Gå til innhold

Syke folk som går på jobb!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som er helt tydelig syke, hoster til de spyr og feber, og i tillegg jobber med mennesker og sitter i åpent landskap på kontor. Hvorfor kommer de på jobb og smitter alle andre!!?

Det irriterer meg noe så langt inni granskauen og er så egoistisk og hensynsløst overfor andre. 

Anonymkode: 69b34...36a

• Liker 13
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som er helt tydelig syke, hoster til de spyr og feber, og i tillegg jobber med mennesker og sitter i åpent landskap på kontor. Hvorfor kommer de på jobb og smitter alle andre!!?

Det irriterer meg noe så langt inni granskauen og er så egoistisk og hensynsløst overfor andre. 

Ja de er noen forbanna egoister... Går å handler og de i kassen hoster og nyser og tar på varene osv. fanen så lei sykdom no...!

Anonymkode: c5725...17a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omgansyke og holder meg hjemme jeg. 

Anonymkode: 89b95...3f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke har uendelig med egenmeldingsdager eller en lege som vil skrive ut sykemelding for småting.

Anonymkode: be263...874

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi man ikke har uendelig med egenmeldingsdager eller en lege som vil skrive ut sykemelding for småting.

Felles for de som kommer syke på min jobb er at «de skal bare» eller at de synes de måtte. Underforstått at de er flinke og tapre. Ikke en eneste har prøvd å få sykemelding. Tvert i mot skryter de av sitt eget feilfrie fravær. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, du kan jo leite frem et munnbind og ta med deg noe håndsprit for egen del.... og unngå smitte på den måten TS...

Anonymkode: 28540...95c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen får beskjed om å komme, min sjef «godtar ikke» forkjølelse og feber som egenmeldingsgrunn, for eksempel. Det er ikke alltid pur egoisme. 

Anonymkode: ab7cb...c98

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Felles for de som kommer syke på min jobb er at «de skal bare» eller at de synes de måtte. Underforstått at de er flinke og tapre. Ikke en eneste har prøvd å få sykemelding. Tvert i mot skryter de av sitt eget feilfrie fravær. 

At de føler de må på jobb og føler at de ikke kan være borte, kan jo et tegn på dårlig ledelse eller arbeidsmiljø. Kan være ansatte som baksnakker andre f.eks… Hvordan vet du at de ikke har prøvd å få sykemelding? På min jobb kommer folk syke på jobb fordi det ikke blir satt inn vikarer, og dermed føler de også at de må på jobb for å ikke sette alle andre i en knipe. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

tja, du kan jo leite frem et munnbind og ta med deg noe håndsprit for egen del.... og unngå smitte på den måten TS...

Anonymkode: 28540...95c

Man unngår ikke smitte ved å bruke munnbind. Det er den syke som må bruke det i så fall. Og Antibac hjelper jo ikke mot luftbårent virus og voldsom hosting. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At de føler de må på jobb og føler at de ikke kan være borte, kan jo et tegn på dårlig ledelse eller arbeidsmiljø. Kan være ansatte som baksnakker andre f.eks… Hvordan vet du at de ikke har prøvd å få sykemelding? På min jobb kommer folk syke på jobb fordi det ikke blir satt inn vikarer, og dermed føler de også at de må på jobb for å ikke sette alle andre i en knipe. 

De sier det. Vi er flere som prøver å få de ansatte til å gå hjem, sjefen inkludert. Men de bare «Neida jeg skal nok klare det» 🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen får beskjed om å komme, min sjef «godtar ikke» forkjølelse og feber som egenmeldingsgrunn, for eksempel. Det er ikke alltid pur egoisme. 

Godtar ikke egenmelding for feber og forkjølelse? Altså dette er foreningsak eller arbeidstilsynet. Arbeidsgiver er ikke lege og kan bestemme hva som er gyldig grunn: 

Og til de som mener at lege ikke skriver ut sykemeldinger så er feber og forkjølelse sykemeldings grunn, men mange leger man skal bruke egenmelding først.

Ikke greit å komme på jobb syk, du kan risikere at hjerte og lungesyke blir alvorlig syke! Man har ikke god moral, man er ingen helt, og ingen er uerstattelige.  

Anonymkode: 95777...ecf

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja de er noen forbanna egoister... Går å handler og de i kassen hoster og nyser og tar på varene osv. fanen så lei sykdom no...!

Hvem skal handle for dem, da? Du?

Anonymkode: ea3e4...e8e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har aldri latt en sjef bedømme om jeg var "syk nok". Ringer og sier jeg er syk og at jeg tar egenmelding. Punktum. 

Anonymkode: 5a6c4...545

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det kun legen som bestemmer om man er syk nok. Man må teste positivt på covid, ha feber, diaré eller andre symptomer på magesjuke. Er man kun forkjøla tar man på seg et munnbind og går på jobb. 

Anonymkode: 7d67f...1d7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dem fleste har NOEN  til å hanke inn for noen dager er bare å ta stolthetrn til sia å spør, og eg gratis levering av daglivarer samme dsg  på foodora om man handler over 600

Anonymkode: 9f754...a3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, er de syke får de droppe og spise.  Så egoistisk 

Anonymkode: 0b418...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oda og Meny har nettbutikker som leverer hjem til folk. 

Anonymkode: 3737a...e25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, er de syke får de droppe og spise.  Så egoistisk 

Det er fullt mulig å unngå butikken hvis man er syk. Oda og Meny leverer, og er det helt krise leverer Foodora ferdig middag rett hjem til deg på døra… Jeg går ikke i butikken når jeg er syk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dem fleste har NOEN  til å hanke inn for noen dager er bare å ta stolthetrn til sia å spør, og eg gratis levering av daglivarer samme dsg  på foodora om man handler over 600

Anonymkode: 9f754...a3a

Foodora har jo sluttet med kontaktløs levering, de budene skal jo gjerne inn og håndhilse, spesielt om du sier du er syk 😅 fungerte under pandemien bare. Ellers.. foodora marked er det bare noen få av oss som har tilgang på. Nei, alle har ikke norn til og handle for seg desverre . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å unngå butikken hvis man er syk. Oda og Meny leverer, og er det helt krise leverer Foodora ferdig middag rett hjem til deg på døra… Jeg går ikke i butikken når jeg er syk.

Du glemmer at ikke alle bor innenfor ring 1. Null tilbud om hjemlevering på landet. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo, så kan lett si meg enig med deg. Problemet er at alle bor ikke i Oslo.  Der foreldrene mine bor, og der søstern min bor har de ikke foodora. De har oda, men de har ikke hurtiglevering som her. Ikke har de porterbuddy som leverer medisiner fra farmasiet heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...