Gå til innhold

Syke folk som går på jobb!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette opplevde jeg i går, tog problemer og alle måtte stappe seg inn i en buss fra Ski til Oslo. Inne på bussen sitter det en fyr med en hoste som hørtes ut som bronkitt.. rett bak meg, hostet i 40+min bussturen tok. Nå kommer nok alle på den bussen til å bli dritsyke. Jeg har dårlig immunforsvar blir veldig lett syk, så hater slike idioter. Hvis du er smittsom, hold deg hjemme. Selv om sykdommen ikke ble så ille for deg betyr det ikke at andre tar det like lett. Trodde vi lærte dette under corona? 

Anonymkode: 46603...b6d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillebamsemums skrev (8 timer siden):

Ringte inn syk, fikk beskjed om å komme på jobb uansett pga det var en ekstra vakt. Og lederen trodde ikke på meg pga jeg var å hentet samboer på flyplassen samme dagen med feber og full pakke. Dro da på jobb, og testet positiv på covid samme kvelden. Var super dårlig i en uke og måtte da ta sykemelding. Ble senere tatt inn på kontoret og måtte forklare meg for høyt sykefravær under covid tiden. Slet veldig med sår hals i en lengre periode. Ente med å bytte jobb, pga jeg følte at jeg ikke kunne være syk, selv om jeg ikke brukte opp egenmeldings dagene mine. 

"Da får du hente meg med tvang"hadde jeg sagt. Bare jeg kan avgjøre om jeg er for syk til å jobbe og jeg godtar ikke at andre prøver å bestemme det. 

Anonymkode: 5a6c4...545

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 12.06):

De som er helt tydelig syke, hoster til de spyr og feber, og i tillegg jobber med mennesker og sitter i åpent landskap på kontor. Hvorfor kommer de på jobb og smitter alle andre!!?

Det irriterer meg noe så langt inni granskauen og er så egoistisk og hensynsløst overfor andre. 

Anonymkode: 69b34...36a

...og værre skal det bli, hvis det skal innføres karensdager. Blir gøy når vi i helse kommer på jobb å smitter pasienter og kollegaer...

Anonymkode: 3b97d...9d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karensdager eller ei, når jeg er sjuk så ER jeg sjuk . Da spiller ikke penger noen rolle. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er helt tydelig syke, hoster til de spyr og feber, og i tillegg jobber med mennesker og sitter i åpent landskap på kontor. Hvorfor kommer de på jobb og smitter alle andre!!?

Det irriterer meg noe så langt inni granskauen og er så egoistisk og hensynsløst overfor andre. 

Det er bare å sammenligne med andre land tilsvarende Norge og konkludere med at helt utydelig syke misbruker våre romslige trygdeordninger.

https://www.vg.no/nyheter/i/B0Gzmg/nho-sjefen-vil-legge-karensdag-paa-bordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

...og værre skal det bli, hvis det skal innføres karensdager. Blir gøy når vi i helse kommer på jobb å smitter pasienter og kollegaer...

Hvorfor har nordmenn høyere sykefravær enn feks svensker og dansker når vi kjører høy sigarføring innen livsstil og kosthold ?
Har vi dårligere gener ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kålrota skrev (På 2.9.2024 den 16.32):

Du glemmer at ikke alle bor innenfor ring 1. Null tilbud om hjemlevering på landet. 

Joda det er flere som leverer på landet også 

Anonymkode: 18657...d34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2024 den 16.29):

Oda og Meny har nettbutikker som leverer hjem til folk. 

Anonymkode: 3737a...e25

Ikke over alt. Der jeg bor leverer ingen butikker på døra. 

Anonymkode: b0712...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda det er flere som leverer på landet også 

Anonymkode: 18657...d34

Ikke på mitt land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb og hørtes "helt sylta" ut, hostet og nyste. Hadde ikke feber og det gikk fint å gjøre jobben min. Skulle jeg vært hjemme da?

Anonymkode: d2160...108

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de har vel sykt god arbeidsmoral da. Det kan være ulemper med sånt.  Men de burde fått noen tilrettelegginger om de sitter på åpent kontorlandskap, feks å kunne jobbe hjemmefra eller annet sted.  

Men dere som hoster til dere spyr, please ikke dra på teater eller dra på forelesning på UIO, hvis dere ikke absolutt må. Det er sykt slitsomt å høre på slik hosting under hele forelesningen. i tillegg blir opptak også, og da kommer vel alle disse lydene frem og forstyrrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg var på jobb og hørtes "helt sylta" ut, hostet og nyste. Hadde ikke feber og det gikk fint å gjøre jobben min. Skulle jeg vært hjemme da?

Så kommer du på jobb dagen etter og 11 stk er borte fordi de er smittet. To smitter også egne barn og må ta sykt barn dager etter de selv er friske. 

Det tilsvarer ressurstap på kanskje to uker i en 100% stilling. 

Du synes altså DU er viktigere enn effektiv ressursbruk og økonomien til din arbeidsplass. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til NHO får det som de vil med karensdag når ny IA-avtale skal forhandles frem fra mandag av :) Blir kjempebra dette! Ser nå at det var nevnt tidligere. Poenge står fortsatt dog :P

Endret av Mufasa90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes arbeidsmoralen er i fritt fall. En helt lett forkjølelse går man på jobb med, men de store pengene går jo ut til unge som ikke helt tåler livet rett og slett. Eller lettere psykiske lidelser. 

ser veldig frem til endringer her! 

Anonymkode: a4b74...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 11.24):

Er det spy/feber bør man være hjemme, men syntes det er for mange som blir hjemme når man bare har en mild forkjølelse...

Anonymkode: bdf7e...124

Spy er selvsagt at man holder seg hjemme for. Lett feber kan være forårsaker av mye som ikke er direkte sykdom. Eksempelvis tannverk.

Forkjølelse er ikke sykdom. Forstår at man ikke skal jobbe dersom man jobber med mat eller eksempelvis kreftpasienter og andre med dårlig immunforsvar, men vi andre kan fint jobbe da. Jobber man på aldershjem, bør man gå på jobb. Da blir ventelisten kortere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearpath skrev (21 minutter siden):

Så kommer du på jobb dagen etter og 11 stk er borte fordi de er smittet. To smitter også egne barn og må ta sykt barn dager etter de selv er friske. 

Det tilsvarer ressurstap på kanskje to uker i en 100% stilling. 

Du synes altså DU er viktigere enn effektiv ressursbruk og økonomien til din arbeidsplass. 

Men hvor stort blir tapet dersom ALLE er småforkjøla uten feber og fint kan jobbe, holder seg hjemme? Jeg har ikke så stor tro på at det blir billigere for samfunnet. Vi har feks noen på jobben som 10-12 uker i året totalt hoster, nyser, er sår i halsen og sylta. Vedkommende har aldri smitta meg, og jeg holder litt avstand. Skal denne personen være sykmeldt 10-12 uker hvert eneste år pga disse symptomene som hen tydeligvis klarer å utføre jobben sin med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt syk nå, og er temmelig sikker på at jeg har blitt smittet av sylta kollega som absolutt måtte være en «helt» og troppe opp på jobb og spre smitte til kollegene sine 😡

Anonymkode: 58ded...f97

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De klarer det i Sverige, så det skal nok gå greit her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 14.59):

"Da får du hente meg med tvang"hadde jeg sagt. Bare jeg kan avgjøre om jeg er for syk til å jobbe og jeg godtar ikke at andre prøver å bestemme det. 

For en holdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en holdning. 

takk så bra du er imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...