AnonymBruker Skrevet 6. september #1 Del Skrevet 6. september Jeg er en 26 år gammel kvinne, og har ingen utdanning. Siden videregående har jeg jobbet i servicebransjen. Jeg jobber i cafe nå. jeg gjorde det ikke bra på vgs, med snitt på 2,6. Jeg har aldri vært glad i skole og klarer ikke å følge med. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Eneste jobbene jeg får er i servicebransjen, men jeg er så drittlei av det og kan ikke se for meg å fortsette med dette i 40 år til. Er så fortvilet over livet mitt. Prøver å ta opp fag, men er så sinnsykt lite motivert, eller jeg syns det er så gørr kjedelig at det er vanskelig å sitte med det. Jeg vet virkelig ikke hva det skal bli av meg her i livet Anonymkode: 0e732...871 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #2 Del Skrevet 6. september Det finnes jo private kurs du kan ta? Jeg tok advokatsekretær-"utdanning" et år, og selv om jeg gikk videre til å studere juss, er det flere i klassen som jobber som advokatsekretær nå. Krevde ingen karakterer. Kostet litt, men tok opp et lite lån for å få det til. Anonymkode: ea6d0...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #3 Del Skrevet 6. september Jeg ville begynt å undersøke hva slags jobber som finnes der ute, for å få en formening om hva du kunne ha tenkt deg. Ikke tenkt på snitt, studier eller det å ta opp fag enda. Det kan du løse når du vet hva du vil. Da vil motivasjonen for å gjøre det også være sterkere. Det er ikke lett å rådgi når du ikke har en eneste tanke om det, annet enn at du vil bort fra servicebransjen. Anonymkode: 285cc...1c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #4 Del Skrevet 6. september Du kan være voksenlærling og ta fagbrev etter 4 år i jobb. Hva kan du tenke deg å jobbe med? Dette er typisk stillinger som ikke lyses ut, du må finne bedrift og ta initiativ selv. Som kvinne vil du være spesielt ettertraktet i tradisjonelle mannebransjer - bygg/anlegg, industri/mekanikk eller elektro. Lykke til! Anonymkode: ea440...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #5 Del Skrevet 6. september https://karriereveiledning.no/karrierevalg Anonymkode: e802f...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #6 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en 26 år gammel kvinne, og har ingen utdanning. Siden videregående har jeg jobbet i servicebransjen. Jeg jobber i cafe nå. jeg gjorde det ikke bra på vgs, med snitt på 2,6. Jeg har aldri vært glad i skole og klarer ikke å følge med. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Eneste jobbene jeg får er i servicebransjen, men jeg er så drittlei av det og kan ikke se for meg å fortsette med dette i 40 år til. Er så fortvilet over livet mitt. Prøver å ta opp fag, men er så sinnsykt lite motivert, eller jeg syns det er så gørr kjedelig at det er vanskelig å sitte med det. Jeg vet virkelig ikke hva det skal bli av meg her i livet Anonymkode: 0e732...871 Du har jo gode nok karakterer til flere studier, feks pedagogikk, bhglærer osv Anonymkode: 28455...385 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 6. september #7 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du kan være voksenlærling og ta fagbrev etter 4 år i jobb. Hva kan du tenke deg å jobbe med? Dette er typisk stillinger som ikke lyses ut, du må finne bedrift og ta initiativ selv. Som kvinne vil du være spesielt ettertraktet i tradisjonelle mannebransjer - bygg/anlegg, industri/mekanikk eller elektro. Lykke til! Anonymkode: ea440...232 👆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regnbuebarn Skrevet 6. september #8 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en 26 år gammel kvinne, og har ingen utdanning. Siden videregående har jeg jobbet i servicebransjen. Jeg jobber i cafe nå. jeg gjorde det ikke bra på vgs, med snitt på 2,6. Jeg har aldri vært glad i skole og klarer ikke å følge med. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre videre. Eneste jobbene jeg får er i servicebransjen, men jeg er så drittlei av det og kan ikke se for meg å fortsette med dette i 40 år til. Er så fortvilet over livet mitt. Prøver å ta opp fag, men er så sinnsykt lite motivert, eller jeg syns det er så gørr kjedelig at det er vanskelig å sitte med det. Jeg vet virkelig ikke hva det skal bli av meg her i livet Anonymkode: 0e732...871 Hva gjør at du ikke løfter å følge med? Kanskje du har adhd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #9 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har jo gode nok karakterer til flere studier, feks pedagogikk, bhglærer osv Anonymkode: 28455...385 Med et slikt snitt vil det dessverre være vanskelig å henge med på studier innen høyere utdanning, dessverre. Anonymkode: 95e36...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet 6. september #10 Del Skrevet 6. september Er det noe du kunne tenke deg å ta fagbrev innen? Ved karrieresenter er det gratis å få veiledning. Jeg vet ikke hvor du bor, men her er f.eks tilbudet i Oslo. https://karriere.oslo.no/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september #11 Del Skrevet 6. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har jo gode nok karakterer til flere studier, feks pedagogikk, bhglærer osv Anonymkode: 28455...385 Uten motivasjon fungerer det dårlig. Ped har også som regel minimum 4 i snitt. Bhg studier kan man finne uten karakterkrav Anonymkode: 76897...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 6. september #12 Del Skrevet 6. september Man kan finne ped.studier uten karakterkravet 4 i norsk og matte, men snittet må likevel være slik at utdanningsinstitusjonen tror at man har evner til å fullføre studiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 6. september #13 Del Skrevet 6. september Skal du ta opp fag bør du kjøpe korte kompendier. Jeg fikk 5 i naturfag ved å bare lese en blekke på 89 sider. Du bør også finne ut hvordan du lærer best og dårlig før du begynner å ta opp fag. Finn også ut om du har konsentrasjonsvansker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå