AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Del Skrevet 2. september Er det håp for oss på en slik arbeidsplass? Selv jobber jeg i en stor organisasjon med mange avdelinger og mange ekstroverte kollegaer og ledere. Alle tålig hyggelig hver for seg. Det er imidlertid et enormt press om å delta på alt sosialt, helst også initiere sosiale «treff». Lunsj er (sosialt) påtvunget å delta på, det er mange møter, brainstorming, fun facts, «kreative» leker og adhoc presentasjoner. Altså - ikke ideelle omgivelser for en introvert arbeidstaker. Jeg har tidligere fått beskjed om at jeg presterer veldig bra - men - jeg er for «stille». Ja, jeg er introvert (derav stille) og trives med en helt annen måte å jobbe på. Jeg trenger stillhet og ro for å tenke, og helst en halvtime for meg selv i lunsjen. Dette er det imidlertid lite til ingen forståelse for. Man blir sett på som et sosialt utskudd; en uten personlighet, en som ikke er flink «nok», en som mangler noe vesentlig. Man blir oversett i lønnsforhandlinger og går glipp av mer spennende muligheter. Jeg må altså late som jeg er noe jeg ikke er på jobb, og blir ekstremt sliten. Nå er jeg helt helt utslitt. Jeg er normalt en team-player (om man kan kalle seg det), lite opptatt av status og egen suksess. Men jeg føler meg misforstått og lite «sett». Jeg er god nok, men likevel ikke «ekstrovert» nok. Jeg passer ikke inn. Er det noen andre introverte som har opplevd dette? Hvilken jobb har dere eventuelt som deres trives i? Jeg kan legge til at jeg har mye forskjellig utdanning, også mastergrad. Finner dog ikke helt min (introverte) «drømme-arbeidsplass». Anonymkode: 30c3c...2ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Del Skrevet 2. september Jeg har det litt som deg, jobber nå innen IT. Føler dette er det beste stedet jeg har jobbet hittil. Det er mange ulike personlighetstyper her. Noen stille og noen veldig snakkesalige. Det er mange sosiale samlepunkt, men de er frivillige. Siden jeg har barn kan jeg "slippe unna" endel. Har også mulighet for hjemmekontor. Anonymkode: 3745e...3da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen andre introverte som har opplevd dette? Hvilken jobb har dere eventuelt som deres trives i? Ja, har opplevd dette mange ganger. Jeg er lærer, og de fleste (?!) lærere er både ekstroverte og dominerende. Selv er jeg en utadvendt introvert, men veldig stille i forhold til dem. Kjenner meg igjen i alt du skriver om å bli oversett, kalt kjedelig osv. Jeg velger å bare være en motvekt. Elever trenger mange typer lærere, også de mer stille og rolige. Kunne sikkert lett etter en annen type jobb, men jeg orker ikke Anonymkode: dcd8a...012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det håp for oss på en slik arbeidsplass? Selv jobber jeg i en stor organisasjon med mange avdelinger og mange ekstroverte kollegaer og ledere. Alle tålig hyggelig hver for seg. Det er imidlertid et enormt press om å delta på alt sosialt, helst også initiere sosiale «treff». Lunsj er (sosialt) påtvunget å delta på, det er mange møter, brainstorming, fun facts, «kreative» leker og adhoc presentasjoner. Altså - ikke ideelle omgivelser for en introvert arbeidstaker. Anonymkode: 30c3c...2ee Av en eller annen grunn fikk jeg assosiasjoner til filmen Midsommar av det avsnittet ditt, kunne vært en god start på en skrekkfilm! For meg virker dette helt jævlig, jeg føler med deg men har dessverre ingen gode råd. Tenker at det burde gjøres rom for flere typer mennesker på arbeidsplassen din, men det er kanskje ikke mulig å ta dette opp? Anonymkode: 170f5...75a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 2. september #5 Del Skrevet 2. september Tror jeg også hadde blitt veldig sliten av å jobbe på et slikt sted... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Del Skrevet 2. september Hvis arbeidsplassen førte til at jeg ble helt utslitt, og at jeg mistrivdes, ville jeg ha startet med å søke andre stillinger. Du får ikke endret personligheten din, du kan late som til en viss grad, men det fører til at du mistrives. Hvis du har utdannet deg til en type jobb som innebærer alt dette du ramser opp, så spørs det om ikke du hadde fått det bedre ved å omskolere deg, og søke jobber som passer bedre til personligheten din. Anonymkode: df7e6...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #7 Del Skrevet 3. september Sånn er det dessverre, det er de ekstroverte som premieres i dagens arbeidsliv og som setter "standarden", man må nesten bare fake noe. Du trenger ikke være med på alt, men forsøk å bli med på noe slik at du ikke sakker akterut. Anonymkode: 05fa6...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #8 Del Skrevet 3. september Føler meg så igjen i det du skriver, TS. Jeg sluttet faktisk i jobben av denne grunn. Jeg ble utslitt og utbrent. Anonymkode: 8e054...746 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå