Taffel Skrevet 1. september #41 Del Skrevet 1. september 2 hours ago, AnonymBruker said: Herregud, jeg kjønner faktisk veldig godt vennen deres. Er det normalt blandt nordmenn å be om penger tilbake og bli sure over litt mat?? Så flaut av dere å komentere det. Anonymkode: 91410...ead Ikke bare kommentere, rett og slett gi voksenkjeft. Han tabbet seg ut, TS gir seg ikke med bare EN melding med et hint om at dette ikke en del av avtalen, og han går rett i forsvar. Den ønskede beklagelsen uteblir. Men man sender bare ikke slike meldinger uansett. Man registrerer at her har gjesten tatt litt av, tenker sitt, skriver det bak øret til neste gang, og lar det passere. Helt enig i at dette var virkelig kleint. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #42 Del Skrevet 2. september En baker i Oslo 30 minutter unna?? Hvilken baker er det egentlig dere bruker som lager et sånt superspesialbrød, at dere må kjøpe brød en halvtime unna der dere bor i byen? Det selges brød på hvert gatehjørne. Uansett, vennen var frekk som bare tok mat uten å spørre eller erstatte det han tok. Uhøflig. Anonymkode: 9da76...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #43 Del Skrevet 2. september Jeg kommer fra tjukkeste landsbygda på Vestlandet og ikke en gang der trenger man kjøre 30 min for å få tak i et brød på en søndag Anonymkode: 6328d...a8a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #44 Del Skrevet 2. september Dere som kun klarer fokusere på at det var 30 min til bakeren; det var søndag, da er de fleste stengt, jeg må også kjøre nesten tilsvarende for å finne et åpent bakeri på en søndag. Herlighet snakk om synke ned og henge seg opp i uvesentlige ting 🤦🏻♀️ TS: Sendt vips krav på hva det kostet dere for det han tømte. Avviser han det sender dere bare nytt, igjen og igjen. Det er ikke mye penger det dreier seg om, men det er et prinsipp. Han var ikke invitert, dere gjorde han en tjeneste etter at han spurte om det. Da burde han heller satt igjen en litt ekstra til dere, ikke motsatt. Anonymkode: 96b2e...44b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #45 Del Skrevet 2. september Han var frekk ja, men det vipps kravet hadde jeg ikke giddet.. og hva hjalp det egentlig med et svindyrt brød fra bakeren hvis han hadde spist opp absolutt alt pålegg? Anonymkode: fcf0f...221 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #46 Del Skrevet 2. september Utrolig frekt gjort. Når man låner noe skal man alltid levere det tilbake i "bedre stand" enn før. Men hadde ikke sagt noe. Bare lagt det på hukommelsen for at denne "vennen" ikke var velkommen fremover. Anonymkode: 7ca7e...9c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #47 Del Skrevet 2. september Normal folkeskikk for min del ville være å handle inn det jeg brukte og å forlate stedet i samme stand eller bedre enn jeg fikk lpnt det - men folksekikk er også å drite i småting som irriterer og ikke gjøre noen stor greie av småting. Jeg skjønner dere var slitne osv men var det så viktig? At han skulle vipse hva, 150 kroner? Anonymkode: 035b8...9b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 2. september #48 Del Skrevet 2. september (endret) Joda, han kunne forsynt seg som om han var hjemme, men han har forsynt seg som om han var på hotell. Forskjellen på å være hjemme og på hotell, er jo at hjemme må du handle når du går tom. Så han kunne jo godt sørget for at det var noe i hus. Veldig kjipt å komme hjem en søndag til skrapa fryser og null kaffe. Ikke alle har søndagsåpen butikk på hjørnet. Men jeg ville nok ikke tatt opp økonomien, men oppførselen. Det handler mer å være hensynsfull nok til ikke å pålegge andre ubeleilig merarbeid når de gjør deg en tjeneste, enn akkurat hva det koster å reise til bakeren. Endret 2. september av Hactar 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #49 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kommer fra tjukkeste landsbygda på Vestlandet og ikke en gang der trenger man kjøre 30 min for å få tak i et brød på en søndag Anonymkode: 6328d...a8a Det gjør jeg, måtte faktisk kjørt 1,5 og håpet at søndagsbua på coop hadde noen igjen.. Anonymkode: f09c1...ffa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #50 Del Skrevet 2. september "Vennen" deres er frekk og utnyttende. Se på det som en gave at vedkommende ble sur og blokker han så dere slipper bli utnyttet igjen i fremtiden. Anonymkode: 0e09d...134 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #51 Del Skrevet 2. september Sjekk barskapet i samme slengen. Ingenting er som en gratis drink på hotellet. Anonymkode: 79172...9d3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #52 Del Skrevet 2. september Altså det er jo litt spesielt, men jeg hadde absolutt ikke hengt meg opp i det. Jeg hadde ikke giddet å sende vipps krav for å si det sånn. Hvordan hadde han klart å tømme kjøleskapet på så kort tid, tok han det med seg hjem? 😅 Anonymkode: 2dc46...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloba Skrevet 2. september #53 Del Skrevet 2. september Venner som er nære nok til å låne boligen på sparket, holder man ikke erstatningspliktig for frosne skiver, en rest av smør, litt kaffe, syltetøy og egg. Han var ubetenksom som ikke kom på at dere kunne ha så lite mat i huset at frokost på søndag ble et problem etter en slitsom reise. Mange ville passet på å erstatte forbruk umiddelbart og gi en vertskapsgave, men gjensidighet kan for andre være en tjeneste av tilsvarende verdi når dere trenger hjelp, spandere ekstra på byen osv. Dette kunne dere tatt på strak arm for en venn, og ved en evt annen anledning sagt nei, presisert at dere ikke vil dele forbruksvarer, eller at dere hadde beregnet akkurat nok til å klare dere uten handling på søndagen denne gangen. Han har ikke tømt barskapet, hatt fest for alle perifere venner og etterlatt leiligheten i kaos. Han ville helt sikkert ikke tatt seg kaffe, frosne skiver og toalettpapir heller, hvis han hadde ant på forhånd at dere ville tenke ille om ham for det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #54 Del Skrevet 2. september Ikke fin oppførsel av han, men dere virker like sære selv. Skjønner dere er irriterte, men tror dere lager max drama og problem ut av situasjonen. Anonymkode: 41a26...bdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #55 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Herregud, jeg kjønner faktisk veldig godt vennen deres. Er det normalt blandt nordmenn å be om penger tilbake og bli sure over litt mat?? Så flaut av dere å komentere det. Anonymkode: 91410...ead Er det normalt å tømme kjøleskapet for mat når venner har vært snille og lånt deg leiligheten på kort varsel? Anonymkode: 4d2b0...2c9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #56 Del Skrevet 2. september Så vennskapet var verdt et brød? Anonymkode: a49da...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #57 Del Skrevet 2. september Han inviterer seg selv til å bruke deres hjem som hotell i flere dager, og skal så båberope seg å ikke være en byrde? Selvfølgelig er han en byrde. Han var ikke en gjest dere hadde invitert og vartet opp. Selvfølgelig skulle han ha erstattet det han tok. Veldig skuffende svar dere fikk. Men egentlig bra at dere sendte melding for nå vet dere hvordan han er. Han er umulig å snakke med, innrømmer ikke feil og prøver å gaslighte dere. Det er umulig å være venner med sånne folk, det må gå an å få noe respekt fra ens venner. Godt å bli kvitt han kan jeg tenke meg. Anonymkode: 46477...3c9 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. september #58 Del Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Jeg og samboeren min var på ferie, når en venn tok kontakt og sa han trengte et sted å bo i Oslo i 3 dager. Vi hadde heldigvis lagt igjen nøkkelen hos en nabo, som skulle vanne planter, og siden vi var på ferie lot vi han låne leiligheten gratis frem til vi kom tilbake så lenge han skiftet på sengen og vasket etter seg. klokken 01:30 natt til søndag kommer vi etter 11 timers reise tilbake fra ferie og leiligheten ser fin ut. Vennen vår reiste videre samme dag så alt i orden. Men da vi skal lage oss frokost søndag merker vi at Brød, smør, egg, kaffe og syltetøy som vi hadde lagt klart til vi kom hjem fra ferie er borte. Vennen vår hadde heller ikke spurt om det var greit å forsyne seg av vår mat. Og når vi sendte en melding om dette og spurte om hvorfor han ikke hadde gått til Kiwi som var 5 minutter unna og handlet. Fikk vi vite at siden han var gjest regnet han med å kunne forsyne seg, som om han var hjemme. når vi videre sa at vi måtte kjøre til bakeren 30 minutter unna for å kjøpe et nytt brød og om han kanskje kunne vippse oss for dette, ble han veldig sur, sa at vi ikke hadde de samme verdiene som han og at dette vennskapet ikke var noe han lenger ønsket da han ikke lenger følte seg som en venn men som en byrde. var dette feil av oss? Vi prøvde å hjelpe en venn, men føler vi bare fikk dritt tilbake. Anonymkode: cdc83...f99 Hvordan klarte han å bruke opp en hel pakke smør og kaffe på 3 dager? Uansett, det er utrolig frekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #59 Del Skrevet 2. september Hvis jeg hadde ordnet opp med nøkkel og åpnet hjemmet mitt for en god venn, så hadde jeg ikke reagert på at hen hadde forsynt seg av mat i kjøleskapet nei. Hadde du derimot fortalt hen at du ønsker at hen ikke forsyner seg av mat, så hadde det vært noe annet. Ville i alle fall ikke sendt krav om betaling for bakerbrød i etterkant, men heller bare fikset nytt brød og la det gå forbi i stillhet. Anonymkode: 13329...549 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september #60 Del Skrevet 2. september Utrolig frekt, forstår ikke hvordan sånne folk fungerer. Jeg hadde nok ikke sendt melding, mest pga konfliktsky, men også fordi at mennesker som dette mangler selvinnsikt og kommer aldri til å innrømme feil. Anonymkode: 95789...d5c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå