bestemt seg for å ta alt i verste mening og har jo bare bestemt seg! For en jævla mobbete atferd 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå