Gå til innhold

Noen som jobber innen kvalitet her?

Humledronning

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg jobber i dag på laboratorium, men trives dessverre ikke så godt med det. Motivasjonen daler og jeg trenger å stake ut en ny kurs. Jeg ønsker å jobbe med kvalitetsarbeid, men har ikke fått napp enda. Jeg trenger sannsynligvis mer erfaring/kursing for å oppnå drømmen min. Dere som jobber med kvalitet: hvilken utdanning har dere? Har dere evt noen kurs å anbefale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en bachelor i matteknologi. 

Kvalitetsjobben er ganske bred, men det er en fordel å ha god kunnskap innen f.eks HACCP. Erfaring/kurs i revisjon er også greit å ha. 
Jeg tar mye prøver, men sender alt inn til eksternt laboratorium. Mange andre tar prøver og dyrker selv. 

Flere av mine kolleger har fått jobb med erfaring/utdanning fra lab, eller fra jobb i prosess, og uten erfaring fra selve kvalitetsarbeidet :) 
Men det er også mange om beinet på jobbene. Sist vi søkte etter en koordinator så var det nesten 40 søkere, hvor halvparten hadde utdanning eller erfaring. 

Anonymkode: 033e6...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er spørsmålet, egentlig?

Det er et visst spenn mellom å jobbe som juveler som vurderer kvalitet på edelstener, og internrevisor som har ansvar for kvalitet på interne rutiner..

Anonymkode: d99dc...845

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er spørsmålet, egentlig?

Det er et visst spenn mellom å jobbe som juveler som vurderer kvalitet på edelstener, og internrevisor som har ansvar for kvalitet på interne rutiner..

Anonymkode: d99dc...845

Jeg burde kanskje ha vært mer presis, men jeg er interessert i det meste innen kvalitetsarbeid. For meg med laboratoriefaglig bakgrunn blir det mest relevant med kvalitet på interne rutiner/prosedyrer tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Humledronning said:

Jeg burde kanskje ha vært mer presis, men jeg er interessert i det meste innen kvalitetsarbeid. For meg med laboratoriefaglig bakgrunn blir det mest relevant med kvalitet på interne rutiner/prosedyrer tenker jeg. 

Absolutt iso sertifiseringer. Kurs/kunnskap/opplæring i diverse avviksprogram. Og kurs og mer kurs innen de standarder hvor du ønsker jobbe. Produserer etter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Humledronning said:

Hei! 

Jeg jobber i dag på laboratorium, men trives dessverre ikke så godt med det. Motivasjonen daler og jeg trenger å stake ut en ny kurs. Jeg ønsker å jobbe med kvalitetsarbeid, men har ikke fått napp enda. Jeg trenger sannsynligvis mer erfaring/kursing for å oppnå drømmen min. Dere som jobber med kvalitet: hvilken utdanning har dere? Har dere evt noen kurs å anbefale? 

Jeg har mastergrad i kjemi og har mange venner fra studiene som jobber med kvalitetssikring innen forskjellig type industri. 

Anonymkode: a207d...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...