AnonymBruker Skrevet 2. september #1 Del Skrevet 2. september Er ikke det ganske dårlig gjort? En i barnehagen til sønnen min heter det, 2 år gammel. Anonymkode: b403c...5ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #2 Del Skrevet 2. september Det finnes mer skånsomme måter å fortelle et barn at det var uønsket på, ja. Anonymkode: 26ff5...e94 14 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #3 Del Skrevet 2. september Nesten like ille som å henge de ut på nett Anonymkode: e71b3...12d 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #4 Del Skrevet 2. september 😭😭 Anonymkode: ccaaa...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #5 Del Skrevet 2. september Den kriminelle løpebanen er allerede i gang med det navnet, stakkars liten. Anonymkode: bd08f...da5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #6 Del Skrevet 2. september tuller du?? 😦 Anonymkode: ea1e0...7a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #7 Del Skrevet 2. september Han er broren til Ronny-Jan og Jeaneth-Anita Anonymkode: 3c568...e2d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 2. september #8 Del Skrevet 2. september (endret) Litt vanskelig å tro på dette, som så mye annet vås her inne..🙄 Kim-Remi var et tyspisk "ungemødre"-navn på åtti og nitti-tallet Kim, Remi,Toni, Ronny, Jonny, Kenneth, kombinert med enten Andrè Chris eller Kent (og med (MED bindestrek så klart!) og din sosioøkonomiske status var klar for alle.. 🤪 _________________________ Igjen, litt vanskelig å se for seg et miljø, aldri så belastet, som ville valgt noe slikt idag. Med unntak av nord Norge (?) med fare for å være fordomsfull at de det tydeligligvis ennå er noen som henger såpass effter, at det forekommer en Remi eller to ennå. Ellers er det jo Maxi-Millian og Emiliano, Chrisander, William, Theo, Leo, Noah,Liam og Lukas som denne gruppen sverger til for tiden. Altså UNGENE til "Kim-Remi". Endret 3. september av Perle leifer+tillegg 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #9 Del Skrevet 2. september A boy named Sue? Anonymkode: 40156...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #10 Del Skrevet 2. september Med tanke på at det er svært få som heter det, så velger jeg å tro at du tuller. Anonymkode: f8b7f...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #11 Del Skrevet 2. september Omtrent som Kent Conny Andre🤣 Noen jeg kjenner var i kirken da han ble døpt og de slet med å holde masken da navnet ble lest opp. Anonymkode: f4069...918 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #12 Del Skrevet 2. september Jeg bor i Østfold og her er det en del gamle navn som er populære, Harald, Solveig, Astrid, Ingeborg, Sigrid, Håkon og Sverre. Men vi har selvsagt de i klassen og i bhg som heter navn nevnt tidligere over her også i del 2 av innlegg 8. En del av foreldregenerasjonen heter navn i del 1 av innlegg 8. Anonymkode: cc4fa...1ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #13 Del Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er ikke det ganske dårlig gjort? En i barnehagen til sønnen min heter det, 2 år gammel. Anonymkode: b403c...5ce Nei, det er helt greit. Det er bare et navn. Anonymkode: 0e20e...ecc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 7. september #14 Del Skrevet 7. september Har du tatt tidsmaskinen tilbake til tidlig 80-tall? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #15 Del Skrevet 7. september Det er tull. Men det kan godt være det er en som heter Maximilian eller Mathea og det er like ille. Anonymkode: 39873...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. september #16 Del Skrevet 7. september Jeg har brukt mesteparten av yrkeslivet mitt på å jobbe i skolen, i fylker kjent for kreative dobbeltnavn og sett både varianter nevnt i tråden og de som tar det både ett og to hakk videre. Det er ikke navnet som avgjør om det blir folk av dem (og det blir det av de aller fleste). Jeg synes mer synd på de som får hjemmesnekrede navn og må gjenta og stave navnet sitt hele livet fordi foreldrene ville være så innmari originale. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #17 Del Skrevet 7. september Det er ikke så farlig hva barnet heter, det viktigste er at pappaen har navnet tatovert på underarmen, i store bokstaver 😅 Anonymkode: 0189e...c2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #18 Del Skrevet 7. september AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 21.11): Han er broren til Ronny-Jan og Jeaneth-Anita Anonymkode: 3c568...e2d Og Tanja Anette og tom Jonny er foreldrene Anonymkode: 1b35f...976 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september #19 Del Skrevet 7. september Da ville jeg tenkt at barnet var oppkalt etter en kjær onkel. Event. en bestefar om foreldrene er veldig unge. Kim-Remi var et typisk 1980 navn, så kan og ha vært en bestefar. Anonymkode: c3852...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sveits Skrevet 7. september #20 Del Skrevet 7. september (endret) Nei, det synes jeg ikke er dårlig gjort. HI er rage bait, men jeg vil si litt om navnet for det. På 80-tallet lot arbeiderklassen i Norge seg inspirere av amerikansk filmer og barna fikk navn som Tony, Ronny, Jim og Kim på gutter og Vanja og Jeanett på jenter. Dette var tøffe navn i U.S.A på den tiden, og hvorfor ikke? De fungerer godt internasjonalt. Men det florerer av fordommer. Ronny er kriminell og Tanja er en ufør middelaldrene kvinne med tre barnefedre. Men det altså arbeiderklassen det rakkes ned på. Både Kim og Remy er gode navn. Så om en kjenner litt til historikken så er det jo en kul måte å si f. deg, jeg bærer mitt navn med stolthet uavhengig dine fordommer. Folk ønsker ofte å legge styrke i navnet til sitt barn. Om det er Bjørn, Storm, Sol, Daenery eller Tony. Og noen vil alltid sparke nedover. Samme hva den vanlige kvinne kaller sitt barn. Endret 7. september av Sveits Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå