Gå til innhold

Du som jobber på vgs, er du fornøyd med ledelsen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du at de fordeler fag mellom lærere på en rettferdig måte? Setter de opp en timeplan som er gunstig for lærere og elever? Fordeles ressurser på en god måte? Brukes møtetiden konstruktivt? Ser de helheten og er klar over konsekvensene ved avgjørelser som de tar?

Dersom du er fornøyd kan du gjerne skrive hvilken vgs det er 😊

Anonymkode: dcec8...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, i det store og det hele er jeg stort sett fornøyd. Det er alltids noe småplukk som at timeplanen i år er veldig kronglete og dårlig gjennomtenkt. Samtidig så har vi handlingsrom til å gjøre de endringene vi ser er mulig. Noe møtetid kan føles unødvendig, men sånn vil det alltid være, når mange mennesker jobber sammen. Men stort sett syns jeg de har rett fokus. Vi blir hørt, selv om det ikke alltid er mulig å gjøre endringer som passer min avdeling. 

Fordeling av ressurser har aldri vært et problem. 

Vil ikke si hvem skole, men jobber i Akershus. 

Anonymkode: 4089c...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vil ikke si hvem skole, men jobber i Akershus. 

Du som er lærer bør vite at det heter HVILKEN og ikke HVEM. Sjokkert over at voksne mennesker ikke vet forskjellen på hva, hvem, hvilken, hvilke og hvorfor.

Anonymkode: c6b8a...07a

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som lærer at noen år er man heldige med timeplanen, tidsmessig, andre år mer uheldig. Noen vil hvert skoleår føle man kommer dårlig ut med hvordan timene er lagt. Mulig du er den som må "ta en for laget" i år for å få kabalen til å gå opp. 

Anonymkode: 5ff2a...e06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du som er lærer bør vite at det heter HVILKEN og ikke HVEM. Sjokkert over at voksne mennesker ikke vet forskjellen på hva, hvem, hvilken, hvilke og hvorfor.

Gå å legg deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gå å legg deg!

Gå og legg deg! 

Anonymkode: e2303...91e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ekstremt fornøyd. 

Så ble det endringer i ledelsen. Vi fikk ny rektor. Og brått søkte den ene mellomlederen etter den andre seg bort. Og hele arbeidsmiljøet forvitret. 

Gikk fra tillitt til kontrollregime. Fra et samlet miljø til "gutteklubben grei". 

Jeg sluttet. 

Hører fra mine gamle kollegaer at det bare blir verre og verre. 

Fælt at ett menneske kan rive ned noe så fort. 

Anonymkode: 67318...a8f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd. Jobber på en  privatskole på Østlandet og håper å gjøre det fram til jeg pensjoner meg om 30 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gå og legg deg! 

Anonymkode: e2303...91e

Jeg synes det er mer sjokkerende at folk gidder å pirke på skrivefeil til ukjente på nett, og i samme slengen latterliggjøre dem. Kanskje denne læreren underviser i engelsk, fremmedspråk, samfunnskunnskap, geografi, rettslære osv, og ikke trenger å skrive feilfritt norsk. Eller kanskje denne personen ikke har bodd så lenge i Norge. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes det er mer sjokkerende at folk gidder å pirke på skrivefeil til ukjente på nett, og i samme slengen latterliggjøre dem. Kanskje denne læreren underviser i engelsk, fremmedspråk, samfunnskunnskap, geografi, rettslære osv, og ikke trenger å skrive feilfritt norsk. Eller kanskje denne personen ikke har bodd så lenge i Norge. 

Folk som ikke har bodd så lenge i Norge har helt andre feil og skriver på en annen måte. 

Ellers heter det faktisk «norsk i alle fag»: ALLE lærere skal kunne norsk, og det er ganske langt mellom feilfritt og de grove feilene anonymbc5 gjør. Man bør ikke bli lærer om man ikke behersker norsk på svært avansert nivå, uansett fag. 

Anonymkode: e8b96...467

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Folk som ikke har bodd så lenge i Norge har helt andre feil og skriver på en annen måte. 

Ellers heter det faktisk «norsk i alle fag»: ALLE lærere skal kunne norsk, og det er ganske langt mellom feilfritt og de grove feilene anonymbc5 gjør. Man bør ikke bli lærer om man ikke behersker norsk på svært avansert nivå, uansett fag. 

Anonymkode: e8b96...467

De aller fleste skriver feil av og til. Man starter på en setning, redigerer den, glemmer å ta vekk noe og plutselig har det sneket seg inn en feil. Som anonym kan man ikke redigere innlegget. Ikke døm en person som skriver noe en lørdags formiddag uten redigeringsmuligheter! Vedkommende skrev på avansert norsk bortsett fra de to feilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg var ekstremt fornøyd. 

Så ble det endringer i ledelsen. Vi fikk ny rektor. Og brått søkte den ene mellomlederen etter den andre seg bort. Og hele arbeidsmiljøet forvitret. 

Gikk fra tillitt til kontrollregime. Fra et samlet miljø til "gutteklubben grei". 

Jeg sluttet. 

Hører fra mine gamle kollegaer at det bare blir verre og verre. 

Fælt at ett menneske kan rive ned noe så fort. 

Anonymkode: 67318...a8f

M. vgs?

Anonymkode: 0650f...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...