AnonymBruker Skrevet 30. august #1 Del Skrevet 30. august Hei, jeg er 24 år og blir ferdig utdannet som vernepleier til sommeren 2025 (25 år da). Meg og samboer har vært sammen i fem år og han har begynt å prate om barn. Han er 28 år nå. Jeg er selv glad i barn og gleder meg til den tid kommer, men jeg vurderer å hoppe på en master i endringsledelse rett etter bacheloren. Da har jeg mulighet til å forlate helse- og sosialfaget hvis jeg blir utslitt eller vil bort fra turnus + bedre lønn for familien. Hvis jeg blir ferdig med masteren til nomert tid så er jeg 27 år og han 30 år. Og jeg har jo planer om å være ute i jobb etter utdanning for å opparbeide en grei lønn i foreldrepermisjonen. Er det noen som har vært borti samme problemstilling (eller ei) som har lyst å gi meg noen tips og råd? Takk på forhånd. Anonymkode: bdbb2...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #2 Del Skrevet 30. august Jeg hadde tatt masteren først. Anonymkode: ad43a...9b5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #3 Del Skrevet 30. august Jeg tok master rett etter bachelor, for å kunne ha dagjobb når jeg ville det. Er veldig glad for at jeg gjorde det i dag. Begynte å prøve som 27-åring. Det tok oss 1,5 år å bli gravid, men det gikk jo fint når vi fortsatt var såppass ung. Vi blir en av de første av vennene våre som får barn. De fleste i vår omgangskrets virker å vente til de er godt opp i 30-åra. Anonymkode: 34570...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #4 Del Skrevet 30. august Er jo ganske gode ordninger for gravide studenter, hva med å ta master og så bli gravid når det nærmer seg slutten av masteren. Anonymkode: 41467...18f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltwatertaffy Skrevet 30. august #5 Del Skrevet 30. august Jeg ville tatt master først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #6 Del Skrevet 30. august Kan kombineres om ønskelig. Vist ikke så hadde jeg tatt master først, men vær da innstilt på at du er over 30 før dere får første. Ikke at det er krise altså, men det tar litt tid å komme seg på plass i arbeidslivet også før man vil gå ut fra stillingen sin for permisjon. Anonymkode: bf24d...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #7 Del Skrevet 30. august Master først og evt heller bli gravid 2. Året. Mvh ei som jobber, tar master og har barn. Anonymkode: 4fd9a...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #8 Del Skrevet 30. august Jeg ville tatt master først, og helst jobbet et år før barnet kom (mer permisjonspenger). Anonymkode: 88fe8...74a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #9 Del Skrevet 30. august Master først. Jeg ble gravid første året på bachelor. Fortsatte på master. Men det hadde helt klart vært lettere på mange plan å ventet til etter master med barn. Vanskelig å skulle ha en deltidsjobb ved siden av når man har omsorg for barn. Anonymkode: 61899...e04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 30. august #10 Del Skrevet 30. august Få barn mens du er student! Funker helt supert! Det er ikke enklere å få barn i første jobb i arbeidslivet, da vil man gjerne prestere litt ekstra og stille litt ekstra opp. jeg fikk barn relativt tidlig (24 og 26) og det er innmari greit å ha store barn når man er på det mest attraktive punktet i karrieren (40 år og 15 år erfaring) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #11 Del Skrevet 30. august Takk for svar! Hvordan er det med økonomisk støtte fra nav/lånekassen hvis man er fulltidstudent og blir gravid eller har barn under utdanning? Anonymkode: bdbb2...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august #12 Del Skrevet 30. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Hvordan er det med økonomisk støtte fra nav/lånekassen hvis man er fulltidstudent og blir gravid eller har barn under utdanning? Anonymkode: bdbb2...e21 Lånekassens sider har svaret. Anonymkode: 88fe8...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #13 Del Skrevet 3. september Flere? 🙂 Anonymkode: bdbb2...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå