Gå til innhold

Dårlig tegn å ikke bli bedt om å oppgi referanser etter et andregangsintervju?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Intervjuet var veldig hyggelig, men arbeidsgiver ba ikke om referanser. Er vant til at dette skjer ved andre intervjurunde.
Har jobbet i bedriften for endel år siden, på en annen avdeling. Har dette kanskje noe å si - for eksempel at info om meg som arbeidstaker ligger i en journal et sted? (sa opp selv grunnet arbeidstider som ikke passet med livet mitt på den tiden)

Anonymkode: 1d25c...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på lengden på prosessen. Jeg tenker det er en skikkelig uting med bedrifter som ber om referanser før de er innstilt på kandidaten.

Anonymkode: f269d...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da har de sikkert snakket med de på den andre avdelingen. Ville ikke ha tenkt at det var et dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt de som et dårlig tegn ja. Og det at du har jobbet der for en del år siden kan umulig ha noe å si , mye har skjedd i årene i mellom

Anonymkode: 9364c...e03

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt et dårlig tegn om det er i det offentlige. Der må de ha ref i innstillingen. 

Anonymkode: afcb4...056

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt et dårlig tegn om det er i det offentlige. Der må de ha ref i innstillingen. 

Anonymkode: afcb4...056

Det er privat bedrift

Anonymkode: 1d25c...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spør om referanser etter andregangs intervjuet, ikke på selve intervjuet. Vi må bestemme oss for om/hvem vi ansetter og den må få tid til å kontakte referansene sine og spørre om de vil stille....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste gangene jeg har søkt jobb, så har jeg blitt spurt i ettertid om å sende inn referanser. Har ikke blitt spurt om å oppgi de på selve intervjuet.

Anonymkode: 4036c...211

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...