Gå til innhold

Dårlig opplæring i ny jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og helt fersk i yrket og den nye jobben min gir ikke en opplæring jeg føler er god nok.

Det er en hektisk jobb og få ansatte, så de kaster meg bare ut i oppgaver jeg aldri har gjort før. Ingen forklaring først, bare rett ut i det. En skulle tro at det er sånn man lærer, men for å hjelpe andre MÅ jeg kunne datasystemer, kjenne rommene og hvor jeg finner ting osv. Ingen å spørre, Ingen som viser meg først. 

Nå har jeg vært der i 3 dager og er mest i veien og i morgentidlig forventes det at jeg skal være alene om alt.

Hvordan i alle dager skal jeg klare det? Har bedt om litt mer tid og kanskje få litt hjelp i starten, men det har de ikke kapasitet til...

Anonymkode: 58a71...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg! Man er vel pliktet til å gi opplæring? Hvordan skal man ellers kunne utføre en jobb etter deres ønsker?

Anonymkode: a2245...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er nyutdannet og helt fersk i yrket og den nye jobben min gir ikke en opplæring jeg føler er god nok.

Det er en hektisk jobb og få ansatte, så de kaster meg bare ut i oppgaver jeg aldri har gjort før. Ingen forklaring først, bare rett ut i det. En skulle tro at det er sånn man lærer, men for å hjelpe andre MÅ jeg kunne datasystemer, kjenne rommene og hvor jeg finner ting osv. Ingen å spørre, Ingen som viser meg først. 

Nå har jeg vært der i 3 dager og er mest i veien og i morgentidlig forventes det at jeg skal være alene om alt.

Hvordan i alle dager skal jeg klare det? Har bedt om litt mer tid og kanskje få litt hjelp i starten, men det har de ikke kapasitet til...

Anonymkode: 58a71...f78

Litt vesentlig her er hva slags jobb det er?

Anonymkode: d30d2...e7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Litt vesentlig her er hva slags jobb det er?

Nei. Opplæring skal da gis uansett hva slags jobb det er. 

Anonymkode: 5e8fa...a1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Opplæring skal da gis uansett hva slags jobb det er. 

Anonymkode: 5e8fa...a1d

Eh, jo. Dag 3 i ny jobb er det vel ganske vanlig å kjenne seg forvirra, ubrukelig og at man ikke skjønner hva man skal gjøre. Som regnskapsmedarbeider, klagesaksbehandler, konferansevert, og tusener andre jobber er det bare å ha is i magen og plukke opp det man kan - det vil komme etterhvert!

Mens i andre jobber kan det gå utover liv og helse, f eks om man jobber på nyfødtintensiven, i brannvesenet eller med store maskiner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...