AnonymBruker Skrevet 28. august #1 Del Skrevet 28. august Jeg mistet et nært familiemedlem for 5 år siden i dag. Og kjenner på en veldig tomhet i dag. Jeg kjenner ikke så mye til det andre dager enn at jeg bare tenker på denne personen daglig. Men når dødsdagen kommer, så kan jeg kjenner det. Litt tristhet hvor jeg gråter litt, og bare er litt sørgelig. Men det går ikke utover noe. Det er bare følelser som kommer opp enda tydeligere. Er det vanlig selv når det har gått så lang tid? Anonymkode: f8827...b5d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #2 Del Skrevet 28. august Ja, det er vanlig. Å miste noen du har vært glad i er noe du har med deg resten av livet. Det betyr at det mennesket har satt spor, og er jo ganske fint? Selv om det også er vondt at sorgfølelsene kommer frem. Kanskje blandet med gode minner om den personen? Anonymkode: a2ac0...f99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. august #3 Del Skrevet 28. august Absolutt! 6 år siden i dag opplevde jeg et traume som ble livstruende helsemessig. Det gikk bra, men det er et par dager i slutten av august jeg må puste meg litt igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #4 Del Skrevet 28. august Veldig vanlig. Litt over fem år for meg også, og jeg tenker på personen ofte, og det er ekstra vanskelig på bursdag, dødsdag og begravelsesdag. Hadde vært rart om det ikke skulle bety noe. Anonymkode: b10ad...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #5 Del Skrevet 28. august Rundt 40 år siden min mor mistet sin far, og jeg sender alltid en sms til henne på både dødsdagen og bursdagen hans. Det betyr mye for min mor som hadde et tett forhold til sin far. Dagene går fint for min mor, men hun kjenner på det, og besøker gjerne graven i tilknytning til dagene. Jeg mistet en god venninne i oppveksten og for meg går også dagene «fint», men hun er ekstra i tankene både innimellom, men særlig rundt bursdag og dødsdag. Min morfar var ventet dødsfall, han var alvorlig syk lenge, mens det var uventet på min venninne. Har andre jeg også tenker litt på, så jeg tror dette her er ganske så naturlig. Det sies også at sorg kommer i bølger, og det første året gjerne er det tøffeste å komme igjennom, men en vil jo likevel savne folk selv etter det. Ta litt ekstra godt vare på deg selv idag 🤍 Klem til de som trenger det i tråden her 🤍 Ser det er flere med sånne dager her idag 🤍 Anonymkode: 02d2b...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #6 Del Skrevet 28. august Ja det er vanlig ❤️ Anonymkode: 870ff...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #7 Del Skrevet 5. september Det er nok mye vanligere enn man tror, vi bare snakker for lite om det. Jeg mistet også et nært familiemedlem for 5 år siden i høst. Jeg tenker ikke på han daglig, og jeg blir ikke like trist hver gang jeg tenker på han. Men spesielt ved dødsdagen, bursdagen og juletider blir jeg ofte ekstra lei meg. Og det å mangle han i bryllupet mitt og at han ikke får være onkel til barna mine gjør meg uendelig trist. Skulle gjerne hatt han her. Jeg tror at når noen dør før de er 80-90 år og livet har en naturlig slutt, vil det være tungt resten av livet i perioder. Sorgen blir ikke mindre, den blir bare mindre overhengende. Sjeldnere tilstede. Men like stor! Man blir i alle fall en erfaring rikere og kan være raus mot andre som mister noen, og vise de støtte. Ikke forvente at andre blir ferdige med sorgen så fort. Anonymkode: 3c711...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå