Gå til innhold

Teller opplæringingsvakter som oppstart i jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynte I fast stilling 2 juli.

Hadde noen opplæringsvakter de dagene jeg hadde fri fra gamle jobben(22 april, 23 april), for å få opplæringsvaktene unnagjort og klar til 2 juli.

Teller de fra de dagene jeg hadde opplæring som begynt i ny jobb?

Altså at jeg har jobbet siden mars? Eller juli? Med tanke på egenmeldingsrettigheter.

Anonymkode: 9e584...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva står i kontrakten din som første arbeidsdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har egentlig ikke noe å si, for når det går så lang tid uten at du har vakter der så starter man opptjening på nytt igjen.

Vikarer, deltidsansatte, tilkallingshjrlp etc må jobbe minst en gang hver 14 dag for å ha rett til sykepenger. Du har ikke vært fast ansatt før 2 juli, så uansett om man tenker du var deltidsansatt eller tilkallingshjelp etter opplæringsvakter, så startet opptjening av sykepenge-rettigheter 2 juli.

Anonymkode: a1c86...b35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har egentlig ikke noe å si, for når det går så lang tid uten at du har vakter der så starter man opptjening på nytt igjen.

Vikarer, deltidsansatte, tilkallingshjrlp etc må jobbe minst en gang hver 14 dag for å ha rett til sykepenger. Du har ikke vært fast ansatt før 2 juli, så uansett om man tenker du var deltidsansatt eller tilkallingshjelp etter opplæringsvakter, så startet opptjening av sykepenge-rettigheter 2 juli.

Anonymkode: a1c86...b35

Takk for svar!

Anonymkode: 9e584...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...