AnonymBruker Skrevet 4. september #1 Del Skrevet 4. september Hei Overvektig, utrent 60-åring ønsker endelig å få gjort noe med helsen sin. Er 1,72 og veier 81 kilo. Omtrent alt fettet sitter rundt midjen. Jeg var normal slank helt frem til overgangsalderen. En ting er vekten (jeg vil ned til 67-68 kilo). En annen ting er den fysiske formen. Den er omtrent helt på bånn. Problem(ene): - Jeg kan ikke belaste den ene foten noe særlig (gammel skade). Dermed utgår min gamle "favoritt-trening": Lange turer i skog og mark. - Jeg bor langt fra både svømmehall og treningssentre. Disponerer bil bare av og til, og uten bil er det snakk om lang vei og flere bussbytter. Slik at en liten treningsøkt fort kan bli 4-5 timer eller mer. I det siste har det poppet opp endel videoer på Facebook om "sitteyoga" for gamliser. Visstnok skal man kunne utrette underverker for vekten og musklene ved å gjøre forskjellige enkle øvelser mens man sitter. Klikket meg videre på noen av linkene, og alle er basert på å måtte betale for abonnement. Kjenner jeg er litt skeptisk til å sette i gang abonnementer på utenlandske nettsider. Eller er det verdt det? Noen som har prøvd? Eller: Har noen tips til andre treningsformer jeg kan gjøre hjemmefra som ikke krever en masse utstyr og kunnskap? Anonymkode: cec90...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 4. september #2 Del Skrevet 4. september For det første trenger du ikke å betale noe for å få en god økt. Bare å søke på YouTube https://www.youtube.com/results?search_query=seated+workout For det andre vil nok ikke denne treningen være det som gjør "underverker for vekten". Treningen vil kunne gjøre mye bra for deg, både kroppslig og mentalt, men du må nok ta tak i kostholdet for å gå ned i vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #3 Del Skrevet 4. september Sandum.PT skrev (30 minutter siden): For det første trenger du ikke å betale noe for å få en god økt. Bare å søke på YouTube https://www.youtube.com/results?search_query=seated+workout For det andre vil nok ikke denne treningen være det som gjør "underverker for vekten". Treningen vil kunne gjøre mye bra for deg, både kroppslig og mentalt, men du må nok ta tak i kostholdet for å gå ned i vekt Takk for link 🌺 Kostholdet mitt er bra. Har gått ned 3 kilo på siste måneden. Mye grønt, små porsjoner. Ingen cravings på hverken søtt eller salt. Anonymkode: cec90...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #4 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Takk for link 🌺 Kostholdet mitt er bra. Har gått ned 3 kilo på siste måneden. Mye grønt, små porsjoner. Ingen cravings på hverken søtt eller salt. Anonymkode: cec90...dcf Da må du nok redusere mengden, du spiser jo åpenbart mer enn du forbrenner. Anonymkode: e112d...8d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #5 Del Skrevet 4. september 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da må du nok redusere mengden, du spiser jo åpenbart mer enn du forbrenner. Anonymkode: e112d...8d8 Hun skriver jo at hun har gått ned 3 kg den siste måneden, ergo har hun allerede redusert en sunn mengde og ved å holde nåværende vedlike, vil vektnedgangen fortsette. Å redusere mengden ytterligere vil ikke nødvendigvis være gunstig, men hun kan jo forsøke. Det varierer jo stort hvordan man føler seg ved kaloriunderskudd. Ellers kan jeg på det sterkeste anbefale periodisk faste for dem som ønsker å gå ned i vekt, men foretrekker å føle seg ordebtlig mett når man først spiser. Jeg har forsøkt alle forskjelluge livsstilsendringer, og periodisk faste var det første og eneste som gjorde slanking lett for meg. For førdte gang slapp jeg å føle på sult overhodet, pluss jeg fikk mye mer energi og bedre søvn. (Første 4-5 dagene var litt tunge fram til kroppen blir vant til det nye spisevinduet!) Anonymkode: 79243...ba8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 5. september #6 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Da må du nok redusere mengden, du spiser jo åpenbart mer enn du forbrenner. Anonymkode: e112d...8d8 Leste du meldingen du siterte? 3 kg på én måned er kjempefint TS, fortsett det gode arbeidet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #7 Del Skrevet 5. september push ups (kanskje mot vegg i starten), pull ups (kjøp en pull up stang til å henge i døråpninger og bruk strikk i starten), sits ups og planke, stå på alle fire og gjør katt/ku og donkey kicks. Anonymkode: 9444d...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 5. september #8 Del Skrevet 5. september Er trimsykkel utelukket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #9 Del Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): push ups (kanskje mot vegg i starten), pull ups (kjøp en pull up stang til å henge i døråpninger og bruk strikk i starten), sits ups og planke, stå på alle fire og gjør katt/ku og donkey kicks. Anonymkode: 9444d...520 😄 Er dette øvelser du tenker passer bra til en utrent 60-åring med dårlig bein? Anonymkode: 6c3d1...443 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #10 Del Skrevet 5. september Enni skrev (10 timer siden): Er trimsykkel utelukket? Jeg har en trimsykkel. ts Anonymkode: cec90...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå