Gå til innhold

Ang mann som ikke vil bruke beskyttelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner godt at han ikke vil bruke kondom, selv føler jeg absolutt ingenting når jeg bruker kondom.

Men det finnes jo andre alternativ..

Anonymkode: d2cd0...95c

Som hva?

Anonymkode: 417dc...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva med AFEF, ansvar for egen fitte ? Det finnes en svært enkel metode for ikke å bli gravid. 

Anonymkode: d08da...18f

En metode? Tror du det er så enkelt å finne den rette prevensjonen for en kvinne? Det finnes mange ulike prevensjonsmidler, som alle kan gi bivirkninger for en kvinne. Da har du ikke lest mye om det temaet. Med bivirkninger som hormonforstyrrelser, søvnproblemer, vektøkning, nedstemthet, depresjon, blodpropp og hjerteinfarkt - så er ikke det så enkelt, ei heller risikofritt. Så det å ta på seg en kondom som prevensjon er vel likevel litt mer enkelt enn å måtte gå rundt og bekymre seg konstant for at noe kan skje? Eller? Er du allergisk så får du skaffe kondomer som ikke inneholdet latex eller andre ting du reagerer på, ikke kom her og bruk det som en unnskyldning. Du har et ansvar. 

Anonymkode: 5356a...1dd

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kræsjbang skrev (5 minutter siden):

Jeg kan ikke pga allergi. Og jeg hadde ikke tatt den uansett om jeg kunne. For det tar 10-15 år å utvikle en sikker vaksine. 

Men hvorfor blander du inn allergien din da, det er jo helt irrelevant? Du hadde ikke tatt den likevel 😊 hvorfor sier du ikke bare dette da? 😂 Det du skrev i begynnelsen var at du hadde ikke tatt den og fikk stygge kommentarer for det, selv om du var allergisk. Hvorfor følte du behov for å si dette dersom ikke du syntes det var en mer «gyldig» grunn? 😂 og nå straffer du også mennesker som aldri har sagt et vondt ord om deg uansett, fordi du syns de er dumme? Ok, ja alle får oppføre seg som de vil 😂

Anonymkode: 35642...31f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som hva?

Anonymkode: 417dc...829

Sterilisering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor blander du inn allergien din da, det er jo helt irrelevant? Du hadde ikke tatt den likevel 😊 hvorfor sier du ikke bare dette da? 😂 Det du skrev i begynnelsen var at du hadde ikke tatt den og fikk stygge kommentarer for det, selv om du var allergisk. Hvorfor følte du behov for å si dette dersom ikke du syntes det var en mer «gyldig» grunn? 😂 og nå straffer du også mennesker som aldri har sagt et vondt ord om deg uansett, fordi du syns de er dumme? Ok, ja alle får oppføre seg som de vil 😂

Slutt med den dumme korona-diskusjonen deres.

Anonymkode: f7584...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffer ? Jeg sier bare nei, om noen spør om hjelp til noe. Ikke omgås jeg særlig mange av dem privat heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kræsjbang skrev (Akkurat nå):

Straffer ? Jeg sier bare nei, om noen spør om hjelp til noe. Ikke omgås jeg særlig mange av dem privat heller.

Slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis vokser faktisk menn på trær. Dump han! Du har et helt hav av bedre menn å velge i.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kræsjbang skrev (10 minutter siden):

Det går vel ikke ut over deg at andre er vaksinert? Unngå å hjelpe folk som har tatt vaksine? Er det mulig...

Anonymkode: 4fc13...321

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt synd å si det, for jeg vet det høres litt dust ut, men om en kvinne hadde sagt det i et helt nytt forhold så hadde jeg nok revurdert hele greia. Sex uten kondom og uten frykt er blitt helt normalt for meg, og jeg veit ikke om jeg kunne levd uten. Da måtte hun i hvert fall være helt klar på at hun aldri skulle ha barn, også kunne jeg gått å sterilisert meg.

Er det senere i forholdet, og man tenker at det ikke er så farlig om noen blir gravide, så er det noe annet.

Anonymkode: 1e576...697

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt synd å si det, for jeg vet det høres litt dust ut, men om en kvinne hadde sagt det i et helt nytt forhold så hadde jeg nok revurdert hele greia. Sex uten kondom og uten frykt er blitt helt normalt for meg, og jeg veit ikke om jeg kunne levd uten. Da måtte hun i hvert fall være helt klar på at hun aldri skulle ha barn, også kunne jeg gått å sterilisert meg.

Er det senere i forholdet, og man tenker at det ikke er så farlig om noen blir gravide, så er det noe annet.

Anonymkode: 1e576...697

Ja, menn er godt vant fordi kvinner har tatt ansvaret. En skulle jo tro at menn faktisk ønsket å vise at de er ansvarlige selv. Habdler bare om å venne seg av med å være bortskjemt på det området der. Har levd i et toårig forhold med kondom - det gikk helt fint, for begge, selv om vi var litt slappe nå og da.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om det er sånn at kvinnene skal ta ansvaret. Det er tydeligvis mange kvinner som gjør det. Jeg gjør det ikke, har alltid krevd kondom og aldri opplevd at noen har nektet. Bare du kan avgjøre om du er en kvinne som avgjør at han skal bruke kondom eller om du er en kvinne som gjør hva som helst for å være i forhold.

Anonymkode: e5cec...6cf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jo ingenting med kondom. 

Kan like gjerne ligge med en oppblåsbar sak

Anonymkode: bbac2...3f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du spør om det er sånn at kvinnene skal ta ansvaret. Det er tydeligvis mange kvinner som gjør det. Jeg gjør det ikke, har alltid krevd kondom og aldri opplevd at noen har nektet. Bare du kan avgjøre om du er en kvinne som avgjør at han skal bruke kondom eller om du er en kvinne som gjør hva som helst for å være i forhold.

Anonymkode: e5cec...6cf

Altfor mange kvinner er forsiktige, ser an mannen, hva han vil, og gir seg hvis det blir diskusjon. Så lar de seg overkjøre. Det må de slutte med. Det er bare å si nei. Og: det er ikke aktuelt. Og hvis mannen syter, klager og argumenterer så som nei igjen. Eller, på dette tidspunktet burde man jo kanskje egentlig bare droppe dem.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dere kvinner må klare å ha en smule selvrespekt og si at det ikke blir sex uten kondom. Det er faktisk helt latterlig at dette er et ekte spørsmål

Anonymkode: 17d60...73d

Det blir ofte slik siden  det er kvinnene som gjennom tidene har måttet «ofre» seg med prevensjon, så det er sett på som nesten en selvfølge å bruke nå. Men bra at flere inkludert meg selv «våkner». Og fordi det ikke er sett på som «normalt» at man bruker kondom i et forhold. Men det er nok fordi mannens nytelse har blitt satt foran alt annet en lang stund, så mange tenker nok «det er vel slik det skal være».  Det er ikke forsket nok på en annen type prevensjon for menn. Men det er en pille som kunne tas i bruk av menn men den hadde visst for mange bivirkninger….

Anonymkode: ad545...47e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ofte slik siden  det er kvinnene som gjennom tidene har måttet «ofre» seg med prevensjon, så det er sett på som nesten en selvfølge å bruke nå. Men bra at flere inkludert meg selv «våkner». Og fordi det ikke er sett på som «normalt» at man bruker kondom i et forhold. Men det er nok fordi mannens nytelse har blitt satt foran alt annet en lang stund, så mange tenker nok «det er vel slik det skal være».  Det er ikke forsket nok på en annen type prevensjon for menn. Men det er en pille som kunne tas i bruk av menn men den hadde visst for mange bivirkninger….

Den hadde nøyaktig samme bivirkninger som det p-piller kvinner tar har.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Slutt med den dumme korona-diskusjonen deres.

Ja, beklager - det var min feil 🙈 jeg setter strek nå. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange kvinner er forsiktige, ser an mannen, hva han vil, og gir seg hvis det blir diskusjon. Så lar de seg overkjøre. Det må de slutte med. Det er bare å si nei. Og: det er ikke aktuelt. Og hvis mannen syter, klager og argumenterer så som nei igjen. Eller, på dette tidspunktet burde man jo kanskje egentlig bare droppe dem.

Er enig, selv om jeg har latt meg overkjøre. Hvis mange nok krever kondom, så blir det tilslutt vanlig og nesten en selvfølge å bruke. Frem til det finnes andre alternativer med prevensjon  for menn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde nøyaktig samme bivirkninger som det p-piller kvinner tar har.

Ja, og mennene ville ikke ta dem.. Men de vil at vi kvinner skal ta en pille med samme bivirkninger.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjenner jo ingenting med kondom. 

Kan like gjerne ligge med en oppblåsbar sak

Anonymkode: bbac2...3f9

Sterilisering 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...