Gå til innhold

Kan ustabil syklus bli et problem


G.A.

Anbefalte innlegg

Vi gleder oss masse til å å begynne med IVF. Skal til samtale om en måned.

Er bekymret for at mitt problem med ustbile sykluser kan ødelegge..

Etter at jeg sluttet med p-sprøyten for noen år siden, har jeg ikke hatt stabile sykluser, ikke uten hjelp av Pergotime. Da jeg fikk Pergotime var syklusene veldig korte, 24-25 dager. Har gått en stund uten Pergo nå, og da har det gått ca 13-14 dager mellom hver blødning.

Det kommer jo ikke til å funke dersom jeg ikke skal begynne med sprayen før da 21 i syklusen..

Jeg vil forresten stolt legge til at det har gått bedre denne måneden. Er på dag 21 og har ikke antydning til mens enda. *stolt* Men dersom det bare er engangstilfelle, kommer jeg til å få problemer når vi skal sette igang med behandlingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo til å spør legen om dette når vi skal til samtale på sykehuset om en måned, men tenkte noen he kanskje hadde litt peiling.

Har gått jevnlig til gyn. pga cyster, infertiliet og diverse.

Da det var snakk om IVF og Pergotime og sånn, de siste gangene jeg gikk til gyn, og han fikk se 'menskalenderen' min, med masse rare blødninger sa han aldri noen om det, ser du. Og jeg kom heller aldri på å spør..

Hva tror du, Popelka?

Jeg er redd det kan bli problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVF brukes jo til aa hjelpe par med problemer av mange slag, saa du hadde vel ikke blitt anbefalt dette dersom det skulle vaere et problem? Synes det er rart dersom gynekologen din IKKE vet at du har uregelmessig menstruasjon, det er jo ganske grunnleggende informasjon som han burde spurt om dersom han ikke visste dette..saa dersom han/hun ikke har sagt noe, saa faar du kanskje gaa ut fra at det ikke er til hinder for dere?

Fant dette paa en internettside, som kanskje er til hjelp:

``The reasons an IVF is done is for women with: blocked fallopian tubes, PCOS, endrometriosis. Women who are over 30 and have experienced pelvic inflammatory disease, painful periods, irregular cycles and low sperm count are likely canidates for IVF too.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Women who are over 30 and have experienced pelvic inflammatory disease, painful periods, irregular cycles and low sperm count are likely canidates for IVF too.

Supert svar. Takk. Tror jeg kan ta det litt med ro da. Grunnen til at vi får IVF er pga tette eggledere, ikke uregelmessige sykluser.

Håper slt dette ordner seg til slutt. Blir godt å kunne se tilbake på alt dette :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror neppe ustabile sykluser vil bli noe problem. Jeg har hatt tre IVF-forsøk, og har ganske uregelmessig syklus. Sykehuset sa bare at de alltid har noen ledige plasser for de som ikke helt kan beregne antall dager etc. Blir det for lange sykluser, kan de framkalle mens, men jeg vet ikke hva de gjør med for korte sykluser da. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det blir noe problem, du må kanskje spraye litt tidligere og derfor litt lengere hvis syklusene dine fortsetter å være så korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...