AnonymBruker Skrevet 7. september #1 Del Skrevet 7. september Jeg har har en stilling der jeg har et ansvarsområde som gir meg litt mer lønn. Dette står i arbeidsavtalen. Problemet er at jeg er gravid, og har fått tilrettelagt slik at jeg ikke har dette ansvarsområdet lenger, fordi det ikke lar seg gjøre ift. graviditeten. Jeg er 30% sykemeldt i tillegg. Jeg har fått mindre lønn denne måneden, sikkert fordi jeg ikke har dette ansvaret per nå, pga graviditeten, men kan arbeidsgiver sette meg ned i lønn uten å varsle meg? Utgiftene mine er basert på lønn m/tillegg osv, og det er snakk om 4000 kr i måneden som forsvinner. Anonymkode: 30131...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #2 Del Skrevet 7. september Tenker umiddelbart at det ikke er lov. Hadde du vært 100% sykemeldt hadde du beholdt lønna di. Ta kontakt med fagforening asap! Anonymkode: 0cbc7...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #3 Del Skrevet 7. september Takk! Kontaktet fagforeningen i går, foreløpig uten å få svar. Håper virkelig at det ikke er lov 😅 Anonymkode: 30131...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 7. september #4 Del Skrevet 7. september Hvis det er et tillegg så, men er det en del av fastlønn så er det tvilsomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #5 Del Skrevet 7. september Enmanelskeråhate skrev (4 minutter siden): Hvis det er et tillegg så, men er det en del av fastlønn så er det tvilsomt På de riktige lønnsslippene så er det det del av fastlønna. Står ikke som tillegg. Eneste som står er fastlønn og kantinetrekk, pluss evt overtid. Anonymkode: 30131...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 7. september #6 Del Skrevet 7. september Ikke lov! Kontakt fagforening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dishwalla Skrevet 7. september #7 Del Skrevet 7. september Kanskje du først bør snakke med sjefen å spørre? Kan jo også være at vedkommende har gjort en feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #8 Del Skrevet 7. september Dishwalla skrev (1 minutt siden): Kanskje du først bør snakke med sjefen å spørre? Kan jo også være at vedkommende har gjort en feil. Har tenkt til å høre med han på mandag! Anonymkode: 30131...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #9 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): På de riktige lønnsslippene så er det det del av fastlønna. Står ikke som tillegg. Eneste som står er fastlønn og kantinetrekk, pluss evt overtid. Anonymkode: 30131...4ad Da er det ikke lov. Du må kontakte fagforeningen din Anonymkode: a500f...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #10 Del Skrevet 7. september Får du sykepenger utbetalt fra arbeidsgiver da? Eller er det NAV som betaler? Hvis det er gått over 16 dager (også kalt arbeidsgiverperioden) så kan det hende det er NAV som skal betale sykepengene dine… da ser det ut som du har gått ned i lønn, men pengene skal komme fra et annet sted. Anonymkode: 3f4c7...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #11 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får du sykepenger utbetalt fra arbeidsgiver da? Eller er det NAV som betaler? Hvis det er gått over 16 dager (også kalt arbeidsgiverperioden) så kan det hende det er NAV som skal betale sykepengene dine… da ser det ut som du har gått ned i lønn, men pengene skal komme fra et annet sted. Anonymkode: 3f4c7...ab6 Det har gått over 16 dager. Summen utbetalt er mindre enn vanlig, men tenker du at det kommer som en sum fra NAV, senere kanskje? Anonymkode: 30131...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 7. september #12 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har har en stilling der jeg har et ansvarsområde som gir meg litt mer lønn. Dette står i arbeidsavtalen. Problemet er at jeg er gravid, og har fått tilrettelagt slik at jeg ikke har dette ansvarsområdet lenger, fordi det ikke lar seg gjøre ift. graviditeten. Jeg er 30% sykemeldt i tillegg. Jeg har fått mindre lønn denne måneden, sikkert fordi jeg ikke har dette ansvaret per nå, pga graviditeten, men kan arbeidsgiver sette meg ned i lønn uten å varsle meg? Utgiftene mine er basert på lønn m/tillegg osv, og det er snakk om 4000 kr i måneden som forsvinner. Anonymkode: 30131...4ad Legger arbeidsgiveren din ut for NAV sin del av sykepengene? Hvis nei, kan det være at det kan være årsaken. Jeg er ingen ekspert, men da er min forståelse at du vil få den delen (sykepengene) rett fra NAV fra det tidspunktet arbeidsgiverperioden er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #13 Del Skrevet 7. september Betaler arbeidsgiveren din sykmeldingen din? Hvis dem ikke gjør det så får du resten fra nav. Er ikke alle arbeidsplasser som betaler sykmeldingen når det er over 16 dager. Anonymkode: 42fac...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #14 Del Skrevet 7. september Antar du har fått utbetalt august lønn. Når ble du sykemeldt? Anonymkode: 2e4de...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #15 Del Skrevet 7. september Setter pris på alle svar! Jeg fikk lønnsslipp i går, og har ikke rukket å se så nøye på den. Men ser nå at arbeidsgiver ikke betaler sykepenger etter 16 dager, og at jeg mest sannsynlig vil få de resterende pengene fra NAV den 25. september. Jeg har aldri vært sykemeldt fra bedriften før, så jeg visste ikke dette. Lønnsslippen var superforvirrende, så dette gjorde nok at jeg ikke forsto helt hva som var greia. Men fikk satt meg litt nøyere inn nå. Så da er det sikkert bare å vente til 25. sept. Takk for engasjement og svar! - TS Anonymkode: 30131...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #16 Del Skrevet 7. september Og et lite generelt råd fra en leder, kanskje aller mest til alle som skriker om fagforening. Fagforeningen skal være en eskaleringsinstans. Jeg råder alle til å prate med lederen sin først. Det kan være en feil, en misforståelse eller noe slikt som man enkelt kan ordne opp i. Hvis man etter å ha tatt det opp med leder ikke opplever at saken er løst tilfredstillende, ja DA, er det et riktig tidspunkt å innvolvere fagforeninger. Anonymkode: d6ba1...9fd 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 7. september #17 Del Skrevet 7. september Det som er greit å være klar over er at nav kun dekker lønn opp til 6g. Dersom du tjener over dette vil du gå ned i utbetalt sykelønn etter arbeidsgiverperioden (usikker på om arbeidsgiver er pliktig til å dekke lønn over 6g i sin periode...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå