AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Del Skrevet 4. september Skjønner at man må ut å gå turer uansett, og gjør det med glede. Men er hundeholdet generelt mindre krevende for dem med hage, fordi man da i tillegg til å gå turer kan slippe hunden ut der, eller utgjør det ikke noe særlig i forhold til de som har hund i leilighet? Anonymkode: 1a7e0...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #2 Del Skrevet 4. september Aldri utgjort noen forskjell hos meg. Anonymkode: 86f60...305 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #3 Del Skrevet 4. september Vi har inngjort hage og hunden går inn og ut som den vil om sommeren. Er også lettvint å slippe den ut for en kjapp tissepause. Sammenlignet med om vi hadde bodd i blokk så er det veldig lettvint. Anonymkode: bfb73...f9e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #4 Del Skrevet 4. september Inngjerdet hage utgjør for meg et hav av forskjell. Kan slippe hunden ut for tissing, i tillegg til turer. Kan leke med han i hagen uten bånd. Han kan ligge ute i timesvis og bare se på folk som går forbi, snuse ut i lufta eller snorksove. Eller han kan tusle rundt i hagen. Jeg tror hunden har det bedre, og jeg har definitivt mye mindre dårlig samvittighet for om han må tisse, eller om han får nok utetid. Anonymkode: e53fd...553 16 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #5 Del Skrevet 4. september Jeg syns det er enklere. Er noen dager det frister veldig lite å gå lange turer (som i sprutregn) for hver gang hunden bare skal tisse, og da er det kjekt å kunne løpe/tisse i hagen (inngjerdet hage). Anonymkode: 2f6b1...426 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 4. september #6 Del Skrevet 4. september Jeg hadde tilgang på hage, når hunden min var yngre. Det gjorde jo ting enklere i hverdagen selvfølgelig. Om han var dårlig i magen, var det bare å slippe han ut i hagen. Men han ble også etterhvert lei av å være i hagen (og i hvert fall alene) flere ganger på dagen, så vi gikk turer som vanlig. Hunder trenger inntrykk fra steder utenfor sitt eget hjem også 😊 Innimellom tror jeg nok at han savner å ha en hage å tusle rundt i, men han lider ingen nød 😄 På sommeren går han inn og ut på terrassen og ser ut til å kose seg med det også 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #7 Del Skrevet 5. september Vi har alltid hunden̈ i bånd etter at vi fikk trekkhunder i nabolaget. Anonymkode: 2f5a2...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 5. september #8 Del Skrevet 5. september Har stor inngjerdet hage, og det gjør absolutt hundeholdet mye lettere. Hunden elsker å være ute i hagen i timesvis når været er OK. Det er ingen erstatning til tur eller mental trening, men det er fint for den å sosialiseres med naboer, å få følge med på verden, og få tisse og bæsje når den vil. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #9 Del Skrevet 5. september Enklere for eier, helt sikkert, men om det er noe bedre for hunden er jeg ikke så sikker på. Bor man f.eks. i blokk må man jo gå ut sammen med hunden, mens man bare kan slippe den ut alene hvis man har hage. Hunder er flokkdyr så at de skal sulle rundt i hagen på egen hånd har de neppe like stor glede av som å være på tur med eier. Anonymkode: be459...82e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #10 Del Skrevet 5. september Høres helt ærlig uhygenisk ut med en hage full av hundetiss og bæsj. Har ikke hund eller hage selv men naturen rett utenfor døra så ser ikke noe problem med å ha hund her. Anonymkode: 1269c...cd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #11 Del Skrevet 5. september Jeg synes en hund fortjener en hage, et eget løpe/leke sted som er trygt. Men det ene utelukker ikke det andre, den må ha turen og lek med familien sin også. Anonymkode: 50fa5...28c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #12 Del Skrevet 5. september Har stor inngjerdet terasse men tilgang til stor gressplen utenfor leiligheten og. Synes det er perfekt kombinasjon. Da blir terassen brukt til lek og frisk luft mens jeg er hjemme og den store gressplenen utenfor kan bli brukt til lek, tissing, plutselig oppkast/dårlig mage osv. da slipper jeg å tråkke i tiss på egen terrasse. hadde fint klart meg uten terrassen og, mtp tilgang til gressplen utenfor min eiendom, men den gjør kanskje hundeholdet bittebittelitt lettere Anonymkode: 89916...71c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #13 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har inngjort hage og hunden går inn og ut som den vil om sommeren. Er også lettvint å slippe den ut for en kjapp tissepause. Sammenlignet med om vi hadde bodd i blokk så er det veldig lettvint. Anonymkode: bfb73...f9e Æsj, lar du hunden tisse inne i hagen? Bruker dere den ikke selv? Anonymkode: 83848...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #14 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres helt ærlig uhygenisk ut med en hage full av hundetiss og bæsj. Har ikke hund eller hage selv men naturen rett utenfor døra så ser ikke noe problem med å ha hund her. Anonymkode: 1269c...cd8 Helt enig! Vi hadde hund og hage da jeg var barn, men hunden tisset da aldri inne i hagen! Da gikk vi tur med den så den fikk gjøre fra seg. Hadde vært veldig ekkelt å ligge i gresset, leke, spille ball osv i en nedtissa hage. Anonymkode: 83848...da2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #15 Del Skrevet 5. september Durinur skrev (1 time siden): Har stor inngjerdet hage, og det gjør absolutt hundeholdet mye lettere. Hunden elsker å være ute i hagen i timesvis når været er OK. Det er ingen erstatning til tur eller mental trening, men det er fint for den å sosialiseres med naboer, å få følge med på verden, og få tisse og bæsje når den vil. Enda verre, den BÆSJER i hagen!! Men i alle dager… Det høres fryktelig ekkelt ut! Hvorfor går dere ikke heller tur med den så den kan gjøre fra seg? Så kan den være i hagen uten å grise til. Anonymkode: 83848...da2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 5. september #16 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner at man må ut å gå turer uansett, og gjør det med glede. Men er hundeholdet generelt mindre krevende for dem med hage, fordi man da i tillegg til å gå turer kan slippe hunden ut der, eller utgjør det ikke noe særlig i forhold til de som har hund i leilighet? Anonymkode: 1a7e0...ae2 Det svaret gir seg selv. I dyrevelferdens perspektiv, burde det vært krav om en hageflekk for å få lov til å ha hund. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 5. september #17 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har alltid hunden̈ i bånd etter at vi fikk trekkhunder i nabolaget. Anonymkode: 2f5a2...afa Hæ? Hva mener du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 5. september #18 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Enklere for eier, helt sikkert, men om det er noe bedre for hunden er jeg ikke så sikker på. Bor man f.eks. i blokk må man jo gå ut sammen med hunden, mens man bare kan slippe den ut alene hvis man har hage. Hunder er flokkdyr så at de skal sulle rundt i hagen på egen hånd har de neppe like stor glede av som å være på tur med eier. Anonymkode: be459...82e Ja takk begge deler. Går veldig mye turer med våre. Aldri mindre enn 20000 skritt. Ofte 30. men hagen er god å ha i tillegg. En halvtime der noen ganger om dagen liker de. ER de trøtte og skal sove tar eg de heller inn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #19 Del Skrevet 5. september Jeg synes det er veldig fint å ha en hage der vi kan leke eller trene uten bånd på. Og med valp som trengte ut ofte var det fint å ikke måtte gå mange etasjer ned for å komme ut, men det har lite med hagen å gjøre. Anonymkode: 2cdad...e85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #20 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres helt ærlig uhygenisk ut med en hage full av hundetiss og bæsj. Har ikke hund eller hage selv men naturen rett utenfor døra så ser ikke noe problem med å ha hund her. Anonymkode: 1269c...cd8 Gjødsler bra. Hagen vokser og gror. Er ikke ute i hagen så bikkja får den for seg selv. Anonymkode: 9a5af...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå