Gå til innhold

Har det virkelig så mye å si når på døgnet og hvilken dag man sender en jobbsøknad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommet over flere artikler angående dette i det siste. Blant annet virker det som om mandag før kl 10 er den eneste brukbare dagen... hva mener dere?

Anonymkode: 04a85...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil være irrelevant for meg når søknaden er sendt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg fint lite om hvilken dag eller tidspunkt jeg mottar en søknad på.
Kan stusse litt på tid for eksempel om jeg ser at vedkommende sendte den klokka 3 på natta, men det har 0 påvirkning på vurderingen av selve søknaden. 

Anonymkode: 810d6...2ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg absolutt ikke om det. 

Anonymkode: eaff9...669

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt irrelevant så lenge det er innenfor fristen. 

Unntaket er hvis det er fortløpende tilsetting, men det skjer ikke i min bransje. 

Anonymkode: 948ff...5ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bryr meg fint lite om hvilken dag eller tidspunkt jeg mottar en søknad på.
Kan stusse litt på tid for eksempel om jeg ser at vedkommende sendte den klokka 3 på natta, men det har 0 påvirkning på vurderingen av selve søknaden. 

Anonymkode: 810d6...2ec

Haha jeg er ofte en av disse som sender på natten. Jeg gjør det av den enkle grunn at ukedagene er fylt opp med jobb, barn, husarbeid, matlaging osv og på kvelden etter å ha fått litt ro fra barna har jeg tid til å lete etter ledige relevante stillinger og skrive søknader.

Anonymkode: f3cd9...4b7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste er å sende kl. 6:00

Anonymkode: 82bdc...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Haha jeg er ofte en av disse som sender på natten. Jeg gjør det av den enkle grunn at ukedagene er fylt opp med jobb, barn, husarbeid, matlaging osv og på kvelden etter å ha fått litt ro fra barna har jeg tid til å lete etter ledige relevante stillinger og skrive søknader.

Anonymkode: f3cd9...4b7

Samme her 😅

Anonymkode: 4d2c4...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ansette nettopp en person som sendte inn søknad kl 23.55. Og det var 5 minutter før fristen gikk ut 😉

Anonymkode: beab2...048

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på. I det offentlige vil de som regel ikke se på søknadene før etter fristen uansett. Og selv om jeg stoler på at de gir alle søknader samme oppmerksomhet så kan jeg også tenke meg det er dårligere sjanse for å bli valgt når din søknad er nr 40 de leser og de allerede har sett 4-5 bra kandidater. Så i det offentlige ville jeg søkt så raskt som mulig så søknaden ligger langt oppe i den digitale bunken.

I det private er det så store variabler at jeg ikke vet om det spiller noen rolle. Noen leser søknader hver dag, andre 1 dag i uka, noen før lunsj og andre etter. Uansett er det vel mest lurt å ikke vente til siste frist, jeg vet at folk kan dømme basert på det.

Hvis det er arbeidstakers marked og få som søker i ditt felt tror jeg ikke det finnes noen regler. :)

Anonymkode: 68fab...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det som har noe å si er hvor fort du sender inn en søknad etter at annonsen er lagt ut. Fra min erfaring både som jobbsøker og rekrutterer, så øker sjansen for intervju veldig mye dersom du sender inn søknaden tidlig. 

Anonymkode: 27088...303

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller da virkelig ingen rolle? Ikke hos oss i alle fall.

Vi kan begynne å behandle søknader før fristen er ute, men tar ingen avgjørelse før etter fristen når vi har vurdert alle kandidatene. Når søknaden kom har ingen ting å si. 

Anonymkode: f34b8...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...