Gå til innhold

Tips til godt betalte jobber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til jobber som ikke krever noe utdanning, men heller baserer seg på søkerens erfaring/personlighet.

Jeg er en 19 år gammel gutt som i år gjennomførte mitt siste år på vgs. Og Jeg har da kun fått studieforberedende kompetanse.

Jeg ser lite motivasjon i å gå flere år til på skole for å ikke være garantert en jobb som passer meg eller mine krav til lønn. 

Jeg lurer derfor på om dere har noen gode ideer til jobber som betaler godt uten utdanning.

Selvfølgelig forventer jeg ikke årslønn på 1 million ved oppstart. Men jobber med god potensialet for å jobbe seg oppover i stillingene i tror jeg betaler godt i utover karrieren (hva man selv gjør det til). 
Jeg tror det finnes mange av disse typer jobber som jeg vet om. Derfor spør jeg dere :)

Takk for svar på forhånd

Anonymkode: 3232f...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan tjene ganske godt på telefonsalg og det krever absolutt ingen utdannelse. Men man skal jo ha en spesiell type personlighet for å holde ut i en sånn jobb, det skal sies...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker? Med 3 uker på 6 uker av eller lignende?

Anonymkode: d34d2...269

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å få jobb som fisker uten erfaring, men om du har kontakter er det absolutt mulig-og godt betalt!

Hva med en kortere utd/noe kurs? aner ikke om lokfører er en mulighet for deg.

Jeg kjenner en bilselger som har jobbet seg opp til å bli medeier i butikken. Men da bør du nok ha rette personligheten☺️Han er flink, fremoverlent og litt…kjepphøy(?) i mangel av et bedre ord🥱

Men antar det er mange ulike butikker/arbeidsplasser der du på sikt kan bli butikksjef eller annet. Hva med å jobbe i butikk, og ta kurs i sosiale medie markedsføring? plutselig blir du ansvarlig for bedriftens some😄

Anonymkode: e4db6...07f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta nå for all del utdanning. Kanskje ikke i høst, men om litt når du har funnet ut mer om hvem du er og hva du kan trives med. Det er ikke så veldig gøy arbeidsmarked der ute for folk uten utdanning (enten med fagbrev eller universitet/høgskole). Hva som er ok lønn som noen og tjueåring er ikke det med mer utgifter å betale. Ja, en kan ha flaks og ramle inn på noe bra, men en kan like gjerne ha uflaks og måtte selge doruller over telefon for å få inn penger

Anonymkode: a6b44...159

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dessverre ikke ha høye krav til lønn uten utdanning. I dag er det sånn at de aller fleste jobber, også der man kan klatre, krever minst bachelor. Et tips lan være dagligvare, begynn på gulvet i butikk og jobb deg oppover.

Anonymkode: 8602d...812

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig dårlig idé å tenke at du skal leve resten av livet uten noe mer utdanning. Frarådes på det sterkeste selv om du er lite motivert. Joda, det er en mulighet for at det kan gå bra, men det er alt for mange jobbsøkere der uten uten formell utdanning, og det er langt mellom godt betalte jobber som ikke krever utdanning. Sjansen er stor for at du alltid blir sittende fast i lavlønnsyrker resten av livet om du ikke tar utdanning.

Kom deg i det minste i militæret. Førstegangstjenesten byr på mange muligheter for kurs og kunnskap for den som vil. Da får du også tid til å kjenne litt mer på hva du vil videre slik at du kanskje finner en utdanningsretning du vil ta fatt på. En militærtjeneste og kurs/utdanning derifra er også gull verd på en CV og vil gjøre at du kommer langt høyere opp på ei søkerliste på en jobb.

Anonymkode: faab6...722

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...